telefoon via de RNS310

fransh

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb ooit gezien dat je de mobiele telefoon ook kunt bedienen via de RNS310, wie heeft hier ervaring mee en waar kan ik dit laten inbouwen.

bvd,
Frans
 

FredV

Banned
dit staat in de handleiding van de Amundsen (= RNS310) op blz. 12

De handleiding vind je hier:
http://new.skoda-auto.com/com/service/documentation/octavia/pages/06-2010.aspx
Roep het menu​
Instellingen telefoon op door het drukken op de bereik keuze toets
en de functie toets .

Voicemailnummer invoeren​
– Als u het voicemailnummer (dit nummer is afhankelijk van het type van het
mobiele netwerk) in een mobiele telefoon wilt invoeren, drukt u op de functietoets
. De invoer van het voicemailboxnummer dient
voor het beluisteren van de berichten die in een mobiele telefoon werden ingesproken.​
Telefoongids in de uitrusting actualiseren​
– Tik op de functie toets om alle, sinds de laatste koppeling in de
telefoongids van de mobiele telefoon of van de SIM kaart, veranderde invoeringen
in de uitrusting te actualiseren. Deze procedure kan enkele minuten duren.
– Bevestigde volgende veiligheidsvraag. Terwijl de data geactualiseerd wordt, is de
’oude’ data van de telefoongids in de uitrusting selecteerbaar.​
Oproepenlijst wissen​
– Tik de functie toets .
– Bevestigd u de volgende veiligheidsvraag met , dan worden de opgeslagen
oproepnummers en de alle niet aangenomen oproepen verwijderd uit de uitrusting.​
Telefoonmodule uitschakelen​
– Na het indrukken van de functietoets wordt de
mobiele telefoon afgemeld van het net (deze functie is alleen bij de universele pretelefooninstallatie
GSM III voorhanden).​
Fabrieksinstellingen​
– Zet de pre-telefooninstallati in de basisstand.​
Aanwijzing​
De keuzemogelijkheden voor de telefooninstelling zijn afhankelijk van het betrokken​
type van de universele telefoonvoorbereiding.
 

fransh

Nieuw lid
HAllo,

Dit is niet wat ik bedoel, ik weet dat je de telefoon aan kan sluiten maar het schijnt ook mogenlijk te zijn, met extra inbouw van apparatuur, dat je de telefoon kunt bedienen met het touch screen van je RNS310 en daar ben ik naar opzoek.
 
@ Frans ben je er inmiddels al verder mee?? Wij hebben sinds gisteren de bluetooth telefoonvoorbereiding erin (via cartronic door dealer geïnstalleerd) en hij werkt als een trein, bellen was nog nooit zo leuk.... ;)

We hebben voor een losse module gekozen omdat de af fabriek module bij de 2010 modellen alleen met RSAP samen kon, volgens de cartronic en de dealer zouden 2011 modellen (2e helft v/h jaar) ook met bv een iPhone samen kunnen, wij waren alleen te laat om dit nog te kunnen wijzigen bij de dealer.

We kunnen de iPhone nu volledig via de Amundsen bedienen. Nummer intikken, door telefoonboek bladeren, recente en gemiste gesprekken, voicemail, enz. Ook via de maxidot gaat het zonder problemen. Alleen SMS krijgen we er niet op binnen, dit kan alleen een telefoon met RSAP.
 
@RoadXY:

In welke auto's past het:

- Fabia vanaf 2007
- Octavia vanaf 2004-2011
- Roomster
- SuperB vanaf 2008-2011
- Yeti

In post #6 kun je lezen dat wij hem er sinds gisteren in hebben zitten.

De module touch ken ik niet, geen idee wat hij doet en als ik onze telefoonvoorbereiding in combi met de Amundsen zie zou ik ook niet weten welke meerwaarde een extra module heeft.
 
