martin_krijgsman
Lid
Hoi,
heb net twee weken geleden mijn S1 (2006, 55.000km) opgehaald bij Holdinga in Almere. Prima bak, en tot de 130 km/u kan hij echt prima meekomen. Nou was ik gisteren even in het buitenland, maar dat viel me toch even wat tegen als ik richting 140/150 wil. Het extra gewicht t.o.v. mijn vorige auto begint zich dan toch wat te wreken, ben ik bang.
Ik had hiervoor een O1, 81/110, ook geen snelheidswonder, maar die kwam net even iets lekkerder mee + veiliger bij inhalen etc.
Met Holdinga er over gehad om te tunen via Pon (inc. volledige garantie). Kosten: 1149 euro inc. BTW.
Nou ben ik helemaal niet thuis in het tuningwereldje, maar wat zijn de alternatieven? (Ik zie JD hier vaak genoemd worden) En doen die iets anders dan Pon, of is het dezelfde chip/herprogrammering als Pon doet, maar dan zonder 'VAG-toeslag'?
En de tweede vraag: als ik de 1.9TDI laat tunen, moet hij dan officieel een herkeuring hebben?
heb net twee weken geleden mijn S1 (2006, 55.000km) opgehaald bij Holdinga in Almere. Prima bak, en tot de 130 km/u kan hij echt prima meekomen. Nou was ik gisteren even in het buitenland, maar dat viel me toch even wat tegen als ik richting 140/150 wil. Het extra gewicht t.o.v. mijn vorige auto begint zich dan toch wat te wreken, ben ik bang.
Ik had hiervoor een O1, 81/110, ook geen snelheidswonder, maar die kwam net even iets lekkerder mee + veiliger bij inhalen etc.
Met Holdinga er over gehad om te tunen via Pon (inc. volledige garantie). Kosten: 1149 euro inc. BTW.
Nou ben ik helemaal niet thuis in het tuningwereldje, maar wat zijn de alternatieven? (Ik zie JD hier vaak genoemd worden) En doen die iets anders dan Pon, of is het dezelfde chip/herprogrammering als Pon doet, maar dan zonder 'VAG-toeslag'?
En de tweede vraag: als ik de 1.9TDI laat tunen, moet hij dan officieel een herkeuring hebben?