Terugroepactie s3

coreza01

Forumguru
Heb ook de brief gekregen mbt het pano-dak, maar ga het niet laten doen. En mbt de rechter ruitensproeier had ik ook problemen, die deed het net voordat ik op wintersport ging ook opeens niet meer, maar die hebben ze inmiddels ook vervangen. De rechter ruitensproeier bleek inderdaad een bekend probleem te zijn, ze hadden er al 3 voor de mijne vervangen dus ze wisten precies waar ik het over had. Ik heb er trouwens ook over gelezen hier op het forum, maar weet niet meer precies waar.
 

BadBert

Forumguru
ook hier de brief voor het pano dak.

Ik gebruik die sluiting via de sleutel niet. je moet naast je auto blijven staan met de knop ingedrukt... dus niet handig.
Vind het handiger om als ik de auto uit heb gezet, voor ik uitstap even de bediening van het dak in de auto te bedienen, dan gaat het dak gewoon vanzelf helemaal dicht, en ondertussen kun je uitstappen en de auto op slot doen (idem voor de zonwering, ook tegelijk).
Ik MOET de aanpassing laten doen van ons wagenparkbeheer en de LM, dus ik laat hem ook lekker doen :)
 

BadBert

Forumguru
Vandaag terug geweest met de s3.

Kan iemand bevestigen dat het panondak normaal blijft dicht gaan als je het dak sluit, dan sleutel eruit en uitstappen?

Ik zou zweren dat hij dat deed... Nu stopt hij zodra je de deur open doet (sleutel uit contact)...

En die functie gebruikte ik volgens mij wel! En als die nu ook uit staat, ga ik terug, want daar staat niets over genoemd in de brief!!!
Of ik ben gek, en dat deed hij eerst ook niet....
 

Schep

Forumguru
Dat doet ie bij mij nog wel.
Parkeren, dak dicht, motor uit met knoppie, deur open, deur dicht, auto op slot.
Tijdens dat hele proces blijft het dak doorgaan met sluiten.
 

BadBert

Forumguru
Bij mij dus niet meer. Ben jij voor de terugroepactie terug geweest?
Komende week de dealer maar eens bellen
 

BadBert

Forumguru
Niet doen dan!
Heb net de dealer gebeld, en het klopt dat die functie dus ook uitgezet wordt. Alles wat automatisch met je dak gaat zonder deuren dicht en jij dus in de auto, zetten ze uit!

Als ik dat geweten had, had ik nooit terug gegaan.... Ookal zou het moeten van de LM!

Jammer dat het weer geld moet kosten als ik het via bijvoorbeeld antara terug aan laat zetten....
Heel veel meer opties voor mijn s3 die de moeite zijn, zijn er niet via vcds volgens mij
 

Van Hoften

Forumguru
Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ze het sluiten van het panoramadak niet uit mogen zetten. Over twee weken voor maar liefst 3 'acties' terug: zekeringen, dak (wat dus niet wordt uitgevoerd) en rechtersproeier (die het overigens gewoon prima doet bij me). "Ja, maar u moet het dak wel uit laten zetten, bla bla bla". "Nou, dat dacht ik niet mevrouw. Het is mijn eigen auto en als ik dat niet wil, wordt het ook niet gedaan. U mag van mij ook meteen de adresgegevens uit uw systeem halen als u dat wil". En tadaaa: toen was het geen probleem meer. Tsss
 

BadBert

Forumguru
Mja, ik moest het van de lease maatschappij.... Het is mijn eigen auto niet.

Maar vind het wel minder dit.... Was juist erg fijn dat je niet in de auto hoeft te blijven wacgten tot het dak dicht is... (zonwering stopt ook als je de deur open doet).

Had skoda wel anders op mogen lossen van mij!
 

Schep

Forumguru
Mja, ik moest het van de lease maatschappij.... Het is mijn eigen auto niet.
Ach, ik moet het ook laten doen. Ze hebben alleen geen tijdslijnen aangegeven waarop ik het moet laten doen.
Dus tegen einddatum contract lopen we nog een keer bij de Skoda dealer binnen, en als ik hem tijdens het contract total loss rijd om wat voor reden dan ook, boeit het toch niemand meer.
 

BadBert

Forumguru
even ter info, ik ben pas bij @Antera geweest voor wat VCDS aanpassingen.
Ik heb hem ook het comfort sluiten en openen (openen tot kantel stand) van het dak weer aan laten zetten.

Nu gaat het dak weer gewoon dicht als ik de sleutel uit het contact haal, en de deur open (en ik kan met de sleutel van afstand evt het dak sluiten, mocht ik dat vergeten zijn, wel "jammer" dat de zonwering ook mee beweegt... maar ok).

Enige wat ik nu heb, is dat als het dak dicht aan het gaan is, ik uitgestapt ben, en dan de deur DICHT doe, op dat moment het dak stopt met sluiten :(

maar goed, dat gaan we nog onderzoeken met @Antera, want dat moet ook nog weer terug aan te zetten zijn, in het verleden ging het dak gewoon dicht, zelfs als ik de auto al op slot had gedaan ;)

Ik MOEST van de LM naar de garage, en moest tekenen voor het uitvoeren van deze actie, maar als je niet MOET.... doe het dan niet, dat is mijn advies hahahah
 
Bovenaan Onderaan