Telefoonnummers niet goed gesorteerd columbus

likifo

Nieuw lid
Ben sinds enkele weken in het bezit van een colombus navigatiesysteem.
Wat me opvalt is dat de telefoonnummers in de colombus anders gesorteerd worden dan om mijn telefoon (htc desire). Op mijn telefoon staan ze eerst op voornaam en dan op naam gesorteerd. De colombus sorteert ze eerst op naam en dan op voornaam. Iemand enig idee hoe dit kan veranderd worden?

Als mijn telefoon wordt gedisconnecteerd of geconnecteerd hoor ik telkens een luide beep. Kan dit signaal uitgeschakeld worden of zachter gezet?

Alvast bedankt

hemi24

Forumguru
Misschien even zoeken in je maxidot onder phone en dan is er ergens de optie "list" waar je kunt kiezen of je eerst voor- of achternaam wilt weergeven en daarmee ook sorteert.

Ben jij trouwens ook zo'n fan van "Inspector Colombu"

ByeByePeugeot

Actief lid
@likifo, vergeef me maar rofl: Comombus :D
Is een Conimbus 2000 dan een vliegende bezemsteel met navi? (ja ja, Harry Potter fanboy hier)

Nu maar even on topic doen dan....
Het is inderdaad zo dat je de voornaam, achternaam/achternaam, voornaam kan wijzigen. Het mooie van mijn vorige Columbus was dat na het wijzigen er niets veranderde.
Geen idee of iemand anders dit ook heeft ondervonden. Na het verwijderen van alle contacten en het weer opnieuw inlezen bleek het wel goed te gaan.
De wijziging voer je trouwens uit op je Columbus en niet in je Maxidot. Opties en daarna naar Telefoon als ik het wel heb.

Die luide piep had ik ook met mijn nokia, tis even graven maar volgens mij heb ik dit op de telefoon aangepast, kan er ook ver naast zitten hoor.

Succes met de aanpassingen!

Ik heb hetzelfde gehad met mijn HTC Legend. Het probleem lag aan het opslaan van de data in de telefoon. Ik heb het bij mij opgelost door de voor en achternaam bij elkaar te schrijven in de gegevens. Dat houd in voornaam en achternaam in hetzelfde vakje en niet apart zoals dit in de telefoon word aangegeven. Anders word er inderdaad een zooitje van gemaakt in je Columbus telefoonboek.
Ik had aardig wat tijd nodig om alles te ordenen, dus succes.

ppx

Donateur
Ik dacht ergens in een draadje gelezen te hebben dat die luide biep samenhangt met het ingestelde volume waarmee je naar je audio luistert.
Als je bij het uitstappen ervoor zorgt dit naar een lager niveau te zetten, dan zal de BT biep ook stiller worden weergegeven.

hemi24

Forumguru
ByeByePeugeot zei:
De wijziging voer je trouwens uit op je Columbus en niet in je Maxidot. Opties en daarna naar Telefoon als ik het wel heb.

Bij mijn af-fabriek rSAP gaat het in ieder geval via het Maxidot.

De vraag blijft natuurlijk welk type carkit Likifo heeft.

Bovenaan Onderaan