Sw update automatische parkeerrem/autohold

Dewinteb

Actief lid
mijn superb zou in aanmerking komen voor een update van de automatische parkeerrem/auto hold(software)

Nu werkt alles al naar behoren, zowel bij parkeren of bij vertrek voor het stoplicht; vandaar de vraag:

Is iemand bekend met deze update/de reden van de update?
 

MrEdge_

Forumguru
Ik had de mijne weggebracht voor onderhoud en de update is uitgevoerd.
Volgens de werkplaatsreceptie lost het een probleem op waar bij een bepaalde hellingshoek de rem heel even bleef hangen, alsof je er doorheen moest rijden.
Het is mij nooit opgevallen verder :)
 

Kemmie

Donateur
Na deze update werkte bij mij het geheugen van mijn stoel niet meer. Moest terug om dat te laten herstellen, kon alleen maar door alles te resetten..
 
Herken dat blijven hangen wel. Niet alleen onder een helling maar ook gewoon recht. Dan geef je extra gas en *klunk* komt de rem los.
 

Bakkertje

Forumguru
ook mijn passat heeft deze update gehad en het schijnt een verplichte / kritische te zijn, ik kwam voor een vastzittende tankklep en deze update moest meteen gedaan worden ..
 
Geen idee. Heb er geen problemen mee en de dealer heeft er ook niets over gezegd bij de beurt onlangs. Ook even gecheckt op rdw en staat geen aantekening. Mijn S3 is in april 2016 van de band gerold en mei afgeleverd.
 

SuperBeeb

Forumguru
Werd net gebeld door de VW dealer, mag ook voor een software update voor de parkeerrem van m'n Golf 7. Vroeg me al af waarvoor dat was, maar is hier dus al bekend. Benieuwd of het GolfGTI forum met eenzelfde reactie komt. Daar was het volgens mijn nog niet bekend. Is ook niet zo gezellig als hier :D
 

D.A.V.E.

Nieuw lid
Bij mijn onderhoud in december ook deze update gehad. Sindsdien inderdaad minder *klunk* op hellingen, dus de rem blijkt net wat soepeler te werken.
 
Bovenaan Onderaan