SuperbII: Bluetooth/Blackberry

Gege

Lid
Ik sta op het punt om een SII te bestellen mét o.a. bluetooth erin.
Ik vroeg de dealer naar een lijst met compatibele telefoons en schrok even, er staan géén enkele Blackberry in de lijst. Vnl. alleen maar Nokia's en HTC's.
Is werkelijk géén enkele Blackberry die het doet met de bluetooth in de SII ?

Graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt !
 

r_d_k

Actief lid
Ik was van plan een O2 te bestellen met Columbus er in. Ik maak ook gebruik van een een bb. De dealer heeft mij aangeraden om een 'parrot' in de O2 te plaatsen ipv de Columbus.

Zover is het niet gekomen, omdat de leasemaatschappij de Columbus verboden heeft. :407:De O2 komt er wel, echter nu met een JVC-navigatie met bluetooth.

Inmiddels heb ik meerdere klachten gehoord over de bb in combinatie met ingebouwde bluetooth-modules. Ik heb tijdelijk een Toyota gehad, hierbij werkte de bb ook niet. Een collega rijdt een Volvo V70 en bij hem werkt de bb ook niet, terwijl bij hem de Nokia het perfect doet.

Mijn ervaring is dat in combinatie met een bb de parrot het beste geluid geeft.
 
Probeer even dit forum te lezen (desnoods met Google Vertaling)
Ik ben bang dat het niet gaat lukken met een Blackberry. Mijn vermoeden is dat het wel met de Blackberry 9000 BOLD gaat lukken want die ondersteund het rSAP Protocol als enige. Uiteraard ben ik er niet zeker van
...omdat ik mijn nieuwe Superb II met Columbus over een paar dagen ga ophalen bij de dealer, en dan moet ik de test gaan uitvoeren met mijn Blackberry 9000 BOLD.

Daarnaast heb ik zitten denken aan een Duo Simkaart. Een SIM Kaart in je Blackberry en een goedkope Nokia met Bluetooth ook voorzien van de tweede SIM Kaart. Deze Nokia leg je op een verborgen plaats in je auto zodat de Columbus altijd verbinding heeft met deze Nokia. Ook hier heb ik onderzoek naar gedaan, echter kwam ik dit tegen:

KPN - Duocard gebruik

Zaterdag kan ik je meer melden.....
 

r_d_k

Actief lid
Zie ook het grote Columbus-topic. Hierin is ook al een discussie gaande over de bb in combinatie met een Columbus.
 

Gege

Lid
Ik vreesde er inderdaad al voor ...
Werk nu reeds met een duo-kaart in een Citroën.
Ik probeerde recent BB in BMW5 & Audi A6 en werkte perfect. Is Skoda dan een uitzondering ?
Ik ben benieuwd of het met de Bold wél gaat lukken. Hou me zeker op de hoogte.
Alvast hartelijk dank !
 

LenK

Forumguru
BlackBerry in Mazda werkt ook perfect.

Met een duo kaart kun je beide toestellen wel aan laten, maar dan ga je een hoop inkomende gesprekken en SMS missen op een van de toestellen.
Uit de praktijk leidt ik af dat het toestel dat het beste bereik of het laatste contact heeft gehad wordt gebruikt voor inkomend verkeer.
Dus als je de hele dag geen telefoon krijgt dan kan het zijn dat je op je andere toestel xxx gemiste gesprekken ziet.
Uitgaand verkeer werkt wel goed.
 

Oli4

Actief lid
Houdt er rekening mee, dat indien je jouw BB van het werk hebt, deze wellicht vanuit de BES (BlackberryEnterpriseServer) qua verbindingsmogelijkheden is dichtgetimmerd ; Bluetooth is net als WiFi en andere verbindingen vanuit de BES per connection (Headset / audio / Devices) met een Black-, danwel Whitelist te configureren.
Vraag 't je 'administrator'.... àls je'm van 't werk hebt...:bye:
 

hmolenaar32

Nieuw lid
Bij mij werkt de BB ook met geen mogelijkheid en kan nergens een toegankelijke site vinden waar je rsap kunt loaden voor BB, dus heb al een duo sim genomen en ga dat morgen eens installeren.
 

RedVox

Nieuw lid
Ik heb een octavia van juni afgelopen jaar en een BB bold 9000. De telefoon werd zonder enig probleem ingeleerd en vervolgens werkte alles perfect. Alle nummers in het telefoonboek, werk/thuis symbolen etc etc.

Na ongveer 1 week was de pret over. Wel bluetooth verbinding... en daar na loopt de boel vast. Ik zag iemand anders die hetzelfde probleem had hier op het forum, echter zijn "truuk" om hem weer aan de gang te krijgen werkte bij mij niet. Dealer gaat zo kijken of ze een en ander kunnen oplossen.
 

Gege

Lid
Bedankt voor de reactie !
BB is probleem blijkbaar icm Columbus...
Overweeg aanschaf Nokia E71, die wél perfect zou werken.
De opvolger, E72, zou dan weer géén RASP-profiel ondersteunen.
 

Bartez

Lid
Heb op het columbus forum begrepen dat de E72 wel degelijk prima werkt overigens....daar zijn we op de zaak namelijk ook mee bezig...
 

Gege

Lid
Bedoel je dat jullie met E72 werken icm de Columbus zonder problemen ?
Op de Nokia-site staat géén RASP-profiel bij vermeld, terwijl dit wél het geval is bij de E71.
 

Gege

Lid
Eindelijk, vandaag nieuwe SII besteld. En ook nieuws ivm de bluetooth !
De dealer heeft kontakt genomen met de invoerder (België) en deze beweerde dat bij bestellingen vanaf heden géén RASP-ondersteuning meer vereist is. Maw van zodra de telefoon bluetooth 2.0 ondersteunt, zou hij probleemloos moeten werken icm de carkit. Zelfs een BB of een I-Phone !
Ik ben benieuwd ! Aftellen maar ... levering voorzien 04/2010.
 
Blackberry werkt wel op de RASP van het Columbus verhaal.
Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat het connecten met een Parrot makkelijker gaat, maar goed. Inmiddels had ik ook last dat de Blackberry het na een week voor gezien hield, maar toch wederom aan de praat gekregen op de Columbus. Werkt helemaal top. Ik moet ook toegeven dat ik een Superb II heb : model 2010.
De waarheid van de voorgaande modellen Superb II zouden dus inderdaad een probleem kunnen hebben.... maar goed, dat kan ik niet onderzoeken.
 
Bovenaan Onderaan