Excuus, niet goed gelezen.
Je kunt nu op het scherm van de Amundsen een nummer uitzoeken in initieren dus?
 

hemi24

Forumguru
We hebben voor een losse module gekozen omdat de af fabriek module bij de 2010 modellen alleen met RSAP samen kon, volgens de cartronic en de dealer zouden 2011 modellen (2e helft v/h jaar) ook met bv een iPhone samen kunnen, wij waren alleen te laat om dit nog te kunnen wijzigen bij de dealer.

Verkoper van de dealer nog niet helemaal wakker geweest?
Fabia, Roomster en Yeti worden geleverd met GSM I of GSM II; de rSAP versie (GSM III) is op deze wagens niet leverbaar.
 
Tja, wie zal het zeggen, de één zegt dit en de ander zegt dat, ook hier op het forum was er destijds geen duidelijkheid. De dealer heeft in ons bijzijn nog met PON gebeld, deze gaf ook aan dat het niet kon, ook bij cartronic zeiden ze dat het bij 2010 modellen niet zou werken, vandaar de veilige keus. Achteraf was het, ofwel het 2011 verhaal of wat jij nu aangeeft niet nodig geweest, maar voor vrijwel geen meer prijs en een dagje de auto kwijt werkt het als een trein.

@RoadXY: zal vanavond, op weg naar het werk, een paar foto's maken en deze morgen posten. Alle telefoon functies zijn te bedienen.
 

hemi24

Forumguru
Blijf het erg jammer vinden dat mensen niet goed weten wat ze nu verkopen en zo hun klanten met vragen laten zitten..!
 

fransh

Nieuw lid
hallo Favreleuba,

Bedankt voor de info, wat waren de kosten van het totaal, en wat bedoel je met een losse module, is dat dan extra inbouw wat in het zicht zit.

bvd,
Frans
 
@ fransh:

Met een losse module bedoel ik een niet af fabriek module. Deze hebben wij besteld via een derde partij, redenen hiervoor heb ik eerder in dit topic al benoemd. De bluetooth telefoonvoorbereiding zit op dezelfde plek (volgens mij onder de stoel) als waar de af fabriek module ook geplaatst zou zijn. Ook de microfoon zit op dezelfde plek, hij zit verstopt achter het "roosterje" bij het lampje. Op de weergave van het Amundsen systeem en de maxidot na zie je er verder niets van, ideaal!

Voor de liefhebbers heb ik een aantal foto's gemaakt, ze zijn te zien in mijn foto album: http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=590
 
Favreleuba: hartelijk dank voor het nemen van foto's! :xyxthumbs:

Nu ben ik benieuwd of dit ook bij mijn 2010 Golf 6 variant kan.
Als ik het zo lees zou het wel moeten kunnen.
 

fransh

Nieuw lid
Favreleuba mooie foto's werkt dus goed, heb ik nog wel 1 vraag, de standaard carkit die er nu inzit neem de hele telefoon over, je bent dus alle verbindingen kwijt, je krijgt geen emails meer binnet etc .

Is dat met deze ook zo ?

Bedankt,
Frans
 
@fransh:

De smsjes en mailtjes komen niet via het systeem binnen, maar daarvoor kun je wel gewoon de telefoon zelf raadplegen. Indien Gewenst kun je de telefoon ook zelf bedienen, het bellen gaat dan uiteraard via de carkit. Dit laatste heeft met zo'n fijne/complete bediening op de Admundsen eigenlijk geen meerwaarde. Als je een af fabriek met RSAP gebruikt komen de smsjes volgens mij op je maxidot binnen.

Persoonlijk had de sms toon van mij wel via de carkit mogen gaan, maar als je de teleoon gewoon op geluid hebt staan hoor je het ook.

Bij het instappen wisselt hij goed van gebruiker, tussentijds uitvallen is ons tot op heden nog niet gebeurd, verder is het geluid (zowel in auto als voor tegenpartij) goed. Wij zijn er al met al erg blij mee.
 
Bovenaan Onderaan