Superbia's SIII Hatchback 2.0tdi Style Businessline

superbia

Forumguru
Vanmorgen ook mijn navi geupdate, alles goed gegaan en de laatste kaarten zijn geladen. :D

Bijlagen

• navi update.jpg
    navi update.jpg
    511,1 KB · Weergaven: 59

CDK

Forumguru
Je zou maar Albanië door moeten inderdaad,...
Heb je wel je navi nodig ;)
Toen ik daar voor het laatst was stonden er alleen doorgaande wegen op de TomTom, ben benieuwd hoe het er nu is qua infrastructuur. Heb wel een beetje heimwee eigenlijk :)

superbia

Forumguru
Je kunt op de skoda portal inloggen met je chassisnummer. (staat op je kentekenbewijs)
Daarna de update downloaden (22GB) en installeren op een SD kaart. Vervolgens de SD kaart in de auto plaatsen en bij Navigatie in het setup menu onder versie informatie de update starten. Zo'n 20-30 minuutjes geduld et voila :cheer:

Antera

Donateur
Antwerpen is half uurtje rijden althans Breda-Metropolis voor mij. De kans is aanwezig dat het standaard wel werkt maar dan moet er in je menu bij spiegels en wissers ook de optie staan dat je spiegel kantelt bij achteruit. Staat dat er niet in zal je toch even langs moeten komen ervoor

superbia

Forumguru
Ik heb vanmiddag dakdragers en een dakkoffer gemonteerd, dat leek me een mooie aanleiding om weer eens een update te plaatsen. Laten we met de vakantie voorpret beginnen.

Besteld:
Thule dakdrager set bestaande uit:
· Thule WingBar 962B
· Thule Rapid System 754
· Kit 1726
Hapro Traxer 6.6 Brilliant black

dakdragers.jpg

Ik moet zeggen dat ik erg aangenaam verrast ben door het gemak van beide producten. Het voor de eerste keer de dakdragers monteren is een klusje, maar alle maten in de Thule handleiding kloppen perfect. Eenmaal gemonteerd is het een kwestie van vastdraaien op het dak, op slot draaien en klaar. Een volgende keer zitten de dragers en koffer er binnen een kwartier op, ideaal! De dakkoffer is voorzien van het zogenaamde Premium-Fit montage systeem, de montage gaat supersnel. Het bestaat uit 4 beugels die je door de dakkoffer kunt steken, met de hand vastdraaien en zodra hij klik zegt zit het vast. In de dakkoffer zit een sleuf van ongeveer 30 centimeter waarin je de beugel kunt steken, dus je hebt veel vrijheid in het vinden van een passende plek. Stukje reclame, maar ik kan deze combinatie echt van harte aanbevelen!

Ik heb er een klein stukje mee gereden, tot max 80km/uur en het windgeruis viel me echt heel erg mee. Als je de radio uitzet is het hoorbaar, maar geen gefluit meer een soort zachte brom. Ik zal nog een update posten als ik er harder mee heb kunnen rijden.

Verdere opvallendheden en ervaringen met mijn Superb:
- Zomerbanden bevallen een stuk beter dan de winterbanden. Ze zijn stiller en zijn bovenal voorzien van velgbeschermers. De velg valt netjes binnen de band, dit toont niet alleen veel fraaier het voorkomt ook daadwerkelijk beschadiging aan de velg. Echt een dikke tip voor iedereen die volgende winter aan de winterbanden gaat, dwing een knappe band af. Ik heb hier niet aan gedacht en heb nu op 2 velgen een lelijke braam zitten.
- De parkeersensoren zijn echt overgevoelig tijdens filerijden. De parkeersensoren gaan vaak af bij passerende motorfietsen of begroeiing in de berm. Hier had ik met voorgaande auto’s geen last van.
- De ACC geeft een Octavia weer bij het bepalen van de afstand. Beetje knullig moet ik zeggen.
- Ik heb tot op heden 3x een totale crash van de Columbus gehad. Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met het aansluiten van Android auto. De enige remedie die ik heb kunnen vinden is de auto uitzetten, afsluiten en weer instappen. De powerknop inhouden voor een reset werkte helaas ook niet meer.
- Soms zit er een brom in de auto, dit gaat meestal na een stuk rijden vanzelf voorbij. Het komt het meest in de buurt van een raam dat op een kier staat. Ik heb niet kunnen vinden waar het precies vandaan komt.

Verder is het leuk dat je de S3 alweer iets vaker ziet in het straatbeeld. De combi in Ambition uitvoering is naar mijn beleving veruit favoriet.

Bovenaan Onderaan