technisch mankement

hoi allemaal,
net zoals de meesten van jullie ben ik ook wel positief over de skoda. Maar toch is mij het volgende overkomen:
na ongeveer drie weken rijden en ca 2500 km te hebben gereden stond de auto plots stil langs de weg. niets, helemaal niets, wel power aanwezig, lapen branden geen storing lampje in het display.. alles leek normaal... alleen de motor zei:....................
juist, helemaal niets.
Ik praat nu over mijn skoda superb 2.0 Tdi 103 kw.
Ik denk, tja laat ik de ANWB eens bellen, heb niet voor niets een abonnement.
eenmaal aangekomen( na 45 min) en vervolgens een half uur zoeken:
tja: kan niets vinden. ga de garage maar bellen.
Ja, ja.. leuk.
gelukkig, de auto doet het weer. zomaar spontaan.
naar huis gereden en na nog eens drie keer stil te hebben gestaan: garage gebeld: hoe kunnen wij dit oplossen?
tja brengt u de auto maar.. ehh hoezo? hij doet het nu niet. dan maar de mobiliteits hulpdienst inschakelen. en hoe zit het met vervangend voertuig?
tja, dat moet u betalen...???
mhhh, auto net in bezit?? en gewoon moeilijk gaan doen?

jammer, ik had toch meer hulp van skoda verwacht.
nu maar zien hoe ik hem dus bij de garage krijg.:koffie:

wil niet zeggen dat ik nu teleurgesteld ben in skoda. Alleen maar in de wijze waarop men omgaat met nieuwe klanten.
ik hoop dit nog in goede orde te kunnen regelen alvorens mijn dealer te moeten gaan noemen.

Melis

Lid
Ik begrijp het verhaal niet. A: of je het nu over een nieuwe wagen heb of tweede hands volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Skoda verleent assistentie en ook een huurauto voor tenminste drie dagen als de auto altijd regulier onderhoud heeft gehad bij de een erkend dealer. Zelf probleem gehad met mijn Yeti stil langs de weg Skoda gebeld geholpen door de Anwb want die wordt ingeschakeld en auto is op oplegger bij de dealer neergezet. Van de dealer een auto gehad zonder verdere kosten dan alleen de benzine.

cvegreen

Forumguru
Wat sneu zeg voor jou .
Dat is inderdaad een beetje een rare uitspraak van de garage . (ff tel. gesprek nabootsen). 1=klant 2=garagehouder
1-Hallo , met garage ...
2-Ja , met garage ...
1-Mijn auto start niet meer , de ANWB heeft er naar komen kijken en doet nog niets .
2-Ha , ok . Kom hem maar binnen brengen , we gaan er eens naar kijken .
Grappig aan de ene kant , maar aan de andere kant kan het niet voor een garagehouder om zo nonchalant om te gaan met klanten , die 3 weken daarvoor een smak geld op zijn tafel neer geteld heeft.
Ik zou eens een deftig gesprekje voeren met hem als je je wagen dan gaat ophalen. Hij moet weten dat jou zuur verdiende geld op zijn bureau heeft gelegen en nu op zijn bankrekening staat . Dat hij dan ook wel een beetje aan klanttevredenheid mag doen .

pierken

Nieuw lid
@jagewoonjan
Dat is wel een tegenvaller met je nieuwe wagen. Ik hoop dat je dealer het licht ziet en je toch wat in de watte legt.
Laat je ons nog weten wat er precies aan de hand was?
Succes ermee!

Captain Hook

Forumguru
Het staat gewoon in het instructieboekje; het telefoonnummer van de Skoda mobiliteitsservice. Kwestie van bellen en ze helpen je, in heel Europa.

Dus ik ben bang dat de ts het boekje niet gelezen heeft...:regels:

ja, vervelend allemaal.
ten eerste het gaat hier om een auto van 1 jaar oud die ik heb gekocht en waar dus nog 1 jaar volledig fabrieks garantie zit.
ten tweede ben ik mij zeker bewust van het feit dat er een mobiliteits regeling aanwezig is. Ik heb hier op deze site geen onzin verhaal staan te vertellen. Dit is wat mij gisteren is overkomen. Ik geef alleen aan dat ik op zijn minst een andere reactie van mijn dealer had verwacht.
Ben ook niet bang dat wij hier verder in een goede manier uit zullen gaan komen.

Falcon

Donateur
Dan wordt het dus tijd voor een andere dealer voor het onderhoud.

Ik ben nog even benieuwt naar 1 ding, heb je nu wel de Skoda mobiliteitsservice gebelt of niet?

