Superb met bandenreparatieset ombouwen naar reservewiel: wat nodig?

andrehj

Forumguru
Ik wil een Superb die voorzien is van een bandenreparatieset (wie heeft die onzin toch verzonnen?) ombouwen naar een gewoon reservewiel.
Weet iemand wat je daarvoor nodig hebt en wat dit kost (en misschien zelfs de bestelnummers?):eek:oo:

Wat ik mij zo kan bedenken is:
- Stalen velg 7Jx16H2 ET45 112x5x57.1
- Band 205/55R16
- Krik
- Sleutel passend op krik en wielmoeren
- Tooltje om kapjes van wielmoeren te trekken
- Kunststof binnenkant van reservewielbak (zal wel anders zijn als met reparatieset?)

Wat vergeet ik nog?

Thanks voor alle input,

Andrehj

Monteurtje

Forumguru
Paar dingen nog extra erbij doen. Een bandje om de bak in de velg vast te zetten. Anders rammelt dat zo.
En de bevestiging om het reservewiel vast te zetten. Is ook wel makkelijk.
Het 'tooltje' om de dopjes eraf te halen, heb je al. Zit in de grote bak.

michelover

Forumguru
Ik heb hem bij de dealer gehaalt.
Set bestaat uit :
Velg + band,
Bak voor het wiel,
Pen plus dop om wiel vast te houden,
Krik,
Wiel sleutel.
Bandje is niet nodig je zet het geheel vast met de pen en dop.
Ik ben voor een volwaardig reservewiel gegaan.
Prijs was € 299.

andrehj

Forumguru
@michelover: Dank, hier heb ik wat aan. Duidelijke info. Prijs valt wel wat tegen overigens... Maar ja, een band is bij de dealer al snel 130 euro, dan nog 50 voor de velg en dan dus nog 120 voor krik, sleutel en bak. Zal best wel realistisch zijn...
Welke dealer was dat trouwens? Ik kan me voorstellen dat niet elke dealer zo'n standaard set kent. Heb je hiervan misschien een bestelnummer? Staat dat misschien op de rekening?

michelover

Forumguru
Ik heb het bij Martin Schilder in Schagen geregeld.
Was voor de dealer ook een zoek puzzel , wordt namelijk niet als set verkocht.
Zijn allemaal losse onderdelen die ze moeten bestellen.
Denk overigens dat er zo'n 200 euries naar de velg plus band gaan en dat de rest een kleine 100 euries kost.
Het monteren was overigens gratis.

andrehj

Forumguru
200 euro voor band + velg? Was dat een LM velg dan? Anders vind ik het wel veel.
Je hebt zeker geen bon meer? Dat zou mijn dealer de zoekpuzzel besparen.
Overigens zit ik er ook aan te denken om deze onderdelen op een sloop te zoeken. Ondertussen zal er toch wel hier en daar een Superb gecrasht zijn, en bij de meeste crashes blijven deze delen nog wel heel.
Weet iemand trouwens of deze onderdelen (krik, bak etc) hetzelfde zijn als bij de Octavia? Dat maakt de vindkans op een sloop al weer heel wat groter....

bobby45

Actief lid
zoek op de sloop

passat a6 a4 past allemaal betaal niet te veel

bel div slopen af en mail ze :529:

michelover

Forumguru
Klopt is een alu velg. Achteraf gezien had het goedkoper geweest om het af fabriek te doen is maar €70. Maar als je alles van te voren weet wordt het wel heel saai in het leven. Ik zit nu nog ruim een week in Oostenrijk dus kan helaas niet op de bon kijken. Als ik thuis kom kijk ik wel even en post het hier.

andrehj

Forumguru
In de Deense accessoire prijslijst (vertaald door Google Translate) vond ik de volgende VAG codes voor een reservewiel:
3T0 601 012BP Spare 205/55R16 DKK 1665 (€ 223, beetje veel geld voor een band + stalen velg)
3T0 071 108 - Toolkit for spare DKK 485 (€ 65, dat lijkt een aardige prijs)
Omgerekend in Euros is dat totaal € 288.

