Superskoda (gezamenlijk bestellen)

reeseend

Forumguru
Hierbij mijn reactie: @ turboturbo ik ga akkoord met je voorstel.
Ik ga mijn onderdeelnummer opzoeken en naar je toe PM-en.

Spector

Forumguru
Ik ben ook weer wakker :)

Kijk morgen ff naar het bestelnummer en geef het door, worden voor nu alleen de led lampjes voor de kofferbak. Over mijn overige vragen heb ik nog geen antwoord ontvangen van superskoda.

turboturbo

Forumguru
Inmiddels van iedereen reactie gehad, behalve nog van @maurosnl. (ik heb hem nog een keertje ge-PM't voor de zekerheid)
Zodra ik het/de bestelnr(s). van @Spector heb, plaats ik een overzichtje van de gezamenlijke bestelling + een voorstel voor de verdeling van de verzendkosten (ook de verdere verzendkosten binnen NL, lijkt mij) voordat ik daadwerkelijk ga bestellen. Iedereen moet eerst precies weten welke kosten hij/zij kwijt is, en akkoord gaan. Dat voorkomt gedoe achteraf :)

Ik doe graag mee en wil de volgende bestelling doen:

Zonnebrilhouder waarvan ik hoop dat hij in de F2 past...
Producer: Skoda Auto, a.s.
Cat. number: o2-sgha
Weight of an item incl.packing: 0.4 kg
Our price: 29.99 €

Graag had ik ook de bescherming voor de achterbumper gehad, maar ik kan geen vinden voor de Fabia II Hatchback... enkel de combi. Weet een van jullie toevallig of deze zou moeten passen?

MacManiac78

Forumguru
Ik wil ook wel meedoen.
Ik heb een PayPal account, dus een betaling vooraf lijkt mij geen punt, een directe overschrijving (van bankrekening-naar bankrekening) ook niet.
Ik heb interesse in het "opbergpakket" maar deze zie ik niet op de website staan.
:(

@Maurosnl Deze bestaan wel, je kan ze op eBay vinden.
Ik heb er onlangs een (danwel voor de combi) retour afzender gedaan, i.v.m. transportschade, het materiaal blijkt wat zacht te zijn. (Ja het was een originele, geen chinese rotzooi)
Ik heb nu maar gekozen voor een bumpersticker. (1mm dikte) Werkt evengoed en is niet zo krasgevoelig.

turboturbo

Forumguru
Geïnteresseerden kunnen voorlopig nog wel aanhaken, hoor. Ik stel voor om de bestelling (na controle en goedkeuring etc.) ergens in week 43 te plaatsen (vanaf 24 oktober) dus over ongeveer 2 weken.
Dan eind week 42 (21 oktober) de proef bestelling / het winkelmandje hier te posten, en ieder om z'n geld gaan smeken indien akkoord.

Dus allen die nog wat op moeten zoeken: doe dat even, ga er even voor zitten en plaats je Superskoda item nr. Want voordat iedereen z'n geld overgemaakt heeft, etc. gaat zo rustig weer een week overheen.

Wat die betaling betreft; ik denk dat het bank naar bank overschrijving het handigst is, ik zal om het vertrouwen iets te vergroten (garanderen gaat denk ik helaas niet) mijn persoonlijke gegevens naar iedereen PM'en, naast een bankrek.nr. tzt.

alexis

Lid
Als iemand interesse heeft in de set fender flares (spatbord beschermers) van Superskoda voor de Fabia Combi vanaf 2007, zie dan mijn advertentie in het forum Te koop aangeboden.

Groeten,

Alexis

turboturbo

Forumguru
Winkelwagentje + verzenkosten

Ik heb even een overzichtje gemaakt van de bestel items per persoon.
Daarbij heb ik per item bekeken, wat de verzendkosten zouden zijn als die persoon dat ene item apart zou bestellen. Niet iedereen is namelijk 25 euro kwijt. Zo zijn de LED lampjes van @Spector onder de 2KG en zou hij ze beter zelf kunnen bestellen, die kosten 5,- euro om te verzenden. Ook de Power lift motorkap veren van @Reeseend zouden op 10,- komen. Tenslotte kost het 8,- om de zonnebrilhouder van @Maurusnl te verzenden. Maar omdat hij ook een bumper bescherming op de bestelling heeft staan, zou hij zelf toch ook weer boven de 2 KG zitten en op 25 euro verzendkosten.

