Superb S3 - Wie rijdt er met Bilstein B4 of B6 dempers?

Renkie

Forumguru
Ondertussen heeft mijn S3 van 2016 er bijna 180.000km op zitten. Iets wat me blijft storen is het "duikboot gedrag" bij drempels.... de auto deint flink na.

Ik weet dat een verlagingsset beter rijgedrag op zal leveren maar ik wil absoluut niet de auto verlagen. Sterker nog, als de auto 1cm omhoog zou komen zou ik het ook prima vinden.

Het plaatsen van Bilstein B6 dempers zie ik soms als optie voorbij komen. Daarnaast heeft Bilstein ook nog een B4 demper die meer "OEM" moeten zijn. Maar zijn er nu ook mensen die hier rijden met een S3 met deze schokdempers? Of zelfs eventueel met de Bilstein veren? (B3).

Ik hoef er niet meer over de Ring te racen en ook een klinkerweg moet nog comfortabel te rijden zijn, maar ik wil af van het enorme deinen wat eigenlijk al vanaf het begin er in zit. Wat zijn jullie ervaringen met een dergelijke aanpassing? Ik ben erg benieuwd.

EdK

Forumguru
Blijkbaar was het niet een heel populair onderwerp ;)
Dit verbaast me, dat niemand jouw bericht heeft gemist.........
80% van de leden doet wel wat met verlagen, is het niet zelf dan kletst men er wel over....
Maar goed fijn dat je er alleen ook bent uitgekomen en dat je weer lekker over neerlands wegen crost

Derk GTT

Nieuw lid
Hier onlangs ook onder een Rapid gesleuteld. Staat iets hoger maar de wegligging is een stuk verbeterd. Bevalt prima

Interessant onderwerp voor mijn S3 2019 sportline aangezien ik die vind deinen en bij drempels vind doorzakken. Hoe bevalt het en wat zijn je totale kosten geweest?

Rallye

Forumguru
Wij hebben onder onze Mini Koni Special Active dempers. Hard wanneer het moet, zacht wanneer het kan. Bellen ons prima.

haassie

Forumguru
Interessant onderwerp voor mijn S3 2019 sportline aangezien ik die vind deinen en bij drempels vind doorzakken. Hoe bevalt het en wat zijn je totale kosten geweest?
Heeft deze geen DCC? Vaak aangegeven met de “mode” knop naast de DSG pook. Standaard in Comfort is het standje “opblaasbare boot in golven”, normaal is redelijk normaal, sport is stug geveerd. Ik heb een slider laten coderen. Deze aanpassing heeft voor m’n gevoel alle standen wat stugger gemaakt…volgens mij begreep ik dat er een dataset van een Passat in de gateway wordt geladen….daarnaast kun je met deze slider in de individual mode de hardheid zelf doseren…bv tussen normaal en sport of harder dan sport

Heeft deze geen DCC? Vaak aangegeven met de “mode” knop naast de DSG pook. Standaard in Comfort is het standje “opblaasbare boot in golven”, normaal is redelijk normaal, sport is stug geveerd. Ik heb een slider laten coderen. Deze aanpassing heeft voor m’n gevoel alle standen wat stugger gemaakt…volgens mij begreep ik dat er een dataset van een Passat in de gateway wordt geladen….daarnaast kun je met deze slider in de individual mode de hardheid zelf doseren…bv tussen normaal en sport of harder dan sport
Ja die mode knop is er maar is volgens mij alleen voor schakelen en sturen. Heeft geen invloed op de vering ervaar ik tot op heden.
Zal de sport stand eens uitproberen bij drempels

Derk GTT

Nieuw lid
Auto rijdt veel strakker als hiervoor. Staat wel wat hoger op de poten vanwege de standaard maat veren die ik erop heb, maar dit geeft dan weer wat extra comfort en bodemvrijheid. Nemen van drempels is een wereld van verschil.

Rotondes en bochten nemen is weer een stuk leuker. Ook met belading zakt de auto een stuk minder door.

Kosten waren rond de 800,-. Online. Veren en dempers incl toplagers en hoezen.

Wel zelf gemonteerd.

skodamichael

Senior Member
Ik weet niet welke maat velgen je hebt? Ik heb nu zo'n 2 maanden een superb 2.0 tsi 4x4 272pk in jet bezit met een normaal onderstel. De auto heeft nu 33000km gelopen.
Met de originele 17 inch wielen vond ik dat de auto ook erg doorzakte bij de drempels en bij sommige drempels ging zelf het lapje van asr knipperen en daar hoefde ik niks geks voor te doen.
Nu sinds een week of 3 19inch wielen en het is een wereld van verschil. Het deinen is echt een heel stuk minder en de wegligging is veel beter geworden. Kwa comfort merk ik weinig tot geen verschil .
Op de Duitse autobahn met hogere snelheden ligt de auto ook super strak op de weg.

haassie

Forumguru
Bij mij heeft de dcc wel degelijk invloed op de vering…kan ook zijn dat er versies zijn die alleen motor en versnellingsbak aanpassen, durf ik niet te zeggen. in de stand “individual” die ik het meest gebruik kan ik verschillende zaken naar voorkeur instellen zoals vering>sport , versnellingsbak> normaal, stuur en verlichting en nog wat andere zaken….

Bovenaan Onderaan