Terugroepaktie O3

lean

Lid
Vandaag een brief van mijn Skoda dealer, er is een terugroepaktie voor mijn auto. In de brief geen details.
Mijn auto is een O3 combi, ambition business uitvoering, DSG en 1.4 motor.
( trekhaak is intussen op Skodadag goed aangemeld )
Iets bekend waarom er teruggeroepen wordt ?

Leo

Joske

Forumguru
Waarschijnlijk voor de valse kapotte lampdiagnose bij koud weer. Of heb je die al gehad?

gerven

Lid
Hoi,
De mijne is een OIII (AB Bnl) van jan. 2014 en teruggeroepen vanwege de CC. Die versnelde uit zichzelf regelmatig en dat is opgelost met het vervangen van de hele combinatiehendel (met licht enzo).

Stewie

Senior Member
Ben vandaag naar de dealer geweest omsat mijn olienoveau te laag was.

Daar wisten ze te vertellen dat ik een software update nodig had voor een 'elektrisch apperaat'. Maandag gaat hij daarvoor binnen.

O3 combi 2.0 TDI van Augustus 2014

widojo

Actief lid
Mijn O3, geleverd augustus 2014 heeft onlangs een verplichte software update gehad. Volgens de dealer omdat de knipperlichten spontaan konden gaan werken. Hij zei er wel bij dat ze voor deze klacht nog geen auto's binnen hadden gehad.

lean

Lid
Vandaag contact gehad met dealer van Loon Gouda. Men vertelde dat er nieuwe software geïnstalleerd moest worden, Pon had hiervoor opdracht gegeven. Waarom en wat het probleem met de huidige software was, wist de dealer niet. Vreemd, begrijp dit niet van dealer of van Pon. Had meer openheid verwacht.
Afspraak gemaakt voor installatie. ( ga nog even bij RDW kijken )

Gieliovd

Forumguru
Doe ze de groeten bij van Loon :)

Geldt deze update dan alleen voor nieuwere auto's!? De mijn is van november '13 volgens mij.

MaRco2

Forumguru
Hier niets gehoord, gek genoeg lijkt het dat de potentiële vroege versies (2013) van kinderziektes dit niet hebben?

micky

Forumguru
Niets gehoord, maar donderdag krijgt hij de 30.000 beurt en een waslijstje met op te lossen puntjes, ben benieuwd.

micky

Forumguru
@Joske gewoon zaakjes (die ik niet echt gewent ben ;) )rammeltje rechts voor (luchtrooster? :) ), automatische ramen die vaak niet in 1 keer gaan, ruitensproeier die niet naar mijn zin sproeit, corrosie aan de naafdopjes, beginnende corrosie aan de velgranden (door beschadigen met montage van de banden) vervangen bumperdeel door verkeerd uitzagen van het trekhaak gat (laatste 2 al besproken bij levering).
en de gewone beurt, kleine puntjes, die wel even opgelost moeten worden, maar euhh ik ben super tevreden hoor :)

Joske

Forumguru
rammeltje rechts voor (luchtrooster?
ohhh, mijn rammeltje is weg door het rooster te vervangen ;) (voor in het geval je dealer het niet zou weten... verwijderen van het bestaande rooster = slopen van het bestaande rooster..... ) Dus EERST eentje bestellen alvorens te slopen. (dus niet zoals mijn dealer :lezen: ) ;)

De automatische ramen herken ik ook, maar ik gebruik ze ook heel weinig en door ze wat meer te gebruiken geen last meer van gehad. (mijn idee was/is dat het aan de schakelaar zelf lag/ligt)

Ik heb ook al corrosie gezien aan de remmen en de naaf zelf.. oogt nogal cheap :( weet niet of er iets aan te doen is eigenlijk..

ruitensproeier die niet naar mijn zin sproeit
kan je gewoon verstellen é ;) ( ZONDER naald) even wrikken met je handen => kan de dealer natuurlijk ook doen.. maar is het dan zoals JIJ het wilt? ... :D

maar euhh ik ben super tevreden hoor
oef! dat is net het belangrijkste! :D ;)

Bovenaan Onderaan