superb II op 17" of 18"

alwaysrich

Nieuw lid
Beste rijders,

Ik rijd nu al weer twee jaar in de Octavia en nu komt er binnenkort toch een SII 170PK DSG Mocca Brown. Heb laatst twee dagen de SII 140 PK meegekregen vd dealer, en dat was niet erg :winkie:. Stond op de standaard 16". Ik vond het een heerlijke auto maar er moet natuurlijk meer dan 16" onder. Ik wil gaan voor de 18" Themisto maar op diverse sites staat het comfort bij de zgn "potholes" nogal ter discussie. (lostrillende vullingen en klapperende tanden)
Wat is jullie ervaring, is het verschil tussen 17" en 18" echt zo groot qua comfort? ik zou geen sportonderstel nemen. Echt nieuwsgierig naar jullie rijervaringen.
 

HWH

Lid
wat is jullie ervaring, is het verschil tussen 17" en 18" echt zo groot qua comfort? ik zou geen sportonderstel nemen. Echt nieuwsgierig naar jullie rijervaringen.

Ik heb zelf 18 inch themisto's besteld. Dat vind ik verreweg het mooist. Deze auto heeft gewoon 18 inch nodig anders smoelt ie onvoldoende. Trifids met sportonderstel is wat mij betreft second best. Ik heb in beiden gereden maar ik vond de 18 inch niet hinderlijk hard. Maar ik ben wel wat gewend rij nu audi sportback met 17 inch. Sportonderstel doe ik met opzet niet.
 

breef

Lid
Ik heb zelf de 17" Trifids met sportonderstel en je levert wel degelijk wat comfort in, het voordeel is dat je vriendin elke rit niks meer zegt omdat ze lijkbleek uit elke bocht komt...

Ik heb testgereden in een ambition met 16" en een elegance met 18" (beiden geen sportondertel) en de ambition was absoluut het stilst en natuurlijk veel comfort, dat viel me bij 18" al flink meer tegen.

Natuurlijk is dit 100% subjectief en zul je zelf testritjes moeten maken voor je eigen beleving
 
Ik heb een testrit gemaakt in 1.8TSI ambition met 18" lunas (geen sportonderst) en moet zeggen dat het comfort me wel mee viel. Heb zelf de trifids besteld dus qua comfort kan het alleen maar beter zijn.
 

alwaysrich

Nieuw lid
Allez mannen? hoe zit het hier met die dikke wielen club? had op wat meer reacties gehoopt.
18" op normaal onderstel is dus prettig genoeg?
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Kom net van de Koningin

Beste rijders,

Ik rijd nu al weer twee jaar in de Octavia en nu komt er binnenkort toch een SII 170PK DSG Mocca Brown. Heb laatst twee dagen de SII 140 PK meegekregen vd dealer, en dat was niet erg :winkie:. Stond op de standaard 16". Ik vond het een heerlijke auto maar er moet natuurlijk meer dan 16" onder. Ik wil gaan voor de 18" Themisto maar op diverse sites staat het comfort bij de zgn "potholes" nogal ter discussie. (lostrillende vullingen en klapperende tanden)
Wat is jullie ervaring, is het verschil tussen 17" en 18" echt zo groot qua comfort? ik zou geen sportonderstel nemen. Echt nieuwsgierig naar jullie rijervaringen.

Net bij Bea geweest en die vond ook, net als ik, de 18 inch luna het mooist. Ja, dan is dat dus ook zo en verder geen optie meer mogelijk en zo... Zetten ze achteraf deze ook nog in de businessline pakket. Dus uuh ja mooi.:473:
 
Allez mannen? hoe zit het hier met die dikke wielen club? had op wat meer reacties gehoopt.
18" op normaal onderstel is dus prettig genoeg?
18" in combinatie met een standaard onderdstel lijkt mij prima.
Ik heb 17 met sportond. en dat vind ik nog prima te doen.
 

Pendragon

Forumguru
18" in combinatie met een standaard onderdstel lijkt mij prima.
Ik heb 17 met sportond. en dat vind ik nog prima te doen.

Ik krijg volgende week een S2 met sportonderstel en 18". Ik heb daar ook al in gereden en vond het helemaal niet oncomfortabel. Natuurlijk is het geen Citroen, maar het is niet zo erg hoor. Hiervoor had ik een O2 met sportonderstel en 17" velgen en dat ging ook prima. Ik rij nu tijdelijk een Peugeot 307 zonder velgen en zeker geen sportonderstel en die rijd echt verschrikkelijk. :)
 

breef

Lid
Er zijn ook teveel mogelijkheden... lastig kiezen...

Hier nog iemand die ook niet wist welke velgen hij onder zn Hummer moest gooien..

biodiesel-hummer-monster-truck_qCOiC_5965.jpg
 

krukas

Nieuw lid
Natuurlijk voelen 18" velgen een beetje hard aan, maar het stuurt wel heel lekker strak. Ik heb de Themisto's, voor mij de mooiste velgen. Ik vind het zeker niet oncomfortabel.
 
Bovenaan Onderaan