Zie ook de bijlage voor details.

Mijn voorstel is dat @Reeseend en @Spector zelf hun items bestellen, gezien de respectievelijk geringe winst en zelfs verlies ivm verdere verzendkosten. Gaan jullie daarmee akkoord?

Over de te verdelen verzendkosten: ik stel voor om alle verzendkosten op 1 hoop te gooien en die vervolgens onder alle deelnemers te verdelen. Mijn argument daarvoor zou zijn dat ik bijv. er zelf geen groter voordeel bij mag hebben, doordat ik verder geen verdere verzendkosten binnen NL heb. Want ik zou dan 0,- verzendkosten hebben, maar dat was me nooit gelukt zonder jullie / deze gezamenlijke actie. Dat geldt in principe voor iedereen, als ik me niet vergis.

Is iedereen het daar mee eens?

Dat zou dan neerkomen op:
- Verzenkosten bestelling superskoda: 29,99 :super:
- superskoda transactiekosten: 7,85 (betaalkosten voor betalen met CreditCard; zie screenshot. Is in ieder geval goedkoper dan via Bank overschrijving. Dit is een percentage van het totaalbedrag)
- 4 x 6,75 (zie opmerkingen hieronder) = 27,-

totaal: 64,85.
Gedeeld door 5* personen: 64,85 / 5 = 12,97 per persoon. Als het goed is, voor iedereen een winst van 25 - 12,97 = 12 euro :24:
*Ik (turboturbo), Maurusnl, Max5, Sportline, Boet.

Totaal zijn er 4 keer verzendkosten binnen NL (waarschijnlijk zelfs 3 keer, als de 2 pakketten van @Maurusnl bij elkaar kunnen). Ik weet nog niet wat dat gaat kosten, omdat ik niet weet welk gewicht de pakketten elk zullen hebben, ofwel wat de daadwerkelijke verdere verzendkosten gaan worden.
Info van TNT hierover: http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/Pakketten/
Volgens mij gaat dat tussen de 6,75 en 13,50 kosten, per pakket. Ik stel voor om 6,75 aan te houden, en eventuele meerkosten voor te schieten en dat later aan jullie terug te vragen (de meerkosten weer verdelen over 5 personen)

@Boet komt in Amsterdam, dus die komt bij mij afhalen (Amsterdam). Scheelt weer 1 keer verzendkosten. Er was geloof ik nog iemand die wel eens in Amsterdam kwam, dus als die zich meldt, dan kan er nog 1 x 6,75 van de totaalverzendkosten af.

Vraag aan iedereen: zou je je even je item nr. willen checken in het winkelwagentje, en of alles verder klopt?

Rest mij nog een PM naar de deelnemers te sturen, met de verdere gegevens. -edit- gedaan. Mocht ik iemand vergeten zijn, let me know!

(klik hier voor het winkelwagentje in groter formaat)

Bijlagen

• Schermafbeelding 2011-10-19 om 20.42.49.jpg
    Schermafbeelding 2011-10-19 om 20.42.49.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 43
  • Schermafbeelding 2011-10-19 om 20.25.21.jpg
    Schermafbeelding 2011-10-19 om 20.25.21.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 48

turboturbo

Forumguru
Helaas heeft @Maurusnl af moeten haken, omdat hij geen sluitende informatie kreeg over een vraag betreffende zijn artikel. Helaas! Dat betekent weer iets minder voordeel, per persoon, maar toch. Ook heeft @Boet aangegeven dat afhalen in Amsterdam mogelijk niet gaat lukken, dus heb ik 1 pakketverzending moeten toevoegen.

klik hieronder voor een update van de bestelling / het bestelmandje.

http://img23.imageshack.us/img23/5734/superskoda.png

-edit / update-

Iedereen heeft gemaild, en @Reeseend wil toch ook aanhaken (daar heb ik nog geen mailtje van), ondanks het geringe voordeel. Dat kan natuurlijk :)
Ik heb iedereen nu ook gemaild met betaalgegevens.

