Telefoon per gebruikersprofiel

axel85

Nieuw lid
Ik en mijn vriendin gebruiken beide de auto met dezelfde sleutel. Mijn profiel is de hoofdgebruiker en heb voor mijn vriendin ook een profiel aangemaakt. Nu wil ik per profiel één telefoon koppelen zodat de telefoon van de bestuurder is gekoppeld.

Zodra we beide in de auto zitten zijn beide telefoons gekoppeld. Maakt niet uit welk profiel actief is.

Weet iemand hoe ik dit kan instellen. Kan het niet vinden in de handleiding.

AlwinKruijt

Nieuw lid
Dit zou inderdaad een logische functie zijn. Ik erger me nu dood dat steeds de verkeerde telefoon wordt gekoppeld. Ze zijn nog beide van hetzelfde type ook, dus ik zie niet welke er is gekoppeld omdat je de naam achteraf niet meer kunt aanpassen.

EdK

Forumguru
Ik zie zo welke gekoppeld is hoor, die van mij staan al me vriendinnen in en die van me vriendin daar staan al haar vriendjes in.
Dus als ik naar laatste oproepen kijk weet ik precies welke is gekoppeld..... :pieker:

AlwinKruijt

Nieuw lid
Dat is zeker een optie.
Maar ik heb erg weinig geduld met slechte software koppelingen en lange wachttijden en bluetooth geklooi. Ik maak zelf ook software maar als ik zoiets zou afleveren wat de gemiddelde autoleverancier zijn betalende klanten durft af te geven zou ik ander werk zoeken. Het werkte uitstekend en simpel en foutloos op mijn 6 jaar oude Toyota Auris, maar ik krijg hoofdpijn als ik iets ga moeten in de Enyaq software. Ik stapte in de auto, mijn BT koppeling was er in 3 seconden en de Spotify ging direct door met afspelen.
Waarom kan VAG user accounts, Android auto en bellen met bluetooth niet samenvoegen tot iets eenvoudigs?
Alleen al de koppeling van de MySkoda app met 2 accounts was al een halve dag gedoe met als conclusie dat het bij helemaal niemand werkt. Hoe kun je useraccounts ZO slecht integreren. Het is nu compleet nutteloos om 2 accounts te maken, er is imho geen enkel praktisch nut om dat door te drukken bij een software update zoals is gebeurd.
#evenmoedverzamelen

Rallye

Forumguru
Ik merk op dat de telefoonkoppeling prima verloopt, maar dat jij graag meer keuze zou willen hebben, met name op het gebied van de teelfoons. Ik heb geen ervaring met de Skoda-implementatie van de user accounts op een elektronische auto, maar bij mijn Golf ging dat best goed: account aangemaakt voor mijzelf, vrouw en dochter en op de auto ingelogd met de accounts. Mijzelf hoofdgebruiker gemaakt. Lange wachttijden heb ik ook geen last van, na het uitschakelen van de pincode op het systeem. De integratie blijft inderdaad beperkt tot de verwarmings- en stoelinstellingen, het dashboard en de drive mode. Telefoon dus niet, helaas, maar “heel slecht” kan ik het ook weer niet noemen. Ik merk af en toe dat de auto de verkeerde gebruiker identificeert op basis van de sleutel, waardoor de stoel voor mij verkeerd gaat. Je kunt ook prima met één account werken, zo denk ik - de stoelinstellingen zijn volgens mij ook op de stoel vast te leggen (maar die mogelijke optie gebruik ik niet). Dat dit is “doorgedrukt” herken ik dan ook niet.

Verschil tussen jouw en mijn situatie is wel dat mijn telefoon met CarPlay verbindt en die van mevrouw Rallye enkel met bluetooth omdat zijn CarPlay niet prettig vindt. Zelfs als we samen in de auto zitten gaat de CarPlay dus naar mijn telefoon. Zo ook met mijn privé en mijn zakelijke telefoon. De telefoonimplementatie is zelfs nog verbeterd vergeleken met mijn O3: daar kon je via bluetooth tegelijk twee, maar via CarPlay maar één telefoon koppelen - bluetooth ging dan uit.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan