Terugroep actie of update voor de Fabia 1.2 TSI?

bluskabouter

Forumguru
Mede forumleden:

kreeg vorige week vrijdag een belletje van de dealer dat onze fabia combi terug naar de garage moest i.v.m. een aanpassing achter de zekeringkast.
enkele aansluitingen moesten worden veranderd.
zijn er andere leden die dit ook reeds hebben gedaan, kon niet echt duidelijkheid krijgen wat en waarom deze terugroepactie.
tevens is tegelijkertijd de BCM vervangen, i.v.m. met eerdere klachten.
 

TomR

Lid
Ik heb een Skoda Fabia II 1.2 Hatchback bouwjaar april 2011, ik heb niet zo'n belletje gehad, vorige dinsdag kleine beurt, niks over gehoord.
 

piair1982

Forumguru
Zal eens in mijn service boekje kijken, bij mij is er al wel een modificatie gedaan. Het is geen terugroep actie, maar als je voor een beurt komt voeren ze het wel uit.
 

djmshell

Senior Member
Volgens mijn dealer hadden hun alleen nog maar met Greenlines (TDI) te maken gehad.
en nog geen meldingen gehad van de TSI.
 
Ik zal morgen even opletten! Ik belde voor een bandenwissel en ze vertelde mij dat er dan gelijk een modificatie aan de turbo zou plaatsvinden i.v.m. een terugroepactie. Zal eens ff vragen wat er aan de hand is. Niet dat ik dat ga snappen maar.............
Ik heb trouwens een Fabia II - 1.2 63kw tsi
 

MarcoO2

Forumguru
Vraag maar duidelijk wat ze gaan doen. En let vooral op of je verschil voelt in de rijbeleving vóór en na de behandeling. Er blijken op andere fora nogal wat verschillende ervaringen met deze modificatie te zijn.
 
ja ben ook benieuwd. Merk nu niets. Rijdt goed en is fel. Hoor ook geen rare bijgeluiden. Dus ik hoop datik morgen ook niks voel en hoor :smiley29:
 

Skoody Boo

Actief lid
Ik zou dat maar gewoon even afblazen, want terugdraaien achteraf kon wel eens lastiger zijn dan nee zeggen vooraf. Minder vermogen en minder koppel in de lage toeren zit je niet echt op te wachten toch?
 

Skoody Boo

Actief lid
Storing.
Wat betreft de turbo, hier hebben meer TSI modellen last van. Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Helaas al wel veel van gehoord.
Turbo schijnt niet altijd goed op te spoelen. Software update zou het max. koppelmoment verhogen i.p.v. verlagen.

Bronnen vermelden s.v.p.

Max koppelmoment verhogen kan trouwens ook nog samengaan met minder koppel in de lage toeren. Terwijl het idee van een tsi nou juist is dat je die 160/175 Nm al vanaf 1500/1550 toeren hebt.
 
Terug van weggeweest, rij weer op mijn zomersloffen en de modificatie hebben ze gedaan. Weet niet precies wat, te technisch. Had te maken met plaatsen "van een "spacer en had te maken met de turbodruk.
Merk in ieder geval niets. Rijdt net zoals voorheen. Heb wel het gevoel dat hij stationair rustiger loopt.
 

Skoody Boo

Actief lid
Merk in ieder geval niets. Rijdt net zoals voorheen.

- Haal je de zelfde max. snelheid als voorheen?
- Blijft je verbruik ook hetzelfde?
- Heb je onderin de toeren de zelfde hoeveelheid trekkracht? (De mijne doet een 7% helling met 62 km/u in de 5e versnelling zonder mopperen. Doet die van jou (nog steeds) iets vergelijkbaars)
 
Skooby, kan nog geen antwoord geven op je vragen. Heb er na "update" pas 30 km mee gereden en hellingen van 7% hebben we hier niet :)
Qua trekkracht en/rijden/snelheid merk ik geen verschil.
 

Skoody Boo

Actief lid
O.k. Rhijntje, dank voor het delen van je ervaring. Het geeft hoop op een dat een goede afloop in meer gevallen mogelijk is.
 

piair1982

Forumguru
Bij is eind vorig jaar een modificatie uitgevoerd. Was toen omdat het kon voorkomen dat de wastegate kon blijven openstaan.

Hiervoor hebben ze de motormanagement software geheel geüpdatet.
 

Hetzer

Forumguru
We kunnen zo nu wel stellen dat er dus GEEN terugroep actie is op wat voor model van de Fabia-5J reeks
 

Skoody Boo

Actief lid
Nou, om nou dit hele topic op slot te gooien omdat het woord "terugroepactie" niet geheel juist is(je kunt trouwens ook niet zeggen dat het helemaal niet juist is) doet denk ik niet helemaal recht aan inhoudelijke relevantie voor tsi-bezitters over de uitwerkingen van de 24W6-update. Knip desnoods dit deel af, en geef dat een naam die meer to-the-point is, maar een slot werkt niet echt. Er heeft hier toch echt iemand oprecht z'n best gedaan om zijn bevindingen in het juiste topic te plaatsen zoals dat hier graag gezien wordt, en geef het vervolg van dat gesprek dan ook een kans a.u.b.
 

Hetzer

Forumguru
[MODERATORBREAK]Okay, we laten deze open, heb de titel wat aangepast, maar we hebben het hier alleen over de 1.2 TSI, voor de Greenline loopt al een draadje , ik heb daar alle GL berichten ook naar toe verplaatst [/MODERATORBREAK]
 
Bovenaan Onderaan