Terugroepactie fabia 1.2 2016

Frazajunior

Actief lid
beste forumleden,

Heb met al wat gezocht maar zo gauw niks kunnen vinden.
Heb eerdaags mijn eerste 30000km beurt en kreeg te horen dat er een terugroepactie was voor mijn fabia 1.2tsi uit 2016.
Het zou gaan om het opnieuw programmeren van de besturingscomputer (meende dat hij dat zei. Was wat lawaaiig op het werk vandaar. Of zijn er nog andere terugroepacties betreffende de fabia die jullie me kunnen melden?
Wie heeft er al wat laten doen of kan me vertellen wat de actie inhoud.

Groet
 

Cordoba

Forumguru
Mijn nieuwe ride is van december 2016, dus modeljaar 2017 en daar zie ik geen terugroepactie op staan (ik ga de auto over een dag of 10 halen).
 

Dennis78

Forumguru
Hier ook nog niks gehoord (augustus 2016).

Kan je er achter komen waarom je terug zou moeten komen?
 

Arjann

Forumguru
Waarschijnlijk is het een servicemaatregel, vermoedelijk 97CU. Is een update mbt het energiebeheer van de accu, niks bijzonders verder
 

Frazajunior

Actief lid
Waarschijnlijk is het een servicemaatregel, vermoedelijk 97CU. Is een update mbt het energiebeheer van de accu, niks bijzonders verder
Zou dat kunnen betekenen dat de accu beter om kan gaan met het start stop systeem. Nu rijden we niet heel veel lange stukken maar afgelopen winter (tot eigenlijk een paar weken terug) heeft het start stop systeem amper tot niet gewerkt.
Zelfs na lange ritten was hij daarna vrij snel weer te leeg om start stop tr activeren.
 

Dennis78

Forumguru
Zag dit op de RDW site:

Details terugroepactie
Referentiecode producent 23R6
Meldende producent/distributeur Pon's Automobielhandel B.V.
Referentiecode RDW MGP150309
Publicatiedatum RDW 18-02-2016

Merk/Type - SKODA FABIA
- SKODA OCTAVIA
- SKODA RAPID
- SKODA ROOMSTER
- SKODA SUPERB
- SKODA YETI


Categorie defect Product voldoet niet aan de typegoedkeuringseisen
Omschrijving defect De software die in deze voertuigen met een EA189 dieselmotor is geïnstalleerd zorgt tijdens rollenbanktests mogelijk voor lagere NOx-waarden dan die onder dezelfde omstandigheden op de weg zouden zijn gemeten.

Materiële gevolgen Niet van toepassing

Mogelijk gevaar Niet van toepassing (code vervalt)


Beschrijving van het herstel De producent roept de betreffende voertuigen terug, neemt maatregelen om het defect te verhelpen. De voertuigeigenaar wordt uitgenodigd een afspraak te maken met een merkdealer. Er wordt dan aangepaste software geïnstalleerd. De voertuigen met een 1.6L dieselmotor worden tevens voorzien van een zogenaamd stromingsrooster.

Wijze waarop u wordt geïnformeerd Een brief


Meer informatie op internet Niet bekend

Opmerkingen RDW De Duitse goedkeurinstantie KBA heeft Volkswagen AG verplicht deze terugroepactie uit te voeren.
 

Canon-Eye

Forumguru
Omschrijving defect De software die in deze voertuigen met een EA189 dieselmotor is geïnstalleerd zorgt tijdens rollenbanktests mogelijk voor lagere NOx-waarden dan die onder dezelfde omstandigheden op de weg zouden zijn gemeten
Dit is de veelvuldig besproken sjoemelupdate.
Dat lijkt me niet de update waar TS naar informeert, want dan had hij die bij RDW terug moeten vinden maar bij zijn post #10 geeft hij aan dat daar niks staat. Niet alle terugroepacties komen bij de RDW in de registratie, alleen de essentiële voor veiligheid en milieu.
 

Frazajunior

Actief lid
Inderdaad gaat het bij mij om de 1.2 tsi 90ps.
Heb zelf nog niks terug kunnen vinden. Word nog even navragen dan als ik hem weg breng.
De dealer gaf aan dat ik het niet hoefde te doen vandaar hier ook de vraag of iemand wat van terugroepacties af wist.
Wanneer er hier negatief tegenover gestaan werd dan kon ik nog besluiten het niet te doen. Niet elke update hoeft een verbetering te wezen.
Wanneer ik wat meer weet dan plaats ik het.
 
Bovenaan Onderaan