Swing icm Carplay/Smartlink

Hoi!
Ik ben aan het kijken voor een Fabia III Combi (2015-). Vind het wel fijn dat er Carplay/Smartlink op zit, maar het is me nog niet helemaal duidelijk op welke modellen ik dit kan vinden, waar het een optie is die ik moet bijkopen, of waar het niet mogelijk is.
Concreet heb ik een occasion gezien waar een Swing in zit (https://www.viabovag.nl/auto/aanbod...khaak-stoelverwarming-parkeersensoren-df8el6b)

Ik weet dat het afhankelijk van de soort scherm en het bouwjaar.
- Alles voor derde kwartaal 2015 valt sowieso af.
- Er zijn drie soorten autoradio's met een scherm bij de Fabia III: Swing, Bolero en Amundsen, en bij de laatste twee zit het er na 2016 standaard op.

Maar... ik las dat het bij de Swing bij sommige modellen ook kan. Klopt dat?

Bij occasions zie ik verder vaak de term 'multimedia voorbereiding' staan, maar geen idee wat dat betekent. Is dat wellicht dat je opties kan bijnemen? Of betekent het iets anders?

Is er iemand die me kan helpen met het scheppen van orde in de chaos? Bij welke Swing is Carplay/Smartlink mogelijk? Vanaf welk bouwjaar? En hoe zie ik het verschil?

Dank!
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
De Swing en de Bolero zijn radio's, zonder navigatie. De Bolero is eigenlijk een Amundsen zonder navigatie, daarnaast had je ook nog het topmodel, de Columbus, maar die is voor zover ik weet nooit op de Fabia III geleverd. Met ingang van modeljaar 2016 bestond de mogelijkheid om tegen een vergoeding Smartlink te laten activeren, maar hij stond volgens mij nog niet standaard aan. Bij mijn Octavia uit 2015 heb ik dat op de MIB2 Amundsen moeten laten doen.

Beantwoording van je andere vragen laat ik even aan anderen over.
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Meer specifiek: https://shop.skoda.nl/search/?q=smartlink Dan nog moet je overigens weten welke code de radio heeft en navragen of het echt wel kan. Hier op het forum zijn voorbeelden van gevallen waarbij de radio een menupunt Smartlink heeft en naar de dealer verwijst voor activering, maar waarbij het tóch niet kon. Volgens mij was dat bij de Scala overigens.

Dus als je dit per sé wilt, in het contract op laten nemen dat dit moet kunnen. Als het niet kan kun je de auto dan weer inleveren.
 
Bovenaan Onderaan