Teller afwijking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetzer

Forumguru
Ik had dit bericht ook al nagenoeg geplaatst in een ander topic ( 200+ ) maar ik denk dat het als een op zich zelf staant topic, meer tot ze recht komt. ( misschien kan exciter mijn berichtje in het andere topic verwijderen ?).

Het gaat om het volgende ,

Ik heb ook mijn maximale snelheid gemeten en zoals jullie zien, kom ik een aantal km tekort voor de 200 , deze foto heb ik zondag gemaakt met een zwaar beladen auto en de airco vol aan !! niet slecht voor een SDI , alleen ik vraag me af wat de teller afwijking is , ik dacht zo'n 6 tot 8 km/h , dan loopt hij globaal toch nog ruim 170 echte kilometres en dat is veel sneller dan de opgegeven maximale snelheid van 164 km/h!!
Er zit bij mij wel een gesloten sportluchtfliter in de auto . maar ik kan me niet voor stellen dat ik daardoor zoveel sneller rij....
En ja ik reed gewoon vlak op de A-1 in Duitsland

Hoe kan dit ,licht het toch aan dat luchtfilter van k&n, heb ik de auto goed ingereden, of is er een nog grotere tellerafwijking???????????????? /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Bijlagen

  • 27371-27159-DSC00025%20%281224%20x%20918%29.jpg
    27371-27159-DSC00025%20%281224%20x%20918%29.jpg
    53,9 KB · Weergaven: 21

DJNeO

Actief lid
Je moet gemiddeld 10% rekenen voor je afwijking
bij mijn Fabia combi 1.4TDI 51 KW is het dus bij 110 dat ik 100 echte kilometers rijdt... bij de 130 rij ik 120 echte kilometers, dus de afwijking van jou SDI zal wel wat groter zijn dan 6 tot 8 km... /forum/images/graemlins/frown.gif
 
Dat heb ik ook gehad met de Fabia /forum/images/graemlins/smile.gif
Op GPS ging ie 178

Zo hard hoort ie niet te gaan volgens de officiele boekjes /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Zou het kunnen dat je een andere tacho schijf hebt dan een SDI uit 2000 ? Die gaat namelijk maar tot 200 km/hr.

Aangezien je daar op 9hr de 160 km/hr stand bereikt verklaart dat je afwijking.
 

Hetzer

Forumguru
@djneo, als ik 10% , blijven er van die 180+ toch nog 170 echte kilometers over!!!?????

ik kan me toch niet voorstellen dat de tellerafwijking meer dan 10 km is?? , ik ben met mijn vorige fabia een keer geflits toen ik 90 op de teller reed , met correctie waren dat er 84 km in het echt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

@djneo, als ik 10% , blijven er van die 180+ toch nog 170 echte kilometers over!!!?????

[/ QUOTE ]

Sinds wanneer is 10% van 180km 10km??? wanneer je 10% van die 180 afhaalt dan kom je ongeveer wel op de snelheid die is aangegeven in je boekje...

(en JA, het kan meer dan 10 KM verschil zijn... wanneer ik 180 reed op mijn teller stond de gps op uit mijn hooft 165...)
 

Hetzer

Forumguru
@djneo; Niet van de 180 , maar het was ook iets meer dan 180 , ruim 180+ (185, 186) , af en toe zelf moelijk te zien met die snelheid, maar goed !! zit wat in in jouw verklaring, haal van die snelheid eens 15 tot 18 km van af dan zal het aardig kloppen, een maximale snelheid van tussen de 167 en 170!!

Ik zal de volgende keer mijn navigatie systeem er maar eens bij aan zetten,

of ik moet me een keer laten flitsen , dan weet ik het zeker /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Aangezien ik geen reactie krijg op mijn post, bedoel je dat dit de originele tacho's van je 1.9 SDI zijn ? Zo niet, komen die dan écht overeen met de originele schaalverdeling ?
 
Wow /forum/images/graemlins/ooo.gif . Knap !

