Tank Octavia ll en lll

Hoi mede Skodarijders,

Ik heb sinds december een nieuwe Octavia en hij bevalt super. Echter wat ik wel nadelig vind is de kleinere tankinhoud. Zou je een tank van een Octavia ll onder een lll kunnen hangen? Ik weet niet of er veel aan het onderstel veranderd is? Waarom ik dit zou willen? Nu moet ik 3x tanken in de week, anders maar 2. Op vakantie is het ook een stuk goedkoper met een leaseauto die je aan de grens nog ff vol gooit! ;)

Alvast bedankt!
 

Joske

Forumguru
Je zit met een heel nieuw platform waar bewust gekozen is voor een kleinere tankinhoud ifv milieu-normen e.d. (of God weet waarom...)

Maar het schilt maar 5 liter ofzo? Lijkt me wel een heel dure operatie ;)

oh en ik heet je alvast welkom maar daar hebben we ook nog een afdeling voor: meet- en greet ;)

alvast bedankt!
 
5 liter, you wish! Minstens 10 liter en ik denk zelfs 12. Ik heb deze al helemaal leeg gereden (actieradius 0 op display en dan nog 5 km tegen 120 totdat ik aan de pomp was. Er ging toen 45 liter in, bij die vorige ging er 57 liter in. Dit is dan wel helemaal leeg en vullen tot in de hals. Ja ik ben een beetje lui qua tanken! ;)

Ik zal mezelf eens gaan voorstellen!
 

x-ray

Lid
Niet om het een of ander, maar hoeveel kilometers rij je per week als je 3x in de week moet tanken?
Ik doe met een 1.8 benzine al 650km op 1 tank.
 

CDK

Forumguru
al een kosten baten analyse gemaakt? ;) ik heb een S2 en zou ook meer content zijn met een liter of 20 meer tankinhoud, maar helaas :cry:
 

Cordoba

Forumguru
Meer tankinhoud zal waarschijnlijk ook hogere rijklaargewicht betekenen, dus dat kan een reden geweest zijn om voor een kleinere tank te kiezen.
Als een andere tank zou passen, dan nog zou ik zeer huiverig zijn omdat te veranderen: bij een aanrijding kan de tank makkelijk in de verdrukking komen, en omdat ie niet voor de auto bedoeld is, zelfs veel eerder dan bij de Octavia II (goede kans dat er scherpe delen in/door de tank gedrukt worden.

Als je toch persé extra tankinhoud wil, zou ik eerder kijken of je bijvoorbeeld een extra tankje kan inbouwen in de ruimte voor het reservewiel (net als een gastank) maar of de moeite/kosten uiteindelijk tegen de voordelen opwegen?
 

x-ray

Lid
zuinige man ben jij! :D

ben al blij als ik dat haal met mijn 1.4TSI :deuk:

Tja, wanneer je je aan de snelheid houd en met de verkeersstroom mee rijdt :angel: dan is de 1.8 echt zuinig.
Moet wel zeggen dat ik de tank zo vol als mogelijk afvul, meestal krijg ik er nog wel een liter of 5 extra in na afklikken van de vulpistool.
Maar met gebruik van airco en met snelheden boven de 130 km/h is echt funest voor het verbruik. :cheers:

Ff ontopic, zie het als een voordeel, auto is lichter dus minder verbruik ( lees uitstoot is lager) hierdoor minder bijtelling waardoor jij deze mooie auto nu kan en mag rijden :thumbsup:
Nog een voordeel is, meer spaarpunten/airmiles (als je deze spaart) dus een volle kast met handdoeken
 
Bovenaan Onderaan