Telefoon Maxidot. Sommige keuzes begrijp ik niet in menu. Wat moet ik kiezen?

RayDelft

Forumguru
Dag Allen,

Ik probeerde een nieuwe Android aan mijn Columbus te koppelen. Herkennen ging vlot, maarb laden telefoonboek ging steeds niet. Op een goed moment ging het ineens wel en nu lijkt alles OK.

In deMaxidot zie ik onder het hoofdstuk telefoon een paar keuzes die ik niet bergijp.

Ik zie overigens ineens het woordje premium bij het bluetoothsymbooltje in de maxidot staan en dat had mn vorige telefoon niet.

Vraag 1
Ik kan ergens in het menu kiezen tussen Premium of Handsfree. Ik heb geen idee wat ik moet kiezen en wat het verschil is.

Vraag 2
Ergens kwam ik de instelling uitschakeltijd in de Maxidot tegen.
Dit kan ik instellen in stappen van 5 minuten.
Mijn vraag is, wat wordt hiermee uitgeschakeld?

Vraag 3
Ik kwam onder het hoofdstukje Audiomodus eveneens in de maxidot, tegen de keuze
'alleen telefoon'of 'altijd '.
Ik vraag me af wat dit betekent. Wat bedien ik met die keuze?

Ik heb het antwoord op mijn vragen niet kunnen vinden in het instructieboekje en evenmin hier op het forum.
Hopelijk kan iemand me vereder op weg helpen, waarvoor dank alvast.

Giant

Forumguru
Beste Ray,

ik kan je helaas niet helpen met de eerste 2 vragen. Ik (her)ken die opties niet. Wat ik tot irriterens :icon_smile_dead: toe wel herken is de steeds maar weer terugkerende vraag "Wilt u Bluetooth audio inschakelen?" Die komt elke keer op het scherm van mijn Amundsen, o.a. wanneer ik op mijn android pda (HTC) een e-mail binnen krijg. Ik had dat nooit, tot ik een probleempje met de harde schijf die via MDI verbonden is, had. De dealer adviseerde om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Naast dat dit niets hielp was ik al mijn favorieten in mijn navigatie kwijt en moest ik mijn pda via Bluetooth opnieuw instellen en koppelen. Vanaf dat moment heb ik die melding om de haverklap.

Misschien kan je hier wat mee. Activeer Bluetooth op je android device. Kijk dan bij 'Bluetooth instellingen' en je ziet je Skoda device staan. Druk enkele seconden op dat icoon in de lijst en je zie 'Opties' in een uitklap menuutje staan. En daar kan je 'Telefoon' en 'Media' los van elkaar activeren of deactiveren. Het probleem is echter als ik daar de media uit vink, de pda dit hooguit blijf vasthouden tot het contact uit is geweest of ik de Bluetooth op mijn pda uit gezet heb. Ik heb geen idee waarom ik hier vroeger nooit last van had.

hemi24

Forumguru
Uitschakeltijd is bij mijn weten de tijd dat de BT-verbinding actief blijft (of kan blijven) als het contact wordt afgezet.
Wel zo handig als je aan het bellen bent, op je plek van bestemming arriveert en vervolgens de auto van het contact zet...

andrehj

Forumguru
Het verschil tussen Premium en Handsfree is dat je bij Premium gebruik maakt van het rsap protocol met al zijn voordelen en bij handsfree van het HFP protocol wat als enige voordeel heeft dat je smartphone zijn dataverbinding niet verliest.

Rallye

Forumguru
Wellicht ten overvloede: hier staan de handleidingen voor je Superb en de navigatie. Wellicht staat er iets nieuws in?

Bovenaan Onderaan