Terugroepactie 1.2TSI

wazda2

Actief lid
Zojuist gebeld dat mijn onderhoudsbeurt wordt uitgebreid. De dealer meldde mij dat de nokkenas van mijn 1.2TSI vervangen moet worden in verband met een terugroepactie vanuit de fabriek.

Zelf probleemloos gereden de afgelopen 30.000 km. Heb ook het register nagekeken maar kon niets vinden aldaar.

Zijn er anderen die dit ook al hebben meegekregen of wellicht op andere motortypes?

Laatst bewerkt:

rudolfi

Forumguru
Heb een collega er ook over gehoord. Gaat niet om de eerste O3 1.2 TSI maar om de 1.2 TSI vanaf medio 2014

JXX

Senior Member
Is dit voor alle motoren 1.2 TSI vanaf medio 2014 en tot wanneer???
Enkel een bepaalde reeks of ???

rudolfi

Forumguru
Weet ik niet zal hem morgen ff vragen. Hij moest er mee terug ook in combinatie met redelijk hoog olie verbruik. Zal m morgen even vragen

• Leuk
Waarderingen: JXX

ertromp

Forumguru
Volgens mij zijn er exemplaren waarvan de distributie riem kan afspringen
@andrehj heeft er volgens mij al eens een keer over gepost

andrehj

Forumguru
Er staat mij inderdaad wel zoiets bij, maar ik kan er zowel op ons forum als bij onze Duitse vrienden niets meer over terugvinden....

Edit: Het was deze post, helaas heb ik er toen geen bron bij vermeld.

Laatst bewerkt:

rudolfi

Forumguru
Volgens mij zijn er exemplaren waarvan de distributie riem kan afspringen
@andrehj heeft er volgens mij al eens een keer over gepost

Collega nog even gevraagd en het heeft inderdaad te maken met de ketting die er af kan lopen.
Meer weet hij ook nog niet. Volgens zijn dealer gaat het om exemplaren geproduceerd van juli tot eind 2014.
Bij hem moet sowieso de kop er af omdat ze het hoge olieverbruik aan willen pakken.

rudolfi

Forumguru
Hij moet elke 5000 km een liter bijvullen. Auto heeft inmiddels meer als 50.000 km gereden.
Baalt er ook flink van. Hij is overigens ook niet van het rustige rijden.

Darkside

Forumguru
Mijn golf laatst voor een beurt weggebracht en daar moest ook de nokkenas aangepast worden.
Auto is van 12-2014. En heb zelf nog geen liter olie moeten bijvullen op 31.000 km.

Bovenaan Onderaan