Telefoon aansluiten

Hallo, wie kan mij de juiste informatie geven.
Ik heb besteld een Octavia 1.8 TSI Elecance Atractive Busness.
Standaard is op deze auto een Handsfree carkitvoorberijding.
Mijn vraag is of ik kan volstaan met alleen een telefoon houder op het dashbord. De dealer kon mij tot op heden geen antwoord op geven.
Wim.
 
Er zit een ding op je dashbord waar je een houder op plaatst waar jouw telefoon in past.
Nu moet er natuurlijk wel een houder zijn voor jouw telefoon.
Die connector is eigenlijk een dure acculader.
Je carkit werkt immers met bluetooth,, maar kan ook in de houder zonder bluetooth.

Ik heb een nokia 6 nog wat en die houder kostte ongeveer € 120,00
 

TL@

Forumguru
Ik heb de houder weg gelaten. Kan mijn gsm gewoon in m'n zak blijven en via BT koppelen aan de auto. Ziet er ook mooier uit vind ik.
 

Klaasje

Forumguru
BT is optioneel als extra pakket van ik geloof 365,--
In ieder geval voor elegance attractive BE
 

!Škoda!

Actief lid
Er zit een ding op je dashbord waar je een houder op plaatst waar jouw telefoon in past.
Nu moet er natuurlijk wel een houder zijn voor jouw telefoon.
Die connector is eigenlijk een dure acculader.
Je carkit werkt immers met bluetooth,, maar kan ook in de houder zonder bluetooth.

Ik heb een nokia 6 nog wat en die houder kostte ongeveer € 120,00
Waar zit die dan?
Ik heb ook een Elegance Attractive Business, maar geen ding op het dashboard.
Volgens mij is die "standaard" carkit voorbereiding alleen maar iets van aanwezigheid van stekkertjes... :(
 
Standaard carkit voorbereiding is inderdaad alleen maar stekkertjes achter je dashbord.
Ik zat even niet goed te lezen.

Om een carkit te hebben (bluetooth of niet) moet je hem echt apart bestellen.
Standaard geen carkit, wel de kabels en of stekkers achter het dashbord.
 
Ik heb in bestelling de O2 Elegance Attr Business met bluetooth, en krijg dus dat geval. Het blijkt echter dat Skoda mijlenver achterblijft bij de ontwikkelingen in GSM-land, dus is er voor een beetje moderne GSM geen kit, en zeker niet als het geen Nokia is. Ik heb een SE K800i, en dat kan je dus vergeten, want die is pas ruim een jaar op de markt, en dat is te snel voor Skoda...
Ik heb via Marktplaats een gebruikte Nokia 6230 gekocht, en bij m'n provider een duo simkaart besteld, en die telefoon blijft gewoon in de auto. Alleen wel even uit de houder en uitzetten als ik uit de auto ga. Niet ideaal, maar het werkt. De bijbehorende houder voor de 6230 krijg ik van de Skoda dealer:winkie:
 

TL@

Forumguru
Ik heb in bestelling de O2 Elegance Attr Business met bluetooth, en krijg dus dat geval. Het blijkt echter dat Skoda mijlenver achterblijft bij de ontwikkelingen in GSM-land, dus is er voor een beetje moderne GSM geen kit, en zeker niet als het geen Nokia is. Ik heb een SE K800i, en dat kan je dus vergeten, want die is pas ruim een jaar op de markt, en dat is te snel voor Skoda...
Ik heb via Marktplaats een gebruikte Nokia 6230 gekocht, en bij m'n provider een duo simkaart besteld, en die telefoon blijft gewoon in de auto. Alleen wel even uit de houder en uitzetten als ik uit de auto ga. Niet ideaal, maar het werkt. De bijbehorende houder voor de 6230 krijg ik van de Skoda dealer:winkie:

Het is veel handiger om de telefoon steun weg te laten en je eigen gsm in de broekzak en zo via BT te bellen. Dan heb je geen gedoe!
 

!Škoda!

Actief lid
Ik heb in bestelling de O2 Elegance Attr Business met bluetooth, en krijg dus dat geval. Het blijkt echter dat Skoda mijlenver achterblijft bij de ontwikkelingen in GSM-land, dus is er voor een beetje moderne GSM geen kit, en zeker niet als het geen Nokia is. Ik heb een SE K800i, en dat kan je dus vergeten, want die is pas ruim een jaar op de markt, en dat is te snel voor Skoda...
Ik heb via Marktplaats een gebruikte Nokia 6230 gekocht, en bij m'n provider een duo simkaart besteld, en die telefoon blijft gewoon in de auto. Alleen wel even uit de houder en uitzetten als ik uit de auto ga. Niet ideaal, maar het werkt. De bijbehorende houder voor de 6230 krijg ik van de Skoda dealer:winkie:
Of desnoods een losse autolade waar je de telefoon aan aankoppeld, dan wordt hij ook opgeladen
 

koorn

Nieuw lid
Ik heb de houder weg gelaten. Kan mijn gsm gewoon in m'n zak blijven en via BT koppelen aan de auto. Ziet er ook mooier uit vind ik.
Vaag, heb vandaag een proefrit gemaakt en de verkoper gaf aan dat die houder niet weggelaten kan worden.

Werd dit weglaten bij jou standaard aangeboden?
 

TL@

Forumguru
Vaag, heb vandaag een proefrit gemaakt en de verkoper gaf aan dat die houder niet weggelaten kan worden.

Werd dit weglaten bij jou standaard aangeboden?

Eerst ging het niet maar naar aanleiding van het autosalon (en waarschijnlijk heel veel keer dezelfde vraag) hebben ze (D'Ieteren import) met de fabriek bedongen dat het wel kon. Je moet het enkel maar vragen aan je dealer, als hij van goede wil is dan is het mogelijk.
 

Steve

Senior Member
Eerst ging het niet maar naar aanleiding van het autosalon (en waarschijnlijk heel veel keer dezelfde vraag) hebben ze (D'Ieteren import) met de fabriek bedongen dat het wel kon. Je moet het enkel maar vragen aan je dealer, als hij van goede wil is dan is het mogelijk.
Toen ik de mijne heb besteld was het echt niet mogelijk.
Is zelfs door de dealer nog met PON gebeld maar was absoluut geen optie.
 

TL@

Forumguru
Dat is jammer.

Toen ik er de eerste keer om vroeg, was het ook niet mogelijk. Toen ik 2 weken later nog eens in de garage was voor wat meer info, ging het wel (dat was eind januari)

Ik was al aan het kijken voor een parrot want dat ding aan mijn dashboard wilde ik niet. (er komt al een Brodit houder voor de gps, dan geen extra meer)
 

koorn

Nieuw lid
bluetooth opties

Ik kan in de leaseapplicatie 2x voor bluetooth kiezen.

1. bluetooth 300 en nog wat
2. bluetooth (inc houder) 500 en nog wat

Klopt het dat bij de goedkopere versie de integratie van telefoon, nav en bluetooth minder goed is? dwz dat inkomende telefoontjes niet op het nav scherm afgebeeld worden en dat het telefoonboek ook niet gesync. wordt?

anders is de goedkope versie natuurlijk de goeie oplossing. :xyxthumbs:
 

Octavia_II

Actief lid
Ik was al aan het kijken voor een parrot want dat ding aan mijn dashboard wilde ik niet. (er komt al een Brodit houder voor de gps, dan geen extra meer)

Hoi TL,

hoeft toch helemaal geen probleem te zijn, integendeel !!!

Kijk maar eens naar bijgevoegde foto's !!

Groe(n)ten,

Charlie
 

Bijlagen

  • houder_leeg.JPG
    houder_leeg.JPG
    83,5 KB · Weergaven: 63
  • houder_vol.JPG
    houder_vol.JPG
    94,6 KB · Weergaven: 66
  • houder_bezet.JPG
    houder_bezet.JPG
    65,2 KB · Weergaven: 65

Steve

Senior Member
Ik kan in de leaseapplicatie 2x voor bluetooth kiezen.

1. bluetooth 300 en nog wat
2. bluetooth (inc houder) 500 en nog wat

Klopt het dat bij de goedkopere versie de integratie van telefoon, nav en bluetooth minder goed is? dwz dat inkomende telefoontjes niet op het nav scherm afgebeeld worden en dat het telefoonboek ook niet gesync. wordt?

anders is de goedkope versie natuurlijk de goeie oplossing. :xyxthumbs:
De versie voor 300 euro is alleen de houder en de bekabeling voor de "dure" cullman houder.
De versie van 515 euro is die met geintegreerde bluetooth en houder.
Hoi TL,

hoeft toch helemaal geen probleem te zijn, integendeel !!!

Kijk maar eens naar bijgevoegde foto's !!

Groe(n)ten,

Charlie
Zo heb ik het ook gedaan uiteindelijk met de de brodit houder voor mijn Tytn II
Dubbelzijdige tape en het zit als een huis.
 

Klaasje

Forumguru
Denk eraan dat je telefoon wel Sim Acces Profile voor bluetooth ondersteunt.
Anders kun je je adressenlijst met de Columbus niet synchroniseren.
Nummer bellen moet je dan met je GSM doen en vervolgens legt hij contact.

Bij elegance attractive business heb je alleen de optie van 365,-- voor bluetooth
Die van 515 is voor de Ambiente (extra MAXIDOT).
Optie bluetooth houdt ook in dat je electische installatie is verbereid, antenne, ingebouwde microfoon.

Groet
Klaas
 

Steve

Senior Member
Bij elegance attractive business heb je alleen de optie van 365,-- voor bluetooth
Die van 515 is voor de Ambiente (extra MAXIDOT).

Groet
Klaas
De mijne was 515 toen ik hem heb besteld (November 2007) en achteraf is via de lease maatschappij het bedrag voor de maxidot in mindering gebracht.
 
Bovenaan Onderaan