Weet iemand of deze bestelnummers ook in NL leverbaar zijn en wat er dan in zit? Of kan iemand dat checken?

@michelover: Zou je, nu je terug bent uit Oostenrijk, eens op je bon willen kijken welke nummers de dealer jou in rekening heeft gebracht?

Ronnie

Forumguru
Weet iemand wat je daarvoor nodig hebt en wat dit kost (en misschien zelfs de bestelnummers?):eek:oo:
Wat ik mij zo kan bedenken is:
- Stalen velg 7Jx16H2 ET45 112x5x57.1
- Band 205/55R16
- Krik
- Sleutel passend op krik en wielmoeren
- Tooltje om kapjes van wielmoeren te trekken
- Kunststof binnenkant van reservewielbak (zal wel anders zijn als met reparatieset?)
Wat vergeet ik nog?
Thanks voor alle input,
Andrehj
Ik heb even een ETKA "bestelbon" gemaakt met de onderdelen en de nrs; Ik kan hem zo niet doorsturen, ik moest 'm inscannen.
Hopelijk kun je er wat mee.....
Let wel op de prijs, er zitten 2 types velg bij, 1 lichtmetaal "ATRIA" en 1x staal, zwart.

Mocht het niet lukken stuur dan even een PB met je mailadres.

Bijlagen

• resevewiel SuperB.jpg
    resevewiel SuperB.jpg
    19,5 KB · Weergaven: 106

Ronnie

Forumguru
Er staan een 5 tal types lichtmetaal bij de SuperB als acc., ik heb er gewoon eentje genomen.....

Ronnie

Forumguru
Atria is een 16" velg voor de Fabia/Roomster en heeft een te kleine steek voor de S2, vandaar mijn opmerking...
Oeps..... waarschijnlijk met de scrollknop naar een andere auto gegaan....
Voor de Superb: 7,5x17" Trifid CCR 800 004 € 208,85 incl.
Even goed gekeken; Het is voor een Superb 2010. De rest van de prijzen en de nrs zijn wel correct.

michelover

Forumguru
Ik heb mijn bonnetje even opgezocht dit zijn de onderdelen :
3C0011031D-SK Krik € 33.65
3T0012115B-SK Gereedschaptas € 9.64
1K0803899D-SK Bout € 4.80 (deze houd het wiel vast)
3C0601027M 03C-S Velg € 52.15
20555160VPR2 Conti 91V Premium € 115.00 (de band)
CX 000402 Tubeless ventiel € 3.50
4D0012219A-SK Steek sleutel € 15.95
€ 234.69 in totaal.

Dat is alles wat je nodig heb.

andrehj

Forumguru
@Ronnie: Je hebt een PM met het verzoek om de scan te mailen.

@michelover: Hartstikke bedankt voor het intikken van je bon. :aangenaam:Hier hebben vast een hoop mensen die hun reparatiesetje willen upgraden wat aan. Toch nog twee vraagjes:
1. Ik neem aan dat de prijzen excl. BTW zijn? Dan komt het totaal op 279 euro incl BTW.
2. En kan het zijn dat ik de kunststof bak mis?
Edit: Laat maar, na de mail van Ronnie is alles duidelijk. De gereedschapstas = de kunststof bak.
Bon Reservewiel Superb.jpg
Ik zal proberen Ronnie's bon (geconverteerd) hieraan te hangen.

Edit:
Is redelijk gelukt, maar niet helemaal. Het invoegen van afbeeldingen gaat in dit forum eigenlijk heel beroerd. Misschien dat daar toch eens iemand naar moet kijken....
En als je er dan vervolgens op klikt krijg je, zowel in Firefox als IE, een enorme letterbrij ipv het plaatje te zien....

Ronnie

Forumguru
Ik zal nog een bon uitdraaien en dan mailen. De bak zit erbij, deze is er in 14/15/16/17 inch, hij moet ja in de velg passen.

Bovenaan Onderaan