Winkelwagentje + verzenkosten
Ik heb even een overzichtje gemaakt van de bestel items per persoon.
Daarbij heb ik per item bekeken, wat de verzendkosten zouden zijn als die persoon dat ene item apart zou bestellen. Niet iedereen is namelijk 25 euro kwijt. Zo zijn de LED lampjes van @Spector onder de 2KG en zou hij ze beter zelf kunnen bestellen, die kosten 5,- euro om te verzenden. Ook de Power lift motorkap veren van @Reeseend zouden op 10,- komen. Tenslotte kost het 8,- om de zonnebrilhouder van @Maurusnl te verzenden. Maar omdat hij ook een bumper bescherming op de bestelling heeft staan, zou hij zelf toch ook weer boven de 2 KG zitten en op 25 euro verzendkosten.
Zie ook de bijlage voor details.
Mijn voorstel is dat @Reeseend en @Spector zelf hun items bestellen, gezien de respectievelijk geringe winst en zelfs verlies ivm verdere verzendkosten. Gaan jullie daarmee akkoord?
Over de te verdelen verzendkosten: ik stel voor om alle verzendkosten op 1 hoop te gooien en die vervolgens onder alle deelnemers te verdelen. Mijn argument daarvoor zou zijn dat ik bijv. er zelf geen groter voordeel bij mag hebben, doordat ik verder geen verdere verzendkosten binnen NL heb. Want ik zou dan 0,- verzendkosten hebben, maar dat was me nooit gelukt zonder jullie / deze gezamenlijke actie. Dat geldt in principe voor iedereen, als ik me niet vergis.
Is iedereen het daar mee eens?
Dat zou dan neerkomen op:
- Verzenkosten bestelling superskoda: 29,99 :super:
- superskoda transactiekosten: 7,85 (betaalkosten voor betalen met CreditCard; zie screenshot. Is in ieder geval goedkoper dan via Bank overschrijving. Dit is een percentage van het totaalbedrag)
- 4 x 6,75 (zie opmerkingen hieronder) = 27,-
totaal: 64,85.
Gedeeld door 5* personen: 64,85 / 5 = 12,97 per persoon. Als het goed is, voor iedereen een winst van 25 - 12,97 = 12 euro :24:
*Ik (turboturbo), Maurusnl, Max5, Sportline, Boet.
Totaal zijn er 4 keer verzendkosten binnen NL (waarschijnlijk zelfs 3 keer, als de 2 pakketten van @Maurusnl bij elkaar kunnen). Ik weet nog niet wat dat gaat kosten, omdat ik niet weet welk gewicht de pakketten elk zullen hebben, ofwel wat de daadwerkelijke verdere verzendkosten gaan worden.
Info van TNT hierover:
http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/tarieven/Pakketten/
Volgens mij gaat dat tussen de 6,75 en 13,50 kosten, per pakket. Ik stel voor om 6,75 aan te houden, en eventuele meerkosten voor te schieten en dat later aan jullie terug te vragen (de meerkosten weer verdelen over 5 personen)
@Boet komt in Amsterdam, dus die komt bij mij afhalen (Amsterdam). Scheelt weer 1 keer verzendkosten. Er was geloof ik nog iemand die wel eens in Amsterdam kwam, dus als die zich meldt, dan kan er nog 1 x 6,75 van de totaalverzendkosten af.
Vraag aan iedereen: zou je je even je item nr. willen checken in het winkelwagentje, en of alles verder klopt?
Rest mij nog een PM naar de deelnemers te sturen, met de verdere gegevens. -edit- gedaan. Mocht ik iemand vergeten zijn, let me know!
(
klik hier voor het winkelwagentje in groter formaat)