Superb II Combi Vering

koudekerk

Nieuw lid
Heeft iemand ervaring met een volbeladen Superb II combi (dus 5 personen en een dakkoffer) ? Ik vraag me af of de vering voldoende op nivo blijft of dat je de toevlucht tot hulpveren moet zoeken.
 

vincefra

Actief lid
Dat is een relatief begrip ...
Ben je van plan dan nog sportief iedere plooi in de weg te nemen ... dan zal dat iets beperkt zijn.
ben je eerder een doordeweekse besturuder die rustig en aangepast rijd ... dan zijn die veringen zeker voldoende. Je zal niet de grond raken als je over één van die lastige verkeersafremmers moet gaan ... ten minste als je snelheid aangepast is (30 km / uur, waarvoor ze berekend zijn ...) en als ze goed gemaakt zijn (Belgie heeft andere normen per straat ...)

Zelf heb ik ervaring met een volle wagen (5 volwassenen) en een geladen koffer (een tap, vat, accide, ... vondt dat een gepast cadeau voor een feestje ...) en dat ging zonder veel problemen.
 

andrehj

Forumguru
Zelf vraag ik mij af hoe het zaakje eruit ziet met 75 kg kogeldruk en een volle kofferbak. Heeft iemand daar misschien foto's van (met standaard onderstel)? Ik had graag gezien dat er iets als niveauregeling verkrijgbaar was, maar dat is helaas niet het geval. (En deze keer ligt het eens niet aan Pon...)
 

hemi24

Forumguru
5 personen + belading en/of 75kg kogeldruk is voor de O2 in elk geval genoeg om goed in de veren te gaan "hangen" en zo nu en dan de aanslagen van de ophanging achter zo nu en dan eens goed te voelen...!
Verwacht van de S2 (combi) weinig beters, gezien de lange overhang.
 
Bovenaan Onderaan