Tanken

Peterontheroad

Nieuw lid
Hierbij een foto van mijn 'tankingang'. Het betreft een SuperB II 2.0 TDI 140 Pk automaat met businessline. Kan iemand mij vertellen waar m'n ontluchtingspijpie zit?
Ik vind ook dat de tankspuit niet lekker in de ingang schuift. Zou het kunnen zijn dat er bij mij ook nog iets inzit vanuit de fabriek?? Ben ik toe aan 'tankingang'correctie? Of hebben meer bestuurders zo'n ingang?

DSC02090%20(Large).JPG
 
Hoeveel liters kunnen jullie tanken in een S2C 1.6 TDI greenline?
Gisteren ging na 880km het lampje aan. Heb vervolgens nog 150 km in de rode zone gereden tot op de meter uiterst links stond.
Bij 1.030 helemaal vol getankt. Vulpistool sloeg af bij 53 liter en heb er met wat extra 'geklik' 54,5 liter in gekregen. Raar voor een 60-liter tank.

Vragen:
1. Hoeveel liters kunnen jullie 'erin' krijgen?
2. En wat is jullie actieradius/verbruik met S2C 1.6 TDI Greenline
 

quorumz

Actief lid
aardig 54 liter erin, ik zal wel te vroeg tanken (komt eerder omdat ik bij BP tank voor de FreeBees:D
en wat rij je dan 5.0l/100km oid?
 

andrehj

Forumguru
Soms ben ik zo blij met mijn (nog) 12 jaar oude Renault Laguna 1.9 dTi: Afgelopen zondag getankt (na 1330 km gereden te hebben sinds de vorige tankbeurt!) en dan gaan er gewoon 63 liters in de tank, terwijl de wijzer nog niet helemaal op 0 stond. Gemiddeld 1:21. Dat zie ik een Superb (jammer genoeg) nog niet doen.
 

kwaazaar

Actief lid
Zo wat rij je dan zuinig! Ik haal met mn 1.8 TSI (weliswaar totaal andere motor) nauwelijks 600km! Gem. verbruik staat nu op 8,9 en dan rij ik nog in druk verkeer ook (dus weinig kan om flink te gassen).
Ik krijg er ook maar iets van 53 liter in als ik al 30km met lampje aan heb doorgereden. Ik durf niet verder, maar in theorie zou er dus nog genoeg over moeten zijn.
 
Hoeveel liters kunnen jullie tanken in een S2C 1.6 TDI greenline?
Gisteren ging na 880km het lampje aan. Heb vervolgens nog 150 km in de rode zone gereden tot op de meter uiterst links stond.
Bij 1.030 helemaal vol getankt. Vulpistool sloeg af bij 53 liter en heb er met wat extra 'geklik' 54,5 liter in gekregen. Raar voor een 60-liter tank.

Vragen:
1. Hoeveel liters kunnen jullie 'erin' krijgen?
2. En wat is jullie actieradius/verbruik met S2C 1.6 TDI Greenline

Bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb er nu ruim 2000 km opzitten (2 weken geleden de auto opgehaald) en verbruik zit op 17,2 km per liter. Ik vind dit zelf zeer acceptabel voor een auto van dit formaat en gewicht. Al is het (natuurlijk) niet het verbruik dat in de fabrieksinfo wordt opgegeven. Mijn rijgedrag is zeker niet super sportief, maar traag rij ik ook niet..

Enfin, het gaat natuurlijk hier over de tank zelf. Ik vind de ingang onhandig, en metname dat stuk staal dat de ingang van binnen toch wat blokkeerd is vreemd.....
 
ik heb de auto vorige week vrijdag op gehaald en er stat nu 930 km op de teller. Meter staat in het rood en mfd geeft aan dat ik nog 70km te gaan heb. Zal straks eens gaank tanken voor ik langs de a2 stil sta :) . Oh..zie nu ook pas dat het gaat over de tankinlaat. Zal eens kijken hoe dat verloopt.
 

Rene de Wit

Actief lid
Ik heb weliswaar geen 1.6tdi maar de "oude" 1.9tdi maar ik ga er van uit dat de 1.6 tdi zuiniger moet kunnen zijn gezien zijn lagere emissie (nl 20% ipv 25% bijtelling).

Ik heb er nu 30.000 mee gereden en in de winter rijdt ik gemiddeld 5,5l/100km en nu met de zomerbanden gem 5,2l/100km. Dat is met een sportieve rijstijl (140km bij vrij baan) regelmatig files en ook regelmatig stadsverkeer. Bij rustig gas geven maar wel 140 op de snelweg is rond de 4,8l haalbaar.

Vorig weekend vanuit Limburg naar Heerhugowaard en terug, heel relaxt ritje gedaan (zondagochtend heen, 's middags terug) strikt aan de limieten gehouden en veel op de cruisecontrol ==> 3,8l/100km over 480 km!

Verder gaat de reserve aan als de BC nog 160km aangeeft en als ik verder op reserve rijd en dan ga tanken, tank ook ik inderdaad max rond de 53-54l.
 
Bovenaan Onderaan