ik rij er al ruim 20.000km mee en qua wegligging -op droog en zeker nat wegdek- doe je hem niet zo vlug iets na. ligt gewoon perfect op de weg. en op terrein (heb al uitbundig het kind uitgehangen op een motocross-terrein en een militair oefenterrein) trekt hij zich even perfect uit de affaire. Ik vind het gewoon wat spijtig dat z'n 6 versnellingen iets dichter bijeen gezet zijn, wat dus aanzet tot veel schakelen. hebben ze naar het schijnt gedaan om de terrein (of beter "slechte modderige bosweg" maar dat is zo lang...) capaciteiten te verbeteren. In alle geval: erg leuk speelgoed!
Je merkt absoluut niks van het bijspringen van de achterwielen, dus geen geslip. Ik vind het ook jammer dat je op het dashboard geen indicator hebt om te zien hoeveel de achterwielen meedoen.HMet andere woorden spinnen de voorwielen eerst fanatiek door en worden de achterwielen dan wakker of is het bijspringen van de achterwielen niet merkbaar?
Kijk hier maar eens, wordt het een en ander duidelijk.Hoe snel werkt die Haldex koppeling nou in de praktijk? Met andere woorden spinnen de voorwielen eerst fanatiek door en worden de achterwielen dan wakker of is het bijspringen van de achterwielen niet merkbaar? Ben wel benieuwd hoe het werk in vergelijking met permanente 4wd.
Heb ook reeds vele malen op drassige, zanderige en andere zachte ondergronden gereden, soms ook met trailer(+/-1400a1500kg)en nog nooit problemen gehad of vastgezeten, wel ESP/TCS uitzetten anders wordt motorvermogen gesmoord en valt tractie ook weg. Beter beetje wielspin dan geen wielspin maar stilvallen.
Ben ook zeer tevrden dus over de 4x4 van Skoda, ook nog na 117000km.
Hier staat het hele verhaal over de Haldex technologie die VAG groep gebruikt:Ik heb altijd gedacht dat 4 motion permanente 4wd was! Bijvoorbeeld in de Golf IV V4 motion. Apart. Maar goed ik ga snel een keertje proefrijden in een Haldex Skoda (Superb dan).