Superb wordt afgelost.

michelover

Forumguru
Na 11 jaar en 112000 km is eindelijk de asbak vol en wordt de Superb afgelost.
Geen Skoda gekozen als aflosser , wel een wagen uit de VAG stal.
De aflosser is een VW T-Roc Sport Business R.
Kleur ook eens wat anders na zes zwarte en twee paarse wagens nu een Atlantic Blue metallic kleurtje.
En om dan toch gelijk geheel van smaak te veranderen heb ik gekozen voor de 1.5TSI met DSG.
Eerste auto met automaat , maar de proefrit was veelbelovend.
Als de T-Roc net zo probleemloos rijd als de Superb gaat het helemaal goedkomen.

Zwarte velg.jpg T-Roc.jpg
 

Okki

Donateur
Ik vindt de T-Roc erg afhankelijk van de kleur. Deze blauwe kleur in combinatie met de velgen is wel heel fraai. Veel plezier met de nieuwe auto.

1 dingetje....als je eenmaal een (goede) automaat gewend bent....
 

Okki

Donateur
Trouwens @michelover ....heb je die Superb destijds ook nieuw gekocht en "maar" 112.000 km gereden?

Als dat zo is....zie je niet vaak dat mensen zo'n lekkere lange afstands auto kopen voor weinig km's...
 

Derooke

Forumguru
Hey.

Momenteel heb ik ook een t-roc 1.5 manueel (wachtend op de superb iV wegens een grotere wagen nodig(3kids) en belastingsgewijs. . . ) .
Ik heb nu in de bijna 2 jaar dat ik hem heb en 60.000 km nog geen erge problemen gehad . (Alleen de voorbanden gaan redelijk snel spinnen waardoor ze sneller verslijten).
2 recalls gehad (moet niet meegerekend worden). En 1 keer het mediasysteem die stuk was (scherm zelf was stuk). En onder garantie vervangen binnen de week.

De 1.5 is een goeie motor(pittig) maar bij mij moet er om de 20.000 een litertje olie bij (niet dat dit erg is) en ik rij niet zot rond . Ik ben een rustige chauffeur ,altijd cruise control. Bij het starten kan de motor een beetje kangarou achtig zijn. (Duurt 10sec na starten motor en vertrekken)
Dus is al verbeterd met een update . Vroeger was dit altijd als je vetrok uit stilstand.

PS mijn gemiddeld verbruik is 6.3 l/100km over de hele lijn


Veel succes met je wagen .
Ik ben er tevreden van , hopelijk jij ook
 

hemi24

Forumguru
Mooie verschijning zo’n T-Roc, maar vergeleken met een S2 is het net zoiets als van een mammoettanker naar een onderzeeër, lijkt mij?
 

michelover

Forumguru
@hemi24 , zal je verbazen maar het vaar gedrag van een mammoettanker en een onderzeeër is nagenoeg gelijk.
Beide vrij lomp.
De Superb is wat minder lichtvoetig dan de T-Roc , maar met 18inch en verlaagd onderstel was de Superb verrassend speels.
Grootste gemis is de ruimte van de Superb , maar dat heb ik toch niet nodig.
 

Okki

Donateur
Haha....ik zag niet was de avatar voorstelde (op m'n feun)
Veel weg dus.....ik hoop dat je ff wat tijd hebt om eerst even te gaan genieten van je nieuwe aanwinst voordat je weer uitvaart...
 

ertromp

Forumguru
Mooi exemplaar hoor die T-Roc in zo'n blauwe kleur :thumbsup: Weer even wat anders als een S2 en als ik je T-Roc een beetje aan het rijden moet houden op de Nieuwe Haven dan doe maar een seintje :D
 

Octavia32

Forumguru
Goede keus, een T-roc ook ik ben sinds februari over gestapt van een Superb naar een T-roc.
Echter mis ik wel de power, ik heb ook een 1.5tsi met dsg.
250pk of 150pk merk je wel de dsg maakt een hoop goed trouwens maar vind ik erg onrustig.

f03dbce92420e30ba20736d095434eb4.jpg

fc79499f084776fcf8f8a39c3087be83.jpg

a5489134906d7de7a5d804de6610b01e.jpg


Veel plezier met je mooie aanwinst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

michelover

Forumguru
@Octavia32 in het zwart ziet die er ook goed uit.
Maar na zes zwarte ben ik heel blij dat ik blauw gekozen heb.
Na de eerste 300 km met de DSG7 heel tevreden , beter dan de DSG6 waar ik in 2009 mee proefgereden heb.
De 150 pk is voor mij genoeg , inhalen gaat prima.
Mis alleen de twindoor, gelukkig heeft de TRoc de elektrische achterklep.
 
Bovenaan Onderaan