Telefoongegevens op mijn scherm

Goedenavond

Ik heb op mijn telefoon een app van de sportvereniging waarin een navigatie link zit verwerkt .
Door op deze link te klikken gaat deze gelijk naar de navigatie met het adres wat ik moet hebben.
Het zou mooi zijn als ik dit op het scherm in mijn Karoq zou kunnen krijgen .
Ik lees wel dat je je telefoon kan verbinden dmv usb kabel met Smartlink .
Heeft iemand hier een handige uitleg hoe ik dit voor elkaar krijg ?
Ik zou ook een app op mijn telefoon moeten downloaden maar weet niet waar ik deze kan vinden.

Gr. Frank
 

Rallye

Forumguru
Als de app van je sportvereniging een link naar Google Maps geeft, kun je daar naar de bestemming navigeren via Maps op Android Auto of Apple CarPlay. Daarvoor moet Smartlink wel geactiveerd zijn. Is dat bij jou zo? Je auto is er jong genoeg voor en vaak is het bij de nieuwere auto’s al geactiveerd.

Smartlink is een menupunt in de radio. Als je dat aanklikt zegt hij dat je het moet laten activeren of dat je een telfoon moet aansluiten. Al geprobeerd?
 
Hey Rallye
Ik ga het vandaag eens proberen . Ik dacht dat je ook een app op je telefoon nodig had . Is dat niet zo dan ?

Inmiddels geprobeerd , het werkt handiger dan ik dacht .
De Smartlink is wel geactiveerd .
Ik had wat gelezen dat je er een app voor nodig zou hebben .
Wellicht is dit in het begin wel zo geweest .
Het is nu in ieder geval plug/play .
Super bedankt voor je hulp.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Voor Android Auto heb je inderdaad een app nodig: Android Auto, te vinden via apkmirror als hij niet in de Playstore staat. Even opletten omdat er meerdere versies zijn.

Voor CarPlay (met een iPhone dus) heb je geen extra app nodig. Ik ben iPhone-gebruiker, dus ik had niet aan de Android Auto-app gedacht....
 
Ik heb het inderdaad met een IPhone geprobeerd en dat werkt , met de Samsung s8 heb ik het nog niet geprobeerd .
Daar zou je wel een een aparte app voor nodig hebben dan ?
Zal het vanavond eens proberen.
 

Rallye

Forumguru
Dan is Smartlink dus geactiveerd bij jouw auto. Samsung = Android, dus heb je inderdaad de app Android Auto nodig.
 
Sorry voor de late reactie ,ik heb hem werkend voor de iPhone , dat is het belangrijkste , ik ga me binnenkort eens verdiepen in het Android verhaal .
Nogmaals bedankt voor je hulp
 
Bovenaan Onderaan