Superb + DSG

DimiTator

Actief lid
Mijn lease op de O2 loopt stilletjes aan op zn einde. Met het oog op aanschaf van een S3 diesel heb ik een vraag:

Hoe zit het met de programmatie van de DSG, de schakelmomenten dus. Is dat terug beter dan voorheen? Of wil die nog steeds aan 1200/min draaien, zodat je eerst naar DSG-dokter moet?

Heb geen idee , wel interessant dus ik ben benieuwd wat er uit dit draadje voort gaat komen daar ik zelf ook een s3 dsg heb besteld.
Ik heb onlangs wel met een o3 van mijn collega gereden waarbij muv de massa van de auto wel een beetje het audi schakelgevoel kreeg (positief) waarbij de de naald vrolijk zijn dansje doet op de teller en jezelf nauwlijks iets voelt ( waarbij de massa vd auto 1220 vs 1400 kg en 1.6 dsg 7 of 2.0 dsg 6 wel een factor is natuurlijk)

coreza01

Forumguru
ik heb wel een 1.4 TSI ACT met DSG en ik vind het alleen maar geweldig. Had hiervoor een 1.2 TSI DSG Polo en vind wel dat de Superb veel soepeler schakelt en je merkt inderdaad niet wanneer hij schakelt. ik vind het alleen maar geweldig, sorry superb ;)

Tassin

Forumguru
Aanvankelijk kwam de 2.0 TDI + DSG me veel te tam over, met late reaktie op het gaspedaal en dan veel trekkracht die abrupt vrijkomt. Op deze bemerking werd op dit forum ook gesuggereerd om te laten tunen.

Nu is mijn motor los gereden en heb ik de geneugten ontdekt van de mogelijkheden die DCC biedt icm DSG. Tuning heb ik niet meer nodig. Het sublieme aan DCC+DSG is namelijk dat de schakelmomenten zich aanpassen aan de gekozen instelling én de stand van de DSG-hendel (D of S) én de druk op het gaspedaal. DCC en DSG op sport schakelt veel later en houdt de motor langer op toeren. DCC op Comfort of Eco en DSG in D en je rijdt zoals opa op zondag in z'n Merc.

Tassin

Forumguru
Dynamic Chassis Control. Hiermee kan je zelf de instellingen kiezen voor o.m. de ophanging. Vooral icm DSG echt z'n geld wel waard, al blijft dat natuurlijk ook erg persoonlijk. Zeker eens bestuderen op de Skoda-site.

Bovenaan Onderaan