Terugroepactie Citigo eIV

Me Zelf

Forumguru
Ik was deze week nog even bij mijn dealer (banden Octavia laten balanceren, waren ze vergeten af-fabriek) en tijdens een babbeltje met de chef-monteur wist hij me te vertellen dat er een terugroepactie voor de Citigo eIV is, alleen een beperkte bouwserie (weet alleen niet welke periode). Het gaat om een probleem waarbij de auto in een storing schiet door een spanningspiek en dan vervolgens niet meer verder kan. Het wordt opgelost door een software-update, deze heb ik dus gelijk maar ingepland voor volgende week.

Als het goed is krijgen de eigenaren vanzelf een bericht over de terugroepactie, binnen enkele weken.
 

Berrychello

Forumguru
Ik las het ook in een Facebook groep. Iemand met een vrij vroege eCitigo had een brief gehad, maar op zijn kenteken zie ik niks staan bij de RDW.
Onze eCitigo is ook vrij vroeg maar wij hebben (nog?) geen brief gehad.
 

Me Zelf

Forumguru
Gisteren de software update gehad en ze hebben gelijk het lampje bij de versnellingskeuzehendel gerepareerd. Ik heb nu het idee dat digitale verbruiksmeter en het verbruikswijzertje niet meer op elkaar aansluiten... digitaal onrealistisch hoog en wijzer lijkt wat lager aan te geven dan eerst. Nou ja, eens kijken hoe zich dat ontwikkelt.
 

SuperBeeb

Forumguru
Hebben ze de digitale verbruiksmeter wellicht van l/km naar km/l omgezet?

Edit: zal dan wel kw ipv l zijn. :bloos:
 

elcocheSKODA

Actief lid
Normaliter zou een terugroepactie, via onderstaande link op kenteken te vinden moeten zijn.

https://ovi.rdw.nl

Vraag aan diegene die een oproep hebben gehad, als je jouw kenteken hebt ingevuld, is daar dan een melding van de terugroep actie te vinden?
 

elcocheSKODA

Actief lid
Al vaker door anderen aangehaald hier: alleen veiligheid gerelateerde terugroepacties worden via de RDW vermeld...

Een kortsluiting met aansluitend een kans op brand, lijkt me zeker veiligheids gerelateerd. En de terugroep actie is toch ook daar gemeld.

Blijft de vraag of diegenen die per brief een oproep hebben gekregen of als zij het kenteken ingeven daar ook de melding zien. Dan weten de anderen daarna ook of zij op deze wijze kunnen checken of hun auto ook betroffen is.
 

Tees

Donateur
Ik heb tot nu toe alleen wat gelezen over dat de terugroepactie waar het in dit topic over gaat alleen maar een error ten gevolge van een stroompiek betreft. Lijkt me geen veiligheid-gerelateerde terugroepactie, dus niet perse bij de RDW aangemeld.
 

elcocheSKODA

Actief lid
Ben op het verkeerde been gezet.

Er zijn twee soorten acties:

- Werkplaats actie: geen veliligheids item, via brief van importeur of belletje van dealer, wordt vaak bij geen problemen uitgevoerd tijdens regulier onderhoud.
- Terugroep actie: veiligheid in het gedrang, melding bij RDW. Actieve benadering door importeur c.q. dealer.

Topic starter heeft het in mijn optiek dan ook over een werkplaats actie i.p.v. een terugroepactie.
 

Cordoba

Forumguru
Opvallend dat ze bij de Citigo eiV over een beperkte serie spreken: het hele model is een beperkte serie die maar een jaartje geproduceerd wordt.
 

EdK

Forumguru
https://terugroepregister.rdw.nl/

Volgens mij is dit de directe site van de RDW mbt de terugroep acties
Selecteer merk ( Skoda ) type en dan datum begin ( dat je wagen op markt is gekomen) en einddatum ( neem je de datum van vandaag )
Dan kun je in iedergeval alle problemen met terugroep actie zien van je wagen model
 
Bovenaan Onderaan