"Tellerblok" valt uit

DimiTator

Actief lid
Vanmorgen: ik start de auto, en na een seconde of 3 valt het volledige tellerblok uit. Geen wijzertjes, geen lichtjes, geen boordcomputer, ook geen wijzerplaat verlichting, gewoon compleet dood. Richtingaanwijzers geven geen geluid meer, geen controlelampje, maar buiten werken ze nog. Na terug starten exact hetzelfde. Radio en der rest werken normaal.
Morgen ga ik ermee naar de dealer, hij moet toch binnen voor z'n waterpomp.
Weet iemand wat dat kan zijn?
 

EdZ

Donateur
Ik ga dit even volgen. Bij mij gebeurt hetzelfde als ik een korte maar stevige ruk aan het stuur geef tijdens het rijden: Alles gaat heel even uit en dan weer aan. Dealer kon niets vinden.

Edit: Ik heb wel een Roomster maar toch..
 

Joske

Forumguru
Alles gaat heel even uit en dan weer aan
lijkt stuurbekrachtigingspomp wel die even te veel stroom trekt.. Beetje zoals in het Fabia 1 subforum, en aangezien de Roomster en de Fabia eigenlijk halftweelingbroertjes zijn lijkt mij dat nog niet zo raar om daar even inspiratie op te doen Ed ;)
 

EdZ

Donateur
@Joske: Ik heb al eens gezocht maar vond toen geen topic. Ik ga even opnieuw zoeken. Overigens klopt het dat de SB nogal wat stroom trekt, mijn verlichting bij stationair draaien laat dat duidelijk zien.
 

Cordoba

Forumguru
Ik dacht in eerste instantie aan een stekker van het instrumentenbord die los geraakt is, maar vreemd dat ie dan steeds bij gewoon op contact zettten wel de hele kerstboom geeft.:pieker: Voorlopig is de enige logische verklaring die ik kan bedenken dat de stekker van het instrumentenbord er niet goed in zit, daardoor kan ie bijvoorbeeld bij de trilling van de start contact verliezen, en uitvallen.
 
Bovenaan Onderaan