Tank klep vergrendeling blijft soms hangen

auriga

Forumguru
Soms krijg ik de klep van de tankdop niet open, deze lijkt dan ergens te blijven klemmen. Had ik eerst alleen in de winter, maar gebeurt steeds vaker.
Wat ik nu doe is de auto op slot met de sleutel afstandbediening en dan openen druk, terwijl ik een stevige tik op de klep geef, dan springt ie meestal wel open.

Ik heb al geprobeerd om het palletje dat de klep vergrendeld te smeren, dat helpt even maar het euvel blijft terugkomen.

Toevallig dit (Duitse) youtube filmpje gevonden,
(vanaf ong. 2:00 wordt het wat interessanter :sneaky:)
schijnt toch een VAG dingetje te zijn...

Iemand ervaring?
 

JeSko

Forumguru
 

Xbored

Lid
Is bij VAG nogal een bekend euvel.
Motortje kan kuren krijgen en moet vervangen worden. Bij mij destijds nog onder garantie, maar kost niet de hoofdprijs volgens mij.

Check deze post https://www.skodaforum.nl/forum/i/tankklepje-werkt-niet-maar-opgelost.44020/#post-953457
€39 incl btw, heb hem vandaag zelf moeten vervangen na vorige week met hartkloppingen bij het tankstation gestaan te hebben. Niet wetende wat er aan de hand was, maar dat stink klepje niet mee open krijgend.
Uiteindelijk het vergrendelingsmotortje (stel element zoals de dealer het noemde) bij een dealer gehaald. Scheelt een hoop geld met het laten doen.
Was even klootviolen om het klepje überhaupt open te krijgen
Uiteindelijk 1 schroef los moeten draaien en uiteraard de tanks op zelf ;) en vervolgens voorzichtig de hele unit er uit trekken (let op je openstaand klepje en je carrosserie) eventueel gebruik makend van plastic removal tools… zodra de unit loskomt nog even letten op het flexibel rubber rondom de tank opening en klaar… ook maar even wat foto’s bij geplaatst. Octavia sedan na 2014 uitvoering..
 

Bijlagen

  • IMG_7489.jpeg
    IMG_7489.jpeg
    433,5 KB · Weergaven: 43
  • IMG_7486.jpeg
    IMG_7486.jpeg
    641,4 KB · Weergaven: 42
  • IMG_7481.jpeg
    IMG_7481.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 37
  • IMG_7482.jpeg
    IMG_7482.jpeg
    972,6 KB · Weergaven: 36
  • IMG_7483.jpeg
    IMG_7483.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 34
  • IMG_7485.jpeg
    IMG_7485.jpeg
    732 KB · Weergaven: 35
  • IMG_7484.jpeg
    IMG_7484.jpeg
    758,9 KB · Weergaven: 35
  • IMG_7491.jpeg
    IMG_7491.jpeg
    553,4 KB · Weergaven: 43
Bovenaan Onderaan