Tankproblemen met 1.8 TSI Superb Combi

SC 4*4

Nieuw lid
Wie heeft er ook problemen tijdens het tanken?
Tijdens onze vakantie had ik een aantal keren problemen met het tanken. De ene keer kan ik in 1 keer de tank volgooien, de volgende keer lukt dat absoluut niet. Dan doe ik ca. 15 minuten over 10 liter brandstof. Telkens klikt de pomp af alsof de tank bijna vol zit. Dit is me zowel in Frankrijk overkomen als in Nederland. Afgelopen zondag was mijn tank bijna leeg. Ik heb de eigenaar van het pompstation erbij gehaald maar hij kreeg er ook bijna geen benzine in. Vervolgens heb ik mijn vrouw en kinderen thuis afgezet en ben terug gereden ( ca. 3 km.) Toen ik kon ik bij dezelfde pomp in 1 keer wel voltanken. Ik hoor graag jullier reacties.:(

Roel

Lid
Had de eerste tankbeurt ook dit probleem.
Gewoon de vulmond wat minder diep erin steken. De pomp slaat nog steeds op tijd af.

Gr,

Roel.

PS: het is wel zo beleefd om je eerst even voor te stellen als nieuw forumlid.

Gieliovd

Forumguru
Bepaalde auto's hebben hier meer last van dan andere...

Buiten dat, scheelt het per pomp ook veel. Ik heb vaak gehad dat hij om de haverklap uit sloeg bij een diversiteit aan auto's, lag aan de pomp.

Soms helpt inderdaad iets minder diep erin steken, een andere hoek verdraaien of wat dan ook.

Een beetje spelen!

Welkom ook nog ja!

SC 4*4

Nieuw lid
Even voorstellen

Jullie hebben gelijk, ik zal me even voorstellen: Ik ben 41, rijd nu voor het eerst Skoda. Heb altijd VW gereden, Golf I diesel, Golf II sport, Golf I GTI Cabrio, Golf III variant, Polo Variant, Golf IV variant TDI 96 kw.
Nu een Superb Combi 1.8 TSI 4*4 Ambition Business line met panoramma dak. Heb de auto 23-12-2009 besteld en op 11-3-2010 ontvangen.
Ben erg content met deze auto. Mijn dealer, Snijders uit Almelo, heeft de klacht in behandeling genomen. Ik heb alles al geprobeerd, langzaam vullen, er ver in steken of juist niet, de vulnippel gedraaid.
Tot op heden helpt dat nog niet. Ik ben benieuwd. Groeten uit Markelo

MarcoO2

Forumguru
Welkom! Mooie wagen!

Ik heb het probleem ook af en toe (maar dan met een O2 1,8TSI), brijwel altijd volstaat het om de vulmond er iets minder ver in te steken.

Ik tank af en toe ook bij een pomp waarbij de vulmond juist helemaal niet in de vulopening past... alsof je verkeerde brandstof tankt. Dat is pas raar...

rcFred

Senior Member
Ik heb dit probleem met mijn O2 1.4tsi ook en dan vooral bij de Shell pompen. Meestal los ik het wel eens op door te draaien. Ook met mijn F1 1.2 heb ik het probleem 1x gehad bij een pomp.
Wel erg rottig om zo te moeten tanken, je weet nooit of ie nou vol zit of weer geen zin heeft...

Heb het vorige week voor het eerst gehad in Duitsland bij een Shell pomp en met de vulmond iets minder diep erin verliep het tanken voor de rest probleemlos.

Voor de rest nog geen problemen gehad.

Gieliovd

Forumguru
Ik tank af en toe ook bij een pomp waarbij de vulmond juist helemaal niet in de vulopening past... alsof je verkeerde brandstof tankt. Dat is pas raar...
Misschien moet je niet meer bij de vrachtwagen pomp gaan proberen te tanken :uitlachen:

"Ja, maar, dan is hij zo lekker snel vol!"

edit: Ok, ok, Marco, een benzinemotor lust geen diesel.

On topic: probeer je het wel bij diverse pompen? Sommige pistolen zijn ook wel héél raar afgesteld.

Zwolly

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem met mn O2 1.2TSI.
Voorheen bij dezelfde pompen nooit problemen gehad met mn Seat Altea.

Elke keer als ik de pistool er in doe en wil gaan tanken, slaat ie meteen af. Dit wel meerdere keren achter elkaar.
Tank is echt niet vol, want ik tank alleen als mn meter het rooie aanraakt.
En waar ik ook tank, vrijwel steeds hetzelfde probleem. Ik tank dan enkel alleen bij BP (voor de Freebees) en Shell (Airmiles). Maar wel bij verschillende tankstations....