In de SDI reeks kende ik tot nu toe enkel die tacho's die tot 200 km/hr gaan, vandaar mijn opmerking. /forum/images/graemlins/crazy.gif

Zeker van dat je niet met een productiefoutje opgezadeld zit want jouw auto gaat dan wel erg hard ? /forum/images/graemlins/wink.gif
 

JettaFreak

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

ik moet me een keer laten flitsen , dan weet ik het zeker /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Het is niet voor niets dat die apparaten om de zoveel tijd moeten worden gecalibreerd..... /forum/images/graemlins/945.gif
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

of ik moet me een keer laten flitsen , dan weet ik het zeker /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Dat is dan wel weer heel erg overdreven... kost erg veel centjes, je hebt vast en zker wel t bericht van Richyk gelezen... 370 euríes voor 172 km waar die 120 mocht... :S
 

Hetzer

Forumguru
@Lezandre, Misschien dat ze het hele klokkenwerk na de facelift hebben aangepast!!, of uit gemak het "TDI" klokkenwerk geplaatst. Misschien is het ook wel een productie "foutje" , mijn auto is op bestelling gemaakt dus dat zou volgens mij best kunnen.

En ik heb nooit een andere "vernieuwde" Fabia SDI gezien, dus ook niet bij de dealer toen ik hem bestelde!

Mijn SDI heeft trouwens ook de "TDI" dubbelle uitlaat, dat hadden de oudere SDI'tjes volgens mij ook niet, of zit ik er naast?
 
Die TDI dubbele uitlaat is die met twee 'rechte' uitlaatmonden, in tegenstelling tot twee 'gebogen' monden neem ik aan.

Daar heb je gelijk in. Bij een 'standaard' SDI zitten er gebogen pijpen op, maar wél twee hoor.
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LeZandre</font><hr />

Die TDI dubbele uitlaat is die met twee 'rechte' uitlaatmonden, in tegenstelling tot twee 'gebogen' monden neem ik aan.

Daar heb je gelijk in. Bij een 'standaard' SDI zitten er gebogen pijpen op, maar wél twee hoor.

[/ QUOTE ]

Dat ben ik niet helemaal met je eens...
Ik rij in een Fabia combi 1.4 TDI met 2 gebogen pijpjes, mijn collega rijdt in een fabia combi 1.9TDI en hij heeft ook 2 gebogen pijpjes...
dus waar je de rechte pijpjes vandaan haalt zou ik niet weten
 

Hetzer

Forumguru
Klopt, ik doel ook gewoon op de "gebogen" dubbele uitlaat, de Polo Basis SDI van mijn schoonzusje heeft echter gewoon een enkele uitlaat!!, en volgens mij oudere Fabia's ook maar dat weet ik dus niet zeker!
 
Gebogen of recht hangt dus blijkbaar van het bouwjaar af, heb ik me ondertussen laten wijsmaken.

Milotec houd er bij bestelling via de dealer voor zijn uitlaatsierstukken blijkbaar rekening mee.

Om op de tellerstand terug te komen: Na testen met

- GPS Mio 168 met TomTom V5 software
- Fabia hatchback met originele 1.9 SDI '00 met wijzerschaal tot 200 km/hr

in 5° versnelling aan 3500 t/m 160km/hr op de snelheidsmeter en 145 km/hr op de GPS.

Toen was de weg op.
 

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LeZandre</font><hr />




in 5° versnelling aan 3500 t/m 160km/hr op de snelheidsmeter en 145 km/hr op de GPS.

[/ QUOTE ]

dan hebben ze hem toch motorisch ook ge-update, die van mij loopt dus 180+ op de teller met 4500 t/m
 

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Michael</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LeZandre</font><hr />

in 5° versnelling aan 3500 t/m 160km/hr op de snelheidsmeter en 145 km/hr op de GPS.

[/ QUOTE ]
dan hebben ze hem toch motorisch ook ge-update, die van mij loopt dus 180+ op de teller met 4500 t/m

[/ QUOTE ]

Hoeft niet... bij de 160 op de teller hield zijn weg op, maw als ie nog meer wag had had ie hem doorkunnen trekken naar de 4500 toeren, en dan was t wellicht hetzelfde geweest als jou SDI...
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

Je moet gemiddeld 10% rekenen voor je afwijking


[/ QUOTE ]

Niet gemiddeld, 10% is het toegestane maximum.

Tellerafwijking verschilt trouwens per individuele auto, dus er valt op dit punt niets algemeens te zeggen over Fabia SDI's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan