Switch auto

Helaas hebben wij iets minder dan een jaar mogen genieten van de Kamiq, maar omdat we een andere weg inslaan qua werk en de auto ingeleverd moet worden hebben wij het grotere broertje van de Kamiq aangeschaft de Karoq deze is van 2020 en het is een sportline met veel denkbare opties.
Wij zijn hier zeer content mee en eerlijk is eerlijk het is wel wat meer auto als de Kamiq. We hopen hier nog veel veilige kilometers mee te mogen rijden. En natuurlijk gaan we nog een aantal dingen wijzigen zoals,

Chrome sierlijst achterop de bumper zwart laten wrappen.
Ramen achter donkerder maken.
Verlichting voor en achter 1 tint donkerder. (Mag niet, weet ik maar vloeken mag ook niet .
Chameleon voorruit.
En 19" inch wielen.
Wil snel nog wat vcds aanpassingen laten doen.

Reeds gewijzigd,

Ruitenwisser achter verwijdert.
Logo voorop nieuwe zwarte besteld (oem)
Heel de rode voetverlichting uit de Kamiq gehaald en in de Karoq geplaatst voor en achter.

Bijlagen

• 20250531_135551(1).jpg
    20250531_135551(1).jpg
    1,1 MB · Weergaven: 41
  • 20250531_135602(1).jpg
    20250531_135602(1).jpg
    640,5 KB · Weergaven: 37
  • 20250531_135615(1).jpg
    20250531_135615(1).jpg
    988,2 KB · Weergaven: 36
  • 20250531_135634(1).jpg
    20250531_135634(1).jpg
    392,5 KB · Weergaven: 37
  • 20250531_135419(1).jpg
    20250531_135419(1).jpg
    507,2 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ach als je bij elke tankbeurt even die spons op een steeltje pakt en de achterruit schoonmaakt dan valt dat zicht naar achter echt wel mee !!

Coled

Senior Member
Ik begrijp TS wel hoor, less is more en het oogt gewoon rete strak. Ik gebruik hem zelf ook helemaal niet, wie weet gaat hij er bij mij ook nog af. Beter investeren in Turtle wax Clear Vue of RainX, dan heb je ook die strepen van de wisser niet!

Ieder zijn ding zeg ik altijd, ik heb jaren vrachtwagen en busje gereden daar zaten ook geen achteruitwissers op dus leer je op je buitenspiegels rijden, en ik heb een gruwelijkse hekel aan een achterwisser, maar zoals ik zei ieder zijn mening en laat ook ieder zijn mening voor zoals die is. Ik vind het prettig dat hij eraf is en ik hou van clean en dat is dit zeker, zoals al werd gezegd, rete strak that ass

Arjan1985

Forumguru
Ik kan niet zonder. Zie de politie beter door m’n achteruit rij spiegel dan m’n zijspiegels. Noem het achterdocht.

Topic over ruitenwissers doet me meteen denken aan de Opel, ik meen de Calibra, waarbij de eigenaren de 2 wissers van voren vervingen voor 1 exemplaar die standaard verticaal stond. Wellicht iets voor de achter ruitenwisser

Ik kan niet zonder. Zie de politie beter door m’n achteruit rij spiegel dan m’n zijspiegels. Noem het achterdocht.

Topic over ruitenwissers doet me meteen denken aan de Opel, ik meen de Calibra, waarbij de eigenaren de 2 wissers van voren vervingen voor 1 exemplaar die standaard verticaal stond. Wellicht iets voor de achter ruitenwisser
Dat was van het merk Bonrath de éénarmige ruitenwisser die had ik 25 jaar geleden ook op mijn golfjes

Okki

Forumguru
Bij sommige auto's zit de ruitenwisser boven de achteruit in de spoiler gemonteerd. Mooie oplossing, zie je niet zitten.

Slider

Forumguru
ik heb jaren vrachtwagen en busje gereden daar zaten ook geen achteruitwissers op dus leer je op je buitenspiegels rijden
Dat geloof ik ongetwijfeld.

Maar vrachtwagens en busjes worden ontworpen met (extra) grote zijspiegels (vergeleken met personen auto's) om het gebrek van de binnenspiegel te compenseren.
Nu zal je niet al het zicht verliezen door een vieze achterruit natuurlijk, maar goed afstanden inschatten achter kan moeilijker zijn.

hemi24

Forumguru
Bij sommige auto's zit de ruitenwisser boven de achteruit in de spoiler gemonteerd. Mooie oplossing, zie je niet zitten.
Daar denk je anders over als je een tijdje met zo’n auto hebt gereden, die loopt namelijk “over” het vuil en wist daardoor erg slecht…!
Tijdje in zo’n Mitsubishi gereden, die had dat ook:
mitsubishi-eclipse-cross-1-5-di-t-intense-163pk-automaat-camera-cruise-control-ecc-airco-apple-carplay-18-inch.jpg

hemi24

Forumguru
Dat zeg ik: van bovenaf “loopt” de wisser als het ware over het vuil heen…
Het wist simpelweg minder effectief; vooral met pekel is een ruitenwisser van bovenaf een ramp!

Bovenaan Onderaan