Superb facelift

Sk_Hans

Forumguru
m1nyceub1pan.jpg

Neptukker

Forumguru
Eindelijk heeft de sedan nu een kont die mij aanspreekt.
Nette facelift, komt echt als een verbetering over IMO.

Brouwer

Nieuw lid
Zuinigere motoren – 20% bijtelling
Op het gebied van motoren enaandrijftechnieken is de ŠKODA Superb nog aantrekkelijker geworden: een aantal motorenverbruikt zelfs tot 19 procent minder brandstof in vergelijking met hunvoorganger. Alle dieselmotoren zijn standaard voorzien van hetstart-stopsysteem en energierecuperatie, net als de 1.4 TSI/92 kW benzinemotor.De Superb Greenline 1.6 TDI/77kW verbruikt slechts 4,2 liter diesel per 100 km,wat overeenkomt met een CO²-uitstoot van 109 g/km, waarmee de auto weer in de20% bijtellingscategorie valt. De 2.0 TDI/103 kW dieselmotor beschikt nu overeen handgeschakelde versnellingsbak in de 4x4 versie. De vierwielaangedreven 2.0TDI/125 kW diesel is in de nieuwe Superb leverbaar met een zestraps DSGtransmissie.

tjokie

Senior Member
Goed nieuws! Zie ik nu LED achterlichten voor de Combi?? Of is dat wishful thinking? :yeah:

tjokie

Senior Member
Nog meer goed nieuws, bij de twindoor kun je de gehele achterklep incl glas ineens openen met een eigen bedieningsknop!!:

Een andere Simply Clever oplossing op de nieuwe Superb hatchback is de welbekende Twindoor achterklep. Een unieke ŠKODA-gepatenteerde oplossing maakt het mogelijk de achterklep op twee manieren te gebruiken: gebruikers kunnen ervoor kiezen om alleen het kofferdeksel of de gehele achterklep inclusief de achterruit te openen. De technologie is nog eenvoudiger te bedienen: elke opening modus heeft nu een eigen knop. Tot nu toe moesten gebruikers een shift-knop gebruiken.

Noord26

Forumguru
Dat komt toch op hetzelfde neer voor de achterklep (gros van de SuperB is overigens toch een Combi)? En van die LED's gaat hij zeker 20km/h harder lopen! :)

tjokie

Senior Member
Dat komt toch op hetzelfde neer voor de achterklep (gros van de SuperB is overigens toch een Combi)? En van die LED's gaat hij zeker 20km/h harder lopen! :)

Wat bedoel je precies? En die LEDachterlichten zijn gewoon leuk, voegt niets toe, maar het staat wrs wel grappig.... Scheelt idd 15pk!

Noord26

Forumguru
Of je nu 1 knop hebt met een dubbele functie of 2 knoppen met een enkele functie; dat komt op hetzelfde neer toch? Daarnaast is het grote deel van de SuperB's wat er rond rijdt een Combi en die hebben die functie toch niet (nodig).

Bakkertje

Forumguru
Bij de huidige twindoor heb je een toggle knop en een openen knop. Fysiek zijn er al 2 knoppen onder de rand van het kentekenvak, de functie wordt dus iets anders, persoonlijk vind ik dat wel een goede aanpassing! Het togglen van de manier van openen vind ik minder handig.
Voor (iets) meer foto's: http://www.netcarshow.com/skoda/2014-superb/

CDK

Forumguru
mooier en beter, ziet er weer strak uit! ik ga ook maar eens voor het nieuwe stuur informeren, ivm met L&K pakket heb ik een bruine nodig ;)

tjokie

Senior Member
Ben niet zo kapot van de nieuwe achterklep van de Combi, de huidige is strakker zonder die vouwen...

s-line

Forumguru
Toch ben ik er ook nog niet zo kapot van,ik vind de scherpe lijnen van de nieuwe koplampen en achterklep niet zo mooi passen bij de rondere lijn in de zijkant.
Misschien in het echt wel,maar zo van de foto niet in ieder geval.

Bovenaan Onderaan