Tankklep opent niet

EdjeB

Actief lid
Dag allemaal,

Zojuist stond ik in Duitsland op het punt om te tanken, maar helaas kreeg ik mijn tankklep niet open. Gelukkig nog genoeg prut om naar huis te rijden, maar wat nu?

Heeft iemand dit ook meegemaakt en opgelost?

(Ik heb de auto meerdere malen open en dicht gedaan en ik denk alles wel geprobeerd, overigens heb ik al eerder getankt) :)
 

EdK

Forumguru
En wel elke keer getest of hij open ging de tankklep terwijl de wagen niet op slot was gezet ?? :lezen:
 

EdjeB

Actief lid
Haha ja, dat bedoel ik ook met geprobeerd terwijl de auto open en dicht was. Zelfs geprobeerd om eerst de achterklep te openen
 

EdK

Forumguru
Wat heeft de achterklep met de tankdop te maken ??
Maar dan heb je wel de boel op slot en gaat de tankdop ook niet open.

Maar goed zekeringen al gecheckt of er niet één stuk is ??
En dan checken door te meten en niet visueel, want soms lijken ze heel en benne ze stuk....
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Hier al gekeken?
 

EdjeB

Actief lid
@EdK Helemaal niets, maar ja iets met wanhoop. Ik wilde graag tanken...

In het zekeringschema kan ik niets specifieks vinden voor de tankklep, dus ik ga ervan uit dat deze aan de centrale vergredeling gekoppeld is (en deze werkt wel gewoon). Ik zal morgen voor de zekerheid alles nog eens nameten.

@Peter-036 Thanks voor de link, n.a.v. dat verhaal vermoed dat mijn stelmotor het begeven heeft.

Ik zal het laten weten als ik hier verder in ben gekomen
 

Bakkertje

Forumguru
@EdjeB ik heb destijds in mijn superb het klepje open kunnen krijgen door op de ontgrendel knop van je AB te drukken en ondertussen op het tankklepje te duwen. Toen getankt en naar de dealer gereden (was een lease auto).
 
Bovenaan Onderaan