Switch van prive auto naar lease

yankee

Nieuw lid
Beste forumleden, ik heb mij vandaag als nieuw lid aangemeld op dit forum en ik zou wel wat advies kunnen gebruiken. Op dit moment rij ik een skoda octavia combi elegance 1.8T uit juni 2002 (nu ongeveer 70.000 km).Kort geleden heb ik te horen gekregen dat ik een lease-auto mag gaan uitzoeken. Gezien het beperkte lease-budget dat ik krijg van mijn werk hoop ik dat ik een skoda octavia 1.9tdi hatchback ambiente kan gaan leasen. Nou valt het mij op dat er met diverse skoda dealers (naar verhouding) minder geld willen geven voor mijn huidige skoda terwijl een 2 andere merkdealers veel meer bieden (verschil inkoop ligt 1.500-2.500 euro). Wat zijn jullie ervaringen hiermee (wellicht bij dealers in de buurt, in woon in Zoetermeer). Hebben jullie ook nog een advies wat je qua korting zou kunnen bedingen op een lease-auto, jullie advies is welkom.
 

pvdven

Nieuw lid
Over het algemeen is het zo dat als je met merk X bij een dealer van merk Y komt, je meer inruil krijgt dan dat je met merk X bij een dealer van merk X komt.
Dit komt omdat dealers over het algemeen van de importeurs een inruilbonus krijgen als ze iemand met merk Y in merk X laten rijden.
En aangezien iemand met merk X toch al in merk X rijd is dat voor de importeur dus niet nodig om een inruilbonus te geven.

Spijtig maar zo werkt het nu eenmaal in autoland. :(
 
Hoi,

Ik heb goede ervaringen met een skoda dealer redelijk in jouw buurt. Wat geven ze aan inruil voor je huidige octavia, ik heb er een week terug één ingeruild en besteld en weet dus wel ongeveer wat je kan verwachten. Ik ga echter niet met namen en prijzen over dit forum gooien. Stuur anders even een PM.
 

sbm

Lid
Je kunt natuurlijk je privé auto ook particulier verkopen en gaan voor de korting. De hoogte van de korting was bij mij hoger dan de inruilwaarde van mijn auto.

Zo vang je dus zowel de korting als de inruilwaarde.
 

rickske

Actief lid
Met een beetje rond te rijden en verschillende dealers te bezoeken kan je goede zaakjes doen zoals ik gedaan heb ,mijn oct.1 ingeruild tegen me oct.2 eerst bij m'n dealer geweest en toen bij 2 andere en toen met de beste papieren terug naar m'n dealer en zo met de voordelen van de voordeligste(inruil+korting)dealer toch de auto kunnen aankopen.Het kost je misschien wat tijd en onderhandelen maar ik heb toen toch een zaakje kunnen doen.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Dan zou je ook gewoon namen kunnen noemen!
Kunnen wij er misschien allemaal ons voordeel mee doen.

[/ QUOTE ]

Ik ga geen details openbaar maken van een deal die ik heb gesloten. Mensen die geinteresseerd zijn kunnen via een PM de info krijgen die ze willen, om deze zo op straat te gooien stuit me tegen de borst. Als mijn klanten mijn naam en prijzen op internet zouden zetten ben ik daar ook niet blij mee.
 

bert

Lid
Hallo,

Onderstaande auto wordt door mijn werkgever geleast. Ik weet echter niet wat jou budget is. Onderstaande auto wordt bij ons geleast voor 900,00 per maand incl brandstof(voorschot). Uitgangspunt is 4 jaar en 35.000 km. Hou er wel rekening mee dat de korting die jij bedingt bij de dealer niet meer door de leasemaatschappij kan worden opgestreken. Dit komt ten nadele van je maandbedrag (zal hoger zij). Het kom van links of van rechts. Tevens maakt het voor de fiscale waarde niets uit. Deze blijft uiteindelijk gelijk. Korting is het gevoel. Tevens is het zinvol om verschillende offertes te toetsen. Het kan zijn dat een elegance goedkoper uitpakt dan een ambiente. Dit alles heeft te maken met de restwaarde. Ikzelf heb geen korting bedongen. Heb met de dealer een afspraak dat ik in ruil voor de bestelling en onderhoud bij hem een audience van hem krijg. Op papier staat een stream.
Succes met je zoektocht.

O2 HB Elegance 2.0 TDI, Diamond Silver Metallic, DSG, 16" VEGA, Maxidot, klein leerpakket, trekhaak, achterruitenwisser, audience.
 

Joeri

Actief lid
In ieder geval eens proberen je Octavia privé te verkopen. Zo krijg je inderdaad er eigenlijk de hoogste prijs voor. Het zal dan ook zeker niet nadelig zijn voor de korting die je krijgt bij de leasing/aankoop van je nieuwe Octavia. Langs de andere kant moet je in die particuliere verkoop tijd steken, en de vraag is dan natuurlijk: hoelang zal het duren voordat je "verlost" bent van je wagen.

Wij hebben eigenlijk nooit te maken met leasing én inruil. Meestal worden de wagens besteld door mensen die zelfs niet eens bij ons informatie zijn komen vragen. En mensen die het toch klaarspelen om bij ons te bestellen (en dus uiteindelijk niet bij een andere dealer door de politiek bij de leasingmaatschappij) die hebben geen inruil want die rijden al een tijdje in de lease.

Maar tussen enkele dealers kan een wereld van verschil zitten in inruil en korting. Hangt er ook een beetje vanaf of de dealer bijvoorbeeld veel tweedehands Octavia heeft of niet.
 
Kunt toch wel een dealer noemen, anders zou je dit niet hier neer moeten zetten.
Dit forum gaat over ervaring verkoop punten.
Ik vraag toch niet om prijzen, maar als je al geen dealer durft te noemen?
Ik zou rustig de naam van de dealer noemen , is juist een goede reclame voor een dealer.
Ik heb zelf heel goede ervaringen opgedaan bij Marsman in Deventer en durf dat ook rustig te melden.
Rijd nu alleen weer in een oudere auto in het rond, maar als ik voor een nieuwe of andere tweedehandse zou gaan kijken ga ik eerst weer naar Marsman.

Goede service en vriendelijk personeel.
 
@Skodafreak, volgens mij probeert iedereen te vertellen dat het inruilen van een auto van zo veel factoren afhankelijk is dat het moeilijk te zeggen is wel dealer juist er met kop en schouders bovenuit springt. Namen noemen heeft denk ik in dit geval ook weinig zin. Om je toch enigzins te verblijden op deze regenachtige dag durf ik wel te zeggen dat Holdinga in Almere wel de potentie heeft om een mooie prijs te verzinnen voor je inruil auto.

Ik zou alleen nooit een eigen auto inruilen op voorwaarden dat je extra korting (boven op de gebruikelijke korting) krijgt op je nieuwe lease auto aangezien de Leasemaatschappij hier alleen maar van profiteert. Gewoon er voor zorgen dat je een mooie inruilprijs krijgt en een "standaard" korting op je leaseauto.
 
Bovenaan Onderaan