Swing 310cdr (Yeti)

RoyK

Senior Member
Voor de Swing radio in mijn 2013 Yeti ben ik opzoek naar een kwalitatief goed bluetooth systeem (over het algemeen om muziek te luisteren). Omdat Dension mijn voorkeur heeft heb ik op hun site gekeken, alleen bleek de radio niet geschikt te zijn voor hun systeem. Weet iemand of er een gelijkwaardig product is om aan te sluiten op de Swing?
 
Laatst bewerkt:

Zwapp

Forumguru
Parrot of bury, de laatst genoemde vond ik in mijn vorige O2 erg prettig werken en kon ook muziek streamen maar dat terzijde.
 

EdK

Forumguru
Zenec.com
Echt plug and play en niet pest
Neemt ook alle canbus systemen over die je nu op Swing scherm ziet
 

RoyK

Senior Member
Bedankt voor jullie reacties. @EdK de adapter voor de RCD310 is tot bouwjaar 2010 te gebruiken, dit zie ik helaas meer.
De mijne is van 2013.
 

EdK

Forumguru
@RoyK de adapterlink is aan hand van de opmerking van @Fabia61
Maar vaak is het zo dat als een firma dit al aanbied dat ze voor opvolgers ook een oplossing hebben.
En mijn ervaring is dat firma's niet alles in hun webshop hebben staan en dat een mail dan soms wonderen kan doen..
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij is dat precies de reden dat de adapter niet werkt: CD-wisselaar-aansluitingen zijn op een gegeven moment vervallen.

Ik had overigens ook een Bury, die een aparte uitgang had voor de muziek. Daarvoor had ik een kabeltje naar de aux-ingang laten leggen. Enig nadeel is dat je de mp3-info niet op het display van je radio ziet. Wel op het display van de Bury overigens, zie https://www.bury.com/consumer/produ...h-mit-display/produkt/cc-9068.html?from=start voor de opvolger van mijn carkit. Voordeel van de Bury als carkit was ook nog de mogelijkheid om twee telefoons tegelijkertijd via bleutooth te koppelen.
 

EdK

Forumguru
Heb ff de tekst gekopieërd en hier geplakt.
De demontagesleutels hoef je zo en zo niet aan te schaffen want de Swing zit gewoon vast met 4 torx schroeven.
Dan zul je toch een rode draad geschakeld moeten trekken vanaf je zekeringkast.
Want de swing heeft een tweetal 12V voedingen maar beide ongeschakeld
De can/bus schakelt in principe de radio uit.



12-pin Bluetooth adapter voor o.a. MFD3, RCD 210, RCD 310, RCD 510, RNS 310, RNS 510 en RNS-E

Middels deze Bluetooth module (interface / audio adapter) kunt u genieten van uw favoriete muziek die draadloos afgespeeld kan worden vanaf een mobiele telefoon of een andere Bluetooth-apparaat via uw originele Audi / Seat / Skoda / Volkswagen autoradio met een actieve AUX functionaliteit.

Als u uw autoradio kunt overschakelen op de AUX-ingang, dan kan deze Bluetooth interface wel worden toegepast.
Mocht het niet zo zijn dan wordt de AUX-functionaliteit door het gebruik van deze kabel niet geactiveerd.
Daarvoor kunt u naar de dealer gaan om de AUX functionaliteit te laten actieveren (mits ondersteund door uw autoradio) of een Yatour interface aanschaffen die de actieve AUX functionaliteit niet nodig heeft.

De nodige AUX-aansluiting bevindt zich aan de achterkant van de radio.
De volgende demontage sleutels (meestal 2x sets) kunnen worden gebruikt om de radio te demonteren:

https://www.carinterface.nl/radio-demontage-hulpstukken/radio-demontage-hulpstuk_yt-key02


12-pin-connector-diagram-vw-2.jpg


Installatie:

Witte 12-pins connector van de Bluetooth module (interface / audio adapter) wordt aan de achterkant van de autoradio aangesloten op de AUX-poort daarvan.
Vervolgens dient de zwarte draad van de Bluetooth module te worden aangesloten op de massa (geen AUX massa!) en de rode op de geschakelde (via contactslot onderbroken) +12V.
Evt. af te tappen van de bedrading van de radio.

Wilt u aub controleren of de AUX-poort op uw autoradio visueel overeenkomt met de connector op deze Bluetooth module (interface / audio adapter), alvorens de bestelling te plaatsen!
 

Rallye

Forumguru

Rallye

Forumguru
Zou kunnen. Omdat het om de muziek gaat had ik daar niet aan gedacht; bovendien is met een externe carkit bellen wel mogelijk. Daar lijkt het @RoyK echter niet om te gaan. De nu gekozen oplossing is dan niet duur en lijkt voor hem dan prima te werken.
 
Laatst bewerkt:

RoyK

Senior Member
Dikke vingers :D ik bedoelde inderdaad bellen. De muziek is waar het mij om te doen is, bellen onder het rijden doe ik eigenlijk nooit.
 

RoyK

Senior Member
Vandaag heb ik het dashboard losgehaald en de adapter gepoogd aan te sluiten, alleen weet ik niet waar ik de geschakelde draad precies op aan moet sluiten, kan iemand mij dit duidelijk uitleggen, of aan de hand van een foto laten zien?Vanwege het canbus systeem ben er voorzichtig mee, waar ik de draad op aan wil sluiten.
Alvast bedankt.
 

Frup

Forumguru
Ik heb (voor een draadloze lader lader) de geschakelde 12V uit de zekeringkast in het dashboard gehaald. Met een piggyback zekering maak je een extra aansluiting. Op zekering 6 vd achterruitwisser. Maar mijn Yeti is van 2010.
Het ziet er dan ongeveer zo uit. De 12v kabel is makkelijk naar de zekeringkast te trekken.
 

Frup

Forumguru
Ik heb een een paar dagen terug deze usb interface besteld: https://www.carinterface.nl/skoda/usb-mp3-interface-audio-adapter-skoda-autoradios-mn-u1-vw12 die @Fabia61 eerder noemde.
Nadat Carinterface keurig per mail had bevestigd dat deze inderdaad voor de Swing in mijn Yeti 2010 geschikt zou zijn.
Vandaag ontvangen en gelijk aan de slag. Een usb stick met muziek had ik al klaar gemaakt.
De Swing ging er eenvoudig uit. Maar toen ik de Quadlock had losgehaald, bleek dat er al een stekker voor de Parrot op de plek voor de cd-wisselaar zit. Grrrrr. :banghead:
Ik laat het maar zo, en probeer de interface te retourneren. Ik heb er geen geld voor over om de Parrot uit te bouwen en te vervangen of een geheel nieuwe radio te kopen alleen vanwege de usb. Toch maar weer ouderwets cd'tjes branden.
(edit: onjuiste verwijzing naar EdK gewijzigd)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan