Tankklep opent niet meer!

soekzoekie

Actief lid
Sta je met je goede gedrag in Duitsland om lekker goedkoop te kunnen tanken, gaat de tankklep niet meer open!
Lastig probleem met nog maar 100km actieradius.. Iemand nog tips of tricks om deze alsnog open te krijgen?
Als het niet op een subtiele manier lukt, zal ik m toch open moeten "breken" met alle gevolgen van dien, want de tank is toch echt echt echt een keer leeg.. Wat breekt er dan allemaal af als ik het probeer? Ik hoor graag jullie ervaringen.

Ps ; Ik heb een ander topic gevonden van EdjeB die hetzelfde probleem had, maar daar kom het antwoord niet naar voren en de laatste reactie is van 29-03-2024...

bekend probleem, ook vaak met mijn octavia meegemaakt. Eens in de zoveel tijd wd40 bij het pinnetje spuiten. Als hij vast zit ook doen want je kan er met het smalle tuutje net bij. Paar keer openen en sluiten met de sleutel en dan werkt hij vanzelf weer. 1 tip niet proberen te forceren.

Polvo

Actief lid
Bij onze Fabia was het op te lossen door met de afstandsbediening een paar keer op en van het slot laten schakelen.
Er moest later wel een nieuw servo motortje in.

soekzoekie

Actief lid
Net bij de dealer geweest en met een paar subtiele stompjes (en 25 jaar ervaring) de klep toch open gekregen. Het stelmechaniek ging niet meer soepel uit, ook met een paar druppels vet niet, er moet dus een nieuwe in. Hij werd er niet warm of koud van, een bekend probleem volgens hem en is "altijd" open te krijgen door rondom de klep te tikken, het stelmechaniek schiet dan vroeg of laat naar buiten.
Ik wordt zo teruggebeld met de prijs/planning..

Dit sterk staaltje VAG techniek past in hetzelfde straatje als de niet te openende laadpoort en storingen met de automaat-keuzehendel…..

soekzoekie

Actief lid
Heb het deel besteld bij de dealer, €44,- morgen geleverd. Ga het eerst zelf proberen adhv het Youtube filmpje, moet alleen even zo'n T10057 sleuteltje zien te scoren. Volgens de dealer moet het hele wiel en wielkuip eraf :rolleyes:

ESL

Donateur
Succes. Voor de laadpoort voor mijn S3 moet volgens de dealer hele voorbumper eraf. Die is er inmiddels al meerdere malen af geweest dus.

Bovenaan Onderaan