Superb Creative Oplossingen & Aanpassingen

HaycoOnline

Donateur
Destijds toen ik de Superb MK3 had, waren veel Skoda forum leden actief met leuke creatieve aanpassingen aan de Superb.
Nu ik zelf weer een creatieve aanpassing had bedacht en gemaakt, leek het mij leuk om deze te delen en ook weer een topic te starten voor de Superb MK4.
Post hier al jullie leuke aanpassingen, wat het ook mag zijn!

In mijn vorige MK3 Superb had ik aan beide kanten afgewerkte opbergvakken.
Afgelopen september had ik de Sportline iV gekocht en nu zit er links een 12V accu en is het opberg vak onbruikbaar!
Door de grote EV accu heb ik al minder bagageruimte dan mijn vorige MK3 TDI Superb en wilde ik deze opbergruimte efficiënt kunnen benutten.

Benodigdheden:
- 1x Timmerplaat 3mm (Praxis)
- 1x Houtenbalk 44x27mm (Bij alle bouwmarkten)
- 2x Tapijttegel zelfklevend antraciet 40x40cm (Hornbach)
- Klittenband met kleefband (Hornbach)
- Wat grote en kleine schroefjes

De houtenbalkjes van 44x27mm rusten op de accu. Deze hoogte is ook precies goed om de horizontale plaat onder de bekleding van de Superb door te laten lopen.
In de lange balk moet een kleine uitsparing gemaakt worden voor de diagonale +bout van de 12V accu.
Doordat het met klittenband aan elkaar zit, is het ook snel en simpel weg te halen voor eventueel accu onderhoudt.
Na het plaatsen van de 2 panelen heb ik een extra groot opberg vak gecreëerd

Zie de verdere foto’s voor de montage en afwerking.

0.jpeg
1.jpeg
2.jpeg

3.jpeg
4.jpeg
5.jpeg
6.jpeg
7.jpeg

Bakkertje

Forumguru
Nice!

Ik zou wellicht de voorkant iets langer maken zodat het echt een bakje wordt, dan kun je er kleine dingen opbergen zonder dat ze door de kofferbak heen gaan.

HaycoOnline

Donateur
Ja wat een goed idee, dat was inderdaad een betere optie geweest, helaas niet aan gedacht. Wellicht iets voor versie 2.0

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan