Techno Classica 2015 te Essen

ertromp

Forumguru
Er was weer veel te zien op de Techno Classica in Essen. De grootste oldtimer beurs in Europa. Twee dagen heb ik me er kostelijk vermaakt:

Prachtige Rolls Royce

DSC_0001.JPG

Bugatti kijk dat basic interieur

DSC_0006.JPG

DSC_0009.JPG

De VW Bus T1

DSC_0011.JPG

Een experimentele VW Polo Cabrio helaas nooit in Productie gekomen

DSC_0019.JPG

De eerste Polo ( schitterend toch!)

DSC_0020.JPG

De Golf I

DSC_0025.JPG

De eerste GTI
DSC_0027.JPG

Audi cabrio's

DSC_0041.JPG

DSC_0043.JPG

DSC_0044.JPG

DSC_0045.JPG

Prachtige Bentley velgen

DSC_0048.JPG

Porsche (weergaloos zo'n achterkant!)

DSC_0059.JPG
 

EdK

Forumguru
Tsja t zal voor de broekkies hier wel weer oubollig klinken, maar dit waren tenminste nog echte wagens waar je zelf nog wat aan kon doen zonder een laptop
 

gbbosma

Forumguru
@ertromp, ook daar in Essen prachtige wagens.:thumbsup: En schitterende foto's.
Die blauwe Golf roept weer mooie herinneringen op, dit was mijn eerste auto.
Een donker rode (brokatrood) 5 deurs 1.6 gls met crème skai bekleding en 75pk.
mij.
 

Cordoba

Forumguru
Mooie foto's Erik, misschien even aan de titel toevoegen "(D)" om te voorkomen dat mensen tevergeefs naar Belgie reizen.;)

Bij de luchtwaardige VW's zie ik toch wat zaken die niet kloppen: de rode Golf GTI is niet een originele kleur, en als ik me niet vergis zijn die kunststof spatbordverbreders ook alleen als accessoire verkocht (niet af-fabriek), en het gedeelte onder de bumper en de dorpel was sowieso bobbelig vanwege een coating tegen roest/steenslag (en vaak ook nog zwart van de tectyl). Bij de groene kever uit 1950, mis ik de uitklap-richtingaanwijzers in de B-stijl.
Foto-6R8KFBPQ.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Rallye, als het dezelfde is, is ie behoorlijk verbouwd: van links gestuurd naar rechts gestuurd. Het terugmonteren van originele velgen (met bandenmaat 175/70 R13) is een kleinigheid, maar complete dash spiegelen is andere koek.
 

Rallye

Forumguru
@Cordoba : nee, was meer om duidelijk te maken dat die spatbordverbreders en de kleur ook op auto's zouden kunnen zitten die "in het wild" gespot zijn.
 

Cordoba

Forumguru
@Rallye De spatbordverbreders zag je inderdaad af en toe op de auto's uit die tijd, ik heb ze zelf ook gehad op m'n Golf D uit '79 en Golf SC uit '81 (de SC was een speciale actie-uitvoering). Mijn punt was vooral dat het altijd achteraf gemonteerd is, maar wel gewoon via de dealer leverbaar.

Wat de kleur betreft: ik kan me niet herinneren deze kleur rood ooit origineel op een Golf gezien te hebben, dus ook niet op een GTI. De striping zat in bepaalde bouwjaren op de GTI en actiemodellen zoals de Sprinter.
 

frits183

Forumguru
@ertromp

Das ook een mooie. :bloemen:

Ik wil hem ook niet echt kwijt, maar we denken nu meer op stap te kunnen met een busje !
Wil hem ook wel ruilen voor een knappe VW Transporter.

:jaja:
 
Bovenaan Onderaan