Superb on Air

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mede-Skoda genieters!

Vanmiddag voorgesteld, nu is de auto aan de beurt :yeehaa:






Nu 2 maanden in het bezit en origineel gekocht:

Superb combi 1.8T dsg

De grootste en meest voorkomende kwalen zijn al opgelost bij de vorige 2 eigenaren:
- zuiger revisie
- mechatronic vv

Voor mij reden genoeg om de week na aanschaf zowel de motor als dsg software aan te laten passen, hiermee krijgt de auto precies wat hij nodig heeft om al het gewicht mee te krijgen.

Vervolgens gelijk door om een set Airlift Slam luchtvering met V2 besturing (digitaal) eronder te laten zetten.

Dit icm 19" Audi Q5 wielen zorgde ervoor dat de voorschermen gerold moesten worden om optimaal te kunnen zakken.

Gezien de ervaringen met voorgaande auto's wist ik gelijk welke kant ik op wilde met deze, dus gelijk maar voor de zomer de grote aanpassingen klaar.

In de loop van de tijd zullen er her en der nog wat kleine mod's komen ter verfraaing verwacht ik.. hij bevalt me goed zo!

Meningen zijn welkom: either you love it, or you hate it :D
 

Japanese Power

Donateur
Mooie ride zo in het wit. Maar die air-ride. Gelukkig geef je het zelf al aan: love it or hate it. Ik vind het helemaal niets, maar gelukkig denken we niet allemaal hetzelfde ;)
 

CDK

Forumguru
Love it! Mooie verschijning deze S2, veel plezier er mee en als je een busje witte verf over hebt dan kan je die mooi op je dakkoffer klodderen ;)

edit: waar heb je de auto laten chippen? heb je een uitdraai van het vermogensrapport?
 
Love it! Mooie verschijning deze S2, veel plezier er mee en als je een busje witte verf over hebt dan kan je die mooi op je dakkoffer klodderen ;)

edit: waar heb je de auto laten chippen? heb je een uitdraai van het vermogensrapport?

Thanks!
Wel overwogen idd, maar de koffer wordt 1a2x in het jaar gebruikt en daarna zo de zolder in geschoven..

Chippen heb ik bij TVS engineering (dsg-dokter) laten doen (zonder uitdraai).
van 160pk/250nm naar 210pk/350nm. Voor mij ruim voldoende zo :thumbsup:
 

MaxN

Donateur
Beetje de "vaste" cijfers van de 1.8TFSI.
Meer kan de DSG qua koppel ook niet aan. En niets om je voor te schamen, maar dat is de standaard 1.8 ook niet.
 

Jooo...

Forumguru
Ik kan beamen dat je met de digitale systemen tegenwoordig de luxe hebt zoals in een gewone wagen. Dit rijdt superstrak. En digitaal instelbaar is super. Je kan verschillende rijhoogtes programmeren. Vroeger moest je op de knop drukken en raden hoe hoog hij stond :dankje:
 

Henrik

Forumguru
Jeetje scherp opgemerkt! Thnx

Fijne dragers zijn dat. Heb ik ook op m’n Octavia zitten. Je hebt mooie updates gedaan aan de wagen. Air is niet helemaal mijn kopje thee, maar als je rijdt zal het er best vet uitzien. Velgen staan ‘m goed en de kleur ook!
Extra vermogen kan nooit kwaad toch? :thumbsup:
 
@MaxN idd niets te schamen.. geloof dat als je verder wilt dan dit je een upgrade nodig zou hebben.
Dit is mij voldoende voor dagelijks gebruik.

@Bakkertje thnx: jazeker, eigenlijk precies zoals @Jooo... omschrijft: drive low, park lower :dankje:
En vervolgens voor vrouwlief een 'drempelstand' om normaal te kunnen rijden.

@Henrik thnx: kan ik inkomen, is ook alleen maar goed dat de smaken onderling verschillen..
Op zich wel fijne dragers > ogen mooi zo iets lager dan originele of Thule, maar zodra de koffer eraf is, heb ik meer last van windgeruis dan dat ik op mijn vorige auto had met andere dragers, dit had ik niet verwacht. Muziek iets harder en het is opgelost, maar toch :)
 

Bakkertje

Forumguru
Even een technisch detailvraagje, hoe werkt dat dan met de uitlijning van je wielen?
Of lijn je hem uit op de normale rijd stand en neem je voor lief dat ie in de andere standen niet helemaal goed is?
 
Even een technisch detailvraagje, hoe werkt dat dan met de uitlijning van je wielen?
Of lijn je hem uit op de normale rijd stand en neem je voor lief dat ie in de andere standen niet helemaal goed is?

1 basis stand geprogrammeerd waarop de auto uitgelijnd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan