T-roc piepend geluid

Derooke

Forumguru
Beste,

Ik ben nu op reis in Duitsland met mijn bijna einde eigenaarschap troc .(nog week of 6 max)
Wat ik nu merk is dat na even gereden te hebben mijn a(linker)enorm piept.
(Ik heb alle bouten gecontroleerd).
Tot wel 80 per uur.
De moment dat ik begin te remmen is dit weg tot ik stop met remmen.
Ik rij max 140 per uur .dus ik mishandel de auto niet.
KanDit door de enorme hitte zijn ?
Of even door de carwash gaan?

Mvg

Deroo Kevin
 

Derooke

Forumguru
Dus gewoon beetje achteruit 10 km/h? en dan hard remmen ? Of sneller en langzaam remmen . Heb daarnet bij toeval achteruit geparkeerd.piepen blijft
Wil hier in het resort niet gelijk een idioot gekke manoeuvres zitten doen .haha.

Alvast bedankt
 

Derooke

Forumguru
Net groot onderhoud gehad . Er waren geen problemen behalve 2 voorbanden (die vervangen zijn. En ze piepen enkel als ik niet aan het remmen ben als de wagen wat km's gereden heeft . (Zou het een Piston kunnen zijn)
 

hendrik38

Forumguru
Ik denk dat je remblokken op zijn. Als ze bijna op zijn komt er een stripje tegen je schijf aan die een piepend geluid maakt. Dit is om aan te geven dat je blokken bijna op zijn...en nee...daar kijken ze bij een beurt niet allemaal naar.
 
Laatst bewerkt:

Captain Hook

Forumguru
Dit is om aan te geven dat je blokken bijna op zijn...en nee...daar kijken ze bij een beurt niet naar.
Hè? Dat lijkt me sterk... :pieker:Juist de controle van de remmen (blokjes/schijven) is juist iets wat de garage controleert.

Immers, als daar iets aan zou mankeren, dan zullen ze het zeker niet nalaten om te adviseren dit te vervangen.

Ik weet niet anders, bij de tig onderhoudsbeurten, van allerlei merken, die ik de afgelopen tientallen jaren heb laten uitvoeren...

Ik denk eerder aan dit:
Steentje tussen schijf en remblok?
Heb ik al eens meegemaakt bij een tweetal auto's. Zelfs met een O2, net toen we op vakantie waren in de Alpen.
Dacht ik ook dat er van alles aan de hand was. Uiteindelijk 's-avonds, op de parkeerplaats bij ons hotel, de auto op de krik gezet, en de voorwielen 1-voor-1 ff losgehaald en weer gemonteerd. En warempel, er viel een miniatuur steentje tussenuit.
Probleem over! :jaja:
 

Derooke

Forumguru
Nee niet deze van achter naar van voor (is niet zo belangrijk omdat de wagen toch weg gaat .)en vanachter zit er nog 7mm op .(heb er eerlijk ook niet aan gedacht )

Alsook als m'n remblokken op zouden zijn ,zouden ze dan niet moeten lawaai maken als ik rem .?

Zoals ik aanhaalt is het als ik "uitbol" niet als ik duw op de rem

Ik zal zo meteen mijn achterwiel loshalen .


Alvast bedankt voor de feedback
 

Derooke

Forumguru
Update : wiel losgehaald , niets gezien .(sta wel op heel fijn aangereden kiezelsteentjes geparkeerd. Dus kan zijn dat ik niets hoorde. Morgen rijden we weer 80 km naar een trekpleister dan hoor ik wel terug en laat ik nog iets weten.

Mvg
 

Derooke

Forumguru
Heb vandaag dik 180 km gereden in de gietende regen even (5min)(stoppen op snelweg hoeveelheden (echt niet normaal))
En bij het aanrijden naar de parking helaas het gepiep is er nog. Grrrerrrr
 

Ronnie

Forumguru
Beetje kopervet tussen blokjes en zuigers......
Of als er trilplaatjes (anti piep) tussen zitten deze dan ook maar even dun insmeren.
 

Derooke

Forumguru
Kan ik dat laten doen. (Heb in het verleden al een paar druppels olie op een schijf laten vallen en de schijf moeten laten vervangen)
 

Twardt

Lid
Je bent in Duitsland met een VW. Waarom ga je niet even naar een VW garage? Die zitten er genoeg en misschien hebben zij het in no time gevonden. Niet rond de middag gaan, dat vinden de monteurs over het algemeen niet leuk.
 
Bovenaan Onderaan