Superb verlagen af fabriek of achteraf...

Skody

Actief lid
Hoop over enige tijd de Superb Combi te gaan bestellen zodra dit gaat. Wil m het liefst wel wat gaan verlagen, want vind zowel de sedan als de combi aardig hoog op de beentjes.. Diverse verkopers hebben mij aangegeven dat je m beter af-fabriek kan laten verlagen want dan lever je geen comfort in. Als je m achteraf zou laten verlagen zou dit minder prettig zijn en wordt het rijden stugger / oncomfortabeler. Wie heeft hier ervaring mee in combinatie met 17 inch LM velgen?
 

EdK

Forumguru
Verkoop praatje om het geld bij hunzelf te houden !
Er is zo'n markt met schokdempers en veren dat je daar zeker de juiste moet kunnen vinden !
Dus nogmaals een verkopers praatje !
 

Rolle

Senior Member
Ik heb geen ervaring met de Superb wel met de O2 pre FL. Die heb ik ook af fabriek laten verlagen in combinatie met de Pegasus velgen.

Ik heb eigenlijk geen klagen over het rijcomfort.
 

Porettuhcs

Senior Member
Ik heb een O2 met een van fabriek af gemonteerd sportonderstel... na een tijdje kwam ik op het idee om de auto nog lager en stugger te maken door dit onderstel te vervangen voor een setje Apex-veren. Scheelde 1 a 1.5 cm naar beneden... de looks :xyxthumbs: maar.... het comfort was wel erg naar het minimum gedaald.... dus de Apex veren weer laten verwijderen en het "standaard sportonderstel" weer terug laten plaatsen.... is achteraf toch stug genoeg... helaas de looks zijn ook weer ietsiepietsie minder...

maw ik zou het sportonderstel nemen....
 

___JC___

Forumguru
Ik sluit me aan bij Hein, het sportonderstel van de fabriek is sportief genoeg. Al rij ik zelf nog wel met Apex veren (- 4cm) rond. Ik heb mn standaard veren namelijk niet meer.
 

Roel

Lid
Hoop over enige tijd de Superb Combi te gaan bestellen zodra dit gaat. Wil m het liefst wel wat gaan verlagen, want vind zowel de sedan als de combi aardig hoog op de beentjes.. Diverse verkopers hebben mij aangegeven dat je m beter af-fabriek kan laten verlagen want dan lever je geen comfort in. Als je m achteraf zou laten verlagen zou dit minder prettig zijn en wordt het rijden stugger / oncomfortabeler. Wie heeft hier ervaring mee in combinatie met 17 inch LM velgen?

Vraag jezelf wel eerst het volgende af: hoeveel verkeersdrempels moet ik per dag over?
 

sitechris

Donateur
sportonderstel van de importeur is toch vrij goedkoop? Dan zou ik gewoon lekker die nemen. Is goed genoeg. Overigens lever je bij een verlaging altijd een tikkie comfort in, je auto wordt iets stugger. Ik zou het overigens willen omdraaien, je auto rijdt lekkerder na een verlaging, want hij helt minder in bochten. Rijdt gewoon net wat strakker.
 
Bovenaan Onderaan