Superb iV - registratie hoofdgebruiker mislukt

VincentC

Nieuw lid
Zijn er nog mensen die problemen hebben om zich als hoofdgebruiker te registreren?

Ik krijg telkens de foutmelding 'registratie kon niet worden gestart'. Al terug naar dealer geweest, maar ze konden het niet oplossen.

Van de Skoda helpdesk al een stappenplan meegekregen om het infotainment systeem te resetten, maar probleem blijft.

Nu alle gegevens doorgespeeld naar Skoda en in blijde verwachting van een oplossing...
 

DaveW

Forumguru
Toen ik de wagen net had, lukte het ook niet. Ik heb alles gereset in de Columbus (factory reset) en ook de app etc opnieuw geïnstalleerd. Uiteindelijk lukte het, maar het had me meerdere pogingen en toch een paar uur tijd gekost.
 

E.T.

Lid
Idem dito bij mij. Ik heb mijn wagen afgehaald bij een dealer in Kapellen die mij amper uitleg verschafte. Uiteindelijk ben ik naar Garage Rietje in Zwijndrecht gegaan alwaar ik onmiddellijk geholpen werd. Ik denk niet dat je het zonder de hulp van een dealer kunt klaren. Zo moest ondermeer een kopie van mijn rijbewijs ingescand worden (???)
 

DommelBelgium

Forumguru
Dat rijbewijs is idd nodig om van de volledige functionaliteit van Connect te kunnen genieten ... maar dat ding werkt eigenlijk naar behoren (start soms wat traag op en een enkele keer foutmelding, maar steeds met accurate info) ...

Installeren van connect op de phone en via website en vervolgens connecteren met de wagen is me zelf gelukt (ook na enkele uren sukkelen) en pas 3/4/5 dagen nadat ik de wagen in gebruik genomen had. Ergens hier op 't forum vond ik 2 filmpjes die me daarbij fantastisch geholpen hebben ... of op youtube ('k wil 't kwijt zijn) ...
 

Tassin

Forumguru
In mijn O4 hetzelfde liedje. Eerst succesvol een hoofdgebruiker geregistreerd, maar bij elke rit steeds de melding dat er geen hoofdgebruiker was. En de vraag om hoofdgebruiker te worden. Meermaals geprobeerd, maar telkens een foutmelding.

Dan maar een factory reset uitgevoerd, waarna ik geen nieuw profiel meer kon toevoegen. Vervolgens een dag zonder profiel gereden. Toen ik dan opnieuw probeerde, lukte het wel.

De Android-app dien ik na elk gebruik geforceerd af te sluiten, anders wil die de volgende keer toch niet openen.

Ik ben zeer technologie-geörienteerd, zowel persoonlijk als beroepsmatig, maar dit soort gepruts kan ik allerminst smaken.
 

ugeken

Lid
Ook hier toch wel wat tijd ingekropen. Afgelopen week was ik ineens weer ‘gast’, na enkele inlogpogingen nu weer hoofdgebruiker. Heel stabiel is het systeem niet heb ik de indruk.
 

VincentC

Nieuw lid
Update van de troubles:
- de helpdesk vroeg eerst mijn type gsm en systeemversie (wat eigenlijk enkel nuttig is voor de app, terwijl ik mij in de wagen zelfs niet als hoofdgebruiker kon registreren);
- er werd dan een reset van de multimediamodule aangeraden, dat niets uithaalde;
- er werd vervolgens zogezegd op afstand een update geïnstalleerd, dat evenmin iets uithaalde.

Nu moet ik de wagen binnenrijden bij de dealer, waar ze alles manueel opnieuw zullen installeren.

Het betreft blijkbaar een gekend probleem en ze moeten veel wagens met hetzelfde probleem binnenrijden.

To be continued...
 
Bovenaan Onderaan