Superb Wlan connectie met myskoda app valt uit

Hoi,

Ik heb denk ik een Superb 3. ( gebouwd feb. 2020 en heeft twee vaste klokken in dashboard).

‘Probleem’ is dat de wlan connectie na een aantal minuten uitvalt. Ik heb het mediasysteem gekoppeld aan mijn hotspot van mijn Iphone Xr. Dan kan ik ook routes etc. vanuit myskoda app naar de navigatie overzetten. Het tekentje midden boven de landkaart verandert dan in een wereldbolletje met auto en het woordje WLAN. Allemaal inde kleur wit.

Dan ga ik rijden. Op het display komt dan langs snelwegen groene banen ten teken van geen files en andere symbolen. Na een tijdje zijn die plots weg. Het tekentje midden boven veranderd dan in een wereldbolletje met auto en ZONDER het woordje WLAN allemaal
weer inde kleur wit.

Hebben jullie daar ook last van? Weten jullie de oplossing voor dit probleem?
Zijn er instellingen in de MySkoda app die ik misschien over het hoofd zit?

Of... is dit ook een systeem
wat gewoon niet naar behoren werkt en waar bugs in zitten.

Note: Weet iemand wat het betekend als het wereldbolletje rood van kleur is met een autootje erbij? Zal ook wel wat anders betekenen dan wanneer het allemaal wit is denk ik.

Hoor graag jullie reacties.

Alvast bedankt.

SuperBb

Actief lid
Dit heb ik ook wel eens gehad in het begin. Wat bij mij heeft gewerkt is bij de opties van “mijn persoonlijke hotspot” in m’n iPhone het vinkje aanzetten bij “maximaliseer compatibiliteit”

Ik heb ook een tijdje regelmatig een rood wereldbolletje gehad. Ik heb destijds bij de dealer gevraagd de betekenis hiervan bij SkodaNL na te vragen omdat de dealer het ook niet wist. Ik heb hierover nooit meer iets gehoord (ben ook naar een ander dealerfiliaal overgegaan). Het vreemde was dat ik ondanks het rode bolletje informatie wel via het internet kon opvragen. Ik maak wel gebruik van een Data SIM; de verbinding loopt dus niet via mijn telefoon.

Mijn inschatting is dat het rode bolletje betekent dat de verbinding met de Skoda Connect Server niet goed is.
Ik heb maanden geleden een keer de privacymode aangezet. Vervolgens weer uitgezet waardoor ik weer de verbindingen met de Skoda Connect Diensten moest aanklikken (opnieuw inloggen/registreren?). Daarna was het probleem lange tijd weg.

Ik heb in de periode dec-feb wel weer het probleem gehad dat in de Mijn Skoda app. De ritten niet goed waren (eindpunt was halverwege de rit). Ik heb één keer gezien dat toen ook kort het wereldbolletje rood was (snel daarna weer wit). De laatste weken is de rittenregistratie weer goed. Ik vermoed dat de Skoda Server niet stabiel was.

Bovenaan Onderaan