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Stond zomaar opeens stil bij het vertrekken op een kruising. Niks deed het meer, wel de verlichting maar geen contact, geen display. Ik heb de dealer gebeld en die heeft een takeldienst laten komen. De rekening heeft hij zelf aan de takeldienst betaald en de dealer heeft dit achteraf teruggekregen via de importeur.
Het bleek een zekering in het motorcompartiment te zijn, maar daarna zijn ze ook verder gaan zoeken waardoor die nu stuk was gegaan. Het bleek een draadje in de stuurkolom te zijn, die gepitst zat door een stukje plastiek dat de kabels moet beschermen. Daarna nooit meer voorgevallen, goed opgelost dus door mijn dealer (Intercars Veldwezelt (B)).

als eerst, ja ik heb de mobiliteit gebeld en probleem was overigens snel verholpen.
Raar dat ANWB hier geen oplossing voor had.
sluiting in het systeem waardoor er een zekering was gesprongen.
inmiddels bleek dat er een kabel door slijtage blood was komen te liggen.
Tja, lijkt simpel ( als je er verstand van hebt zeker).

Ik heb deze situatie op deze site gepubliceerd omdat ik niet echt te spreken was op de manier van ontvangst en hulp van de dealer waar ik mijn auto heb gekocht.

Natuurlijk zal ik en ben ik nog steeds positief over de Skoda die ik heb gekocht. Laten we wel wezen: hij is gewoon goed. Ondanks de kleine en vervelende probleem waar ik tegen aan ben gelopen.

Maar goed, het gaat mij in dit geval gewoon om de realiteit. Ik bel en ben verbaasd op de manier waarop mijn dealer omgaat met het probleem.
Ik zit niet te zeuren om iets, maar ik vertel alleen ik heb pech en sta stil.
vervolgens wordt mij verteld in een manier waarvan ik zeg: dit klopt niet.
Laten we eerlijk zijn: je mag er van uitgaan dat je mobiel gewoon goed werkt. Dat ik de garage heb gebeld was omdat ik stom genoeg niet weet(wist) dat je tegenwoordig direct een mobiliteits dienst moet gaan bellen omdat de meeste dealers geen sleepdienst/pechdienst hebben.
Ik was vertrouwd met ANWB, omdat mijn vorige auto gewoon een wat oudere voertuig is. Een BMW 530i uit 2002. hier heb ik al een paar keer een anwb hulpje bij nodig gehad.

dat ik dan direkt de dealer bel lijkt mij toch niet verkeerd? Als ik dan te horen krijg dat iets als vervangend vervoer kosten met zich mee brengt, en ik dit zelf moet gaan regelen? tja, dan vraag ik mij af: wat is het voordeel van een geheel nieuwe auto?

niks mis mee toch? om deze situatie wat in realiteit gebeurd te melden?

positief over iets zijn is goed, maar laten we vooral realisties blijven.
Ook zijn er minder goede dealers in de skodawereld.
Ook zijn er maandagmorgen auto's in de skodawereld.

gaat er om dat men weet hoe hier mee omgegaan word, en dat je hier op deze site je ervaring hierover kunt vertellen.

Nogmaals voor diegene die alleen maar positive ervaringen heeft:
Ik ben nog steeds niet negatief en vind de skoda nog steeds een geweldig product.
Ik heb meerdere jaren ervaring als een BMW rijder, ford rijder, opel rijder, mazda en toyota rijder, lijkt mij toch dat ik wel enige ervaring heb in het rijden van auto's

voor die het interessant vinden:
1979 rijbewijs, eerste auto datsun 120y
mazda 1300
volkswagen passat
opel kadett
opel ranger
opel manta GTE
ford fiesta
volkswagen golf II
opel corsa
toyota starlet
ford siera
volvo 340
opel astra
toyota corola
renault senic
bmw530d
ford mondeo
bmw530i
skoda superb

@jagewoonjan

@jagewoonjan
Persoonlijk zou ik toch even met je dealer om tafel gaan. Laat ze maar eens uitleggen hoe hun denken om te gaan met de klantenkring.
Als je er niet uitkomt : overstappen naar en goede dealer en dit verhaal melden. De nieuwe dealer ontvangt je met open armen en zullen jou zo goed helpen dat de volgende auto bij hun wordt aangeschaft.
Niet tevreden of wil je iets kwijt over je dealer op dit forum :
daar is een speciaal lijntje voor op dit forum. Zie hier. :xyxthumbs:

Dat lijntje houdt de dealer scherp....als hij tenminste mee leest op dit forum.

guitar_billy

Senior Member
@Lenk, TS heeft een 1 jaar oude auto gekocht, nu 3 weken geleden.

maar je kunt je dan nog steeds hetzelfde blijven afvragen :)

Bovenaan Onderaan