Terugroepactie

Toevallig was ik vandaag bij de dealer en daar vertelde men mij dat er een terugroepactie stond voor mijn auto i.v.m. travel-assist. Ik had daar 1 keer een melding van gezien in het display en die ging weer weg. Verder genegeerd dus. Is iemand van jullie hiervoor al terug geweest en welke werkzaamheden worden dan uitgevoerd ?

Groet, Dirk
 
Ik denk het wel. Wel beetje vreemd dat er eerst een heel stuurwiel vervangen moet worden (waar is het verband met de traffic- assist ??) en nu blijkbaar een software update de oplossing biedt. We gaan het zien.
 

Royco

Lid
Ik denk het wel. Wel beetje vreemd dat er eerst een heel stuurwiel vervangen moet worden (waar is het verband met de traffic- assist ??) en nu blijkbaar een software update de oplossing biedt. We gaan het zien.
Klopt allemaal. Ik heb inmiddels m'n 3de stuurwiel (eerder is het stuurwiel al een keer vervangen geweest) ,dit was volgens de garage weer een andere versie en er is een complete software update uitgevoerd.
Heb veel last gehad van meldingen, oa Lane assist, maar dat is nu gelukkig verleden tijd.
 

bluskabouter

Forumguru
Vandaag gebeld naar de dealer om te vragen naar de laatste kaartupdate voor mijn Karoq MJ 2023.
de update was er niet, nu navigatiedatabase 23.6 software 0306, maar er werd me wel verteld dat er op de auto een terugroepactie was voor de module van het entertainmentsysteem en camera.
zijn er meer leden die dit hebben gehad?
en wat zijn de ervaringen verschillen?

b.v.d.
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Mijn Karoq is van sept '22 karoq update.png
Verleden week deze update uitgevoerd. Heeft blijkbaar te maken met E-call en carplay.
Bij mij is de kaartversie nu 23.5 ( automatisch update)
 

dirkie996

Forumguru
Kaartversie is hier momenteel 23.8.
Mail gekregen van Skoda in verband met update camera en ACC; Bezoekje aan de dealer kan pas eind november.
Op reis verschillende malen dat de wagen de verkeerde borden leest op autosnelweg, waardoor die plots denkt dat je maar 70 of 50km/u meer mag. Zeer vervelend. recall.png
 

hemi24

Forumguru
Die foutieve snelheid komt gewoon van je navigatie-database, daar gaat deze update geen verandering in brengen…
 

Canon-Eye

Forumguru
Niet alléén uit de navigatiedatabase, indien de auto verkeersbordherkenning heeft: dikke kans (heb ik meer dan eens waargenomen) dat de camera ten onrechte bv. 90 op het scherm tovert omdat het onderbordje "bij nat wegdek" niet wordt herkend, of 70 c.q. 60 omdat die snelheid is aangegeven op een parallel aan de hoofdrijbaan van een N-weg lopende ventweg.
Blijkbaar worden de eventueel in de database aanwezige gegevens in die gevallen overruled door wat de camera ziet.

Andersom komt trouwens ook voor, maar dat laat ik voor dit topic maar even terzijde.
Samenvattend: de systematiek is nog steeds niet op orde, zoveel is wel duidelijk. De hemel sta ons bij als volautomatische snelheidsregulering ooit verplicht wordt...
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Ik moet wel opmerken, dat het verkeerd aflezen van de snelheidsborden, bij mij, het zich merendeel afspeelt op de Franse autoroute's.
Soms gaat 't goed, maar vele malen, leest de camera de borden die op de afritten staan ( deze met onderbord met pijl naar rechts).
Wat me ook opgevallen is, tijdens 't verlof, dat wanneer ik de lane assist uitschakel, deze ook uitgeschakeld blijft, zelfs na het afleggen en sluiten van de wagen.
Ik meen me te herinneren dat dit eerst niet zo was? En dit iedere keer diende afgelegd te worden.
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
wanneer ik de lane assist uitschakel, deze ook uitgeschakeld blijft, zelfs na het afleggen en sluiten van de wagen.
Ideaal, toch? Gelukkig werkte het bij mijn Leon van huis uit al zo.
Ik heb een bloedhekel aan die LA, die niet wil dat ik bv. bij vluchtheuvels een vloeiende lijn rij en me op wegen met fietsstroken op tegenliggers probeert af te sturen.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Voor 95% van de ritten zet ik hem redelijk snel al uit.
Maar moet momenteel deze elke rit dus uitzetten.
Nu meen ik gelezen te hebben dat met VCDS dit zo in te stellen is dat hij in de laatst gekozen stand blijft staan is in te stellen.
Dus als ik binnenkort me camera achter krijg dan meteen die instelling even laten aanpassen.
Maw dan staat hij standaard uit en zet ik hem wel aan als ik dat blief !
 
Bovenaan Onderaan