Ik ben op dit moment nog uitgegaan van 4 x verzenden door NL (a 6,75) maar dat kan minder worden, omdat @Boet komt afhalen, en @Reeseend ook. Echter, omdat @Reeseend minder verzendkosten zou hebben (10,- tegenover de rest van de artikelen 25,-) én speciaal komt afhalen (drukt de bestelkosten weer), stel ik voor hem iets korting te geven, en die 6,75 te verrekenen met het bedrag van @Reeseend (omdat hij die nauwelijks uitspaart)
Het kan ook nog iets meer worden, als de mensen aangetekend willen, en/of de pakketkosten hoger worden door hogere gewicht. Dat verreken ik allemaal netjes helemaal aan het eind met iedereen. Ik maak dan een nieuwe, daadwerkelijke / uiteindelijke gezamenlijk kostenpost, zodat een nieuwe, kleine gewijzigde gezamenlijk bijdrage uit komt. Dat verreken ik dan weer met iedereen (delen door 5 personen)

@Boet; jij komt toch al langs A'dam, toch? Jij hoeft er toch niet speciaal voor om te rijden (geen extra benzinekosten)? -edit: @Boet is akkoord-

-edit 2- Sportline komt ook afhalen (had ik overheen gelezen in dit draadje) Hij komt ook wel eens langs Amsterdam. Dat betekent weer gunstiger totaalbedrag. Het scheelt per persoon echter een paar euro's, ik ga dus geen wijzigingen meer mailen naar iedereen. Zoals ik hierboven al schreef, stel ik achteraf een daadwerkelijke post op en verdeel de nieuwe bedragen opnieuw en verreken die met wat iedereen al heeft betaald. Dus mensen kunnen ook weer geld terug krijgen van mij.

turboturbo

Forumguru
bestelling gedaan.

Omdat ik van iedereen reacties heb gehad, en er gemaild is over de betaling, heb ik de bestelling vandaag geplaatst bij SuperSkoda. :super:
Ik vertrouw erop dat iedereen zijn toezeggingen nakomt, dus dat komt dan helemaal goed.

Ik stuur de bestelling door naar betrokkenen.

turboturbo

Forumguru
De bestelling is binnen gekomen vandaag, betrokken hebben email van mij ontvangen voor verdere afhandeling.

Afgezien van motorkap dempers weegt die plastic bende echt helemaal niks..... En die dempers konden zelfs voor 10,- euro verzonden worden (wanneer apart besteld) ik snap werkelijk niet dat je voor wat plastic tegen de 25,- euro verzendkosten betaalt. Ik begrijp niet hoe ze bij die 2,1 KG komen per pakje plastic..... :1884:

IMG_1092.jpg

turboturbo

Forumguru
Inmiddels heeft iedereen zijn spullen!

De uiteindelijke, daadwerkelijke, gezamenlijke kosten waren EUR 39,65 te verdelen over 4 personen. Maar daar ging nog eens 26 euro van af, omdat ik van SuperSkoda het aankoop bedrag terug kreeg van 1 verkeerd geleverd item.

Dit was en blijft een geweldig initiatief, want de gezamenlijke kosten per persoon waren nu nog geen 4 euro !
:24:

In het geval Superskoda geen verkeerd item had geleverd, en we geen terugbetaling hadden gekregen, waren de gezamenlijke kosten per persoon alsnog slechts EUR 9,28 geweest (inclusief 2 pakketverzendingen binnen NL)

Dat is wel even wat anders dan de EUR 25,- verzendkosten van SuperSkoda, per persoon :1884:

Ik zeg: tot een volgende keer! En ik kan het iedereen aanraden!

:aangenaam: :623:

Voorbeeld van onze bestelling
Gezamenlijke kosten:

Betaalmethode: 5,90 (PayPal CredtiCard)
Transportkosten SuperSkoda: 26,99
Verdere verzending door NL: 6,75 x 1= 6,75
subtotaal: 39,65
af: retour ontvangen van SuperSkoda: 26,-
---------------------
totaal: 13,65

Per persoon: €13,65 / 4 personen = EUR 3,42

Peter_Octavia

Forumguru
Had afgelopen woensdagmiddag ook een aantal spullen besteld bij Superskoda.

Een wintergrill, instaplijsten en kofferbak beschermstrip.

48 uur later had ik het al binnen!!!!!

Had drie items besteld dus verzendkosten per item vallen dan wel mee.

Vind het wel supersnel geregeld.

van_der_P

Senior Member
Dat stel niks voor, er zitten twee beugeltje bij die haak je achter de spijllen van de gril. En middels een schroefje aan de voorkant trek je het beugeltje vast. Los gaat vanzelf sprekend in omgekeerde volgorde.

Bovenaan Onderaan