Te actieve parkeersensoren vooraan

Ik heb mijn nieuwe Kodiaq nu 3 weken in bezit, maar de voorste parkeersenoren gaan om het minste af ook als er geen object in de weg is. Ik heb het gevoel dat is gekomen na de laaste update.

skoda-parkeersenoren-voor.png

Op de foto is te zien dat ik gewoon voor het stoplicht sta maar de sensoren gaan toch af, nu orangje maar kan ook rood zijn.
Ik wordt soms een beetje gek van het gepiep :)

Heeft nog iemand daar last van of ervaring mee?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik weet niet of het bij jou ook kan, maar in mijn auto kan ik het in zijn geheel uitschakelen (automatisch inschakelen parkeersensoren).
Volgens mij zit er geen gevoeligheid optie in, dus uit dan moet je er zelf aan denk om het in te schakelen bij het inparkeren..
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het bij jou ook kan, maar in mijn auto kan ik het in zijn geheel uitschakelen (automatisch inschakelen parkeersensoren).
Volgens mij zit er geen gevoeligheid optie in, dus uit dan moet je er zeg aan denk om het in te schakelen bij het inparkeren..
Ik zal eens in de handleiding kijken of ik de gevoeligheid kan instellen, uitzetten lijkt met handig, dan vergeet je het steeds aan te zetten :)
 
De parkeersensoren gaan wel heel erg vaak af voor niks heb ik gemerkt gister. Mijn vorige Kodiaq had hier geen last van stoplichten en andere merken auto's.
 

Tees

Donateur
Je hebt de Beer 3 weken, dus waarom niet gewoon terug naar de dealer? Lijkt me gevalletje 'Los het maar op'
 
Even een kleine update, het probleem lijkt zich tot nu vanzelf te hebben opgelost.. ?!?.. *fingers crossed*
 
Bovenaan Onderaan