Monteurtje

Forumguru
Bij sommige Superb diesels was dit probleem ook aanwezig. Hier was een terugroepactie van toepassing. Een dopje op de tankontluchting waren ze in de fabriek vergeten eraf te halen.
Bij ons zijn 2 klanten met een superb 1.8 TSI geweest met deze klacht. We hebben de slang van tankontluchting door gesneden (wel zo dat het zo weer te herstellen is) zodat de lucht beter weg kan. Dit is zeker al een aantal weken misschien al wel een paar maand geleden en heb ze er nog niet weer over gehoord. En ze zijn al wel weer voor onderhoud geweest, dus lijkt me opgelost.
Als je de tankdop eraf haalt hoor je dan ook veel lucht ontsnappen. Dat zou wel duiden op een niet goed fuctioneren van de tank ontluchting.
De tankontluchting van diesel en benzine zijn niet hetzelfde en kun je niet met elkaar vergelijken.

van_der_P

Senior Member
Bij ons zijn 2 klanten met een superb 1.8 TSI geweest met deze klacht. We hebben de slang van tankontluchting door gesneden (wel zo dat het zo weer te herstellen is) zodat de lucht beter weg kan.

Zou je dat zelf ook kunnen doen, en zoja hoe ?
Want als ik het zo hoor/zie is het maar een kleinigheid, die voor dit probleem zorgt.

SC 4*4

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie! Ik benieuwd naar de komende tankbeurt. Wanneer het probleem zich weer voor doet ga ik terug naar de dealer met jouw reactie.

LenK

Forumguru
Ik heb een keer gehad dat ik het vulpistool er niet meer uit kreeg. Het bleef ergens achter haken.
Ik had geen zin om Christiaan Albers na te doen en de slang van de pomp af te rijden :D
Maar met wat verder wurmen ging ie er alsnog uit.
Is maar 1 x gebeurd gelukkig.

Mr_McPhisto

Actief lid
tankellende

Ik heb het ook met mijn superb. Ik heb inmiddels de moed opgegeven en trek paar minuten langer uit voor tanken.

quorumz

Actief lid
nou net voor de 1e keer tanken en score voor maar liefst 0.63 euro cent getankt. Krijg de bp ultimate diesel slang er voor geen mogelijkheid in. Volgens mij moet hij er een x cm inzitten wil het apparaat gaan vullen. gelukkig kan ik nog ff rijden maar dit is wel kansloos. straks nog maar eens proberen:)

Afgelopen week moest ik de eerste keer tanken. Ik dacht dat alles goed ging, maar op een bepaald moment sloeg de toevoer af, waarna ik er nog amper een halve liter bij kreeg. Volgens mijn berekening zou ik na de eerste tank al een gemiddelde van 1 op 19,6 hebben gescoord en dat leek mij toch wel erg zuinig. Met de tweede tank heb ik nu ruim 600 km gereden, terwijl de brandstofmeter op circa 1/4 staat. Vanmiddag weer tanken en dan ben ik benieuwd hoeveel er dan in gaat.
Ik ben trouwens voor het overige heel tevreden; het is werkelijk een genot om in deze auto te rijden. Ten opzichte van de vorige auto (Scenic) ligt deze wagen als een blok om de weg en is zelfs met die oude TDI stiller bij kruissnelheid dan de Renault.

Monteurtje

Forumguru
Ik zou iedereen die problemen heeft met tanken willen vragen om wel naar de dealer te gaan en dit te melden. Zij kunnen dit weer melden bij PON. Zeg er wel duidelijk bij dat ze dat moeten doen. Anders heeft het nog geen zin. Als er veel klachten over zijn is de kans groot dat hier snel naar een oplossing wordt gezocht. Die 2 klanten die wij hadden hebben we ook gemeld, toen wisten ze bij PON ook nog niet van dit probleem. Het is maar een tip dus doe er mee wat je wilt.

Roel

Lid
Bij mij helpt het nog steeds om de vulmond er minder diep in te steken.
Ik zal dit zeker aan de dealer doorgeven (als ik over twee jaar de eerste beurt moet laten uitvoeren :-) ).
FF serieus: ik ga in ieder geval altijd tanken voordat de tank 3/4 leeg is: dan heb je tenminste nog marge om naar een andere pomp / garage te rijden.....

Bovenaan Onderaan