Superb3 benzine uitvoeringen uit de gratie ?

Octavia32

Forumguru
Dat zie ik niet, maar vermoed ik want ik geloof niet dat de 2016(2015) modellen nog een verschillende motorcode hebben.
 

Noord26

Forumguru
Oei, dat is dan een redelijk gedurfde uitspraak. Zul je net zien dat het niet zo is. Moet je toch minimaal in een Stage 4 investeren bij JD, terwijl je anders met Stage 1 hetzelfde kon bereiken. ;)
 

plaza

Forumguru
Octavia 32 , ik weet bijna zeker dat dit allebei andere motoren zijn , met andere turbo's en ook andere inlaattrajecten , maar ik denk dat JD hier zeker wel het juiste antwoord op kan geven.
 

paultie

Forumguru
Motorcode voor de 220pk is CHHB zelfde als de octavia III RS.
De 280 pk begint de motorcode met een a. Dus niet dezelfde motor helaas.
 

LT83

Forumguru
Maar Arjan waarom wil je eigenlijk geen 4x4? Ga er vanuit dat je gewoon richting 500nm wilt tunen en dan is dat beetje grip wel lekker in de eerste paar verzetten niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

plaza

Forumguru
Door eventueel in de 1e en 2e versnelling het vermogen iets te knijpen heb ik eigenlijk nooit erg veel last van wielspin e.d. , daarbij maakt het de auto fors duurder en zwaarder , en ik vind het heerlijk om wat extra vermogen te hebben , maar ga richting de 50 jaar , en voel me niet echt meer een Nurburgring coureur.....:angel:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Door eventueel in de 1e en 2e versnelling het vermogen iets te knijpen heb ik eigenlijk nooit erg veel last van wielspin e.d. , daarbij maakt het de auto fors duurder en zwaarder , en ik vind het heerlijk om wat extra vermogen te hebben , maar ga richting de 50 jaar , en voel me niet echt meer een Nurburgring coureur.....:angel:

Midlife crisi al achter de rug dus ;) Als ik in de 2 met 450nm (wat ook nog 10% geknepen staat) bocht uit op het gas wil gaan dan heb ik alsnog weinig grip. Maar de Cupra heeft natuurlijk wel een sper, dus dat is lekker bij bochten, rechtuit bij het stoplicht blijft 4x4 wel vereist om porsches te pesten ;)
 

sitechris

Donateur
Met sper, fatsoenlijke banden (geen Continentals) en geknepen vermogen in 1e en 2e versnelling heb je echt plenty tractie.
 
Bovenaan Onderaan