Superb Combi1.8 tfsi naar JD voor meer red bull.

___JC___

Forumguru
Dit zijn wel serieuze aanpassingen, maar het is altijd nog een stuk goedkoper dan kiezen voor de 3.6! Ik was voor een vergelijkbare 3.6 ruim 10k meer kwijt geweest dan voor mn 1.8TSi.

De 3.6 is dan weer wel de enige die 4x4 combineert met DSG, maar ik wou toch geen DSG. :smirk:

plaza

Forumguru
[quote=___JC___;., maar het is altijd nog een stuk goedkoper dan kiezen voor de 3.6! Ik was voor een vergelijkbare 3.6 ruim 10k meer kwijt geweest dan voor mn 1.8TSi.

Een nog zeer belangrijke reden is dat je minimaal 150 km langer kan rijden
met een volle tank.
Ik rij nu met een nog niet volledig ingereden motor , 1 op 10,5 terwijl
de 3.6 gemiddeld 1 op 7,5 of 1op 8,5 rijdt. Tel uit je winst over 4 jaar .

___JC___

Forumguru
Heb je eigenlijk 4x4 Plaza? Je hebt geen DSG dus dan kan het en met dat vermogen wel lekker natuurlijk.

plaza

Forumguru
Nee , heb ik bewust voor gekozen.
Niets, maar dan ook niets rechtvaardigd een meerprijs van 3.500 euro.
( HALLO, dat is dus bijna 8.000 hfl voor 2 extra aangedreven wielen :mad: )
Ik zit niet hele dagen op het race circuit, ik rij maar 1 x per jaar in de bergen, en met uitzondering van afgelopen winter , kun je onze winters niet vergelijken met die van b.v. oostenrijk.
Dus die 3.500 euro heb ik besteed aan de BS line, waardoor ik nu in
een waanzinnig luxe auto rij, en daar heb ik en mijn gezin elke dag als we in de auto stappen ontzettend veel plezier van.

___JC___

Forumguru
Ik ben het er uiteraard niet mee eens. :grin:

Ik had hiervoor een Octavia FWD met een 180pk en 400nm koppel. Als je 'normaal' rijdt gaat het allemaal prima, maar je hebt al dat vermogen niet voor niks. Als het een beetje nat was slipte ie nog door in zn 3e versnelling! Of ik gaf gas in een bocht dan was het gillend onderstuurd de bocht uit. Ik ben nu zo ontzettend blij met mn 4x4. Alles gaat gewoon relaxed zonder veel problemen. Nooit piepend rubber, altijd grip, en dan is het nog niet eens glad geweest. Als we weer zo een winter krijgen als afgelopen winter dan is het die 3.500 euro zeker dubbel en dwars waard.
Maar goed ieder zn ding. Ik vind andere dingen op een auto weer zonde van het geld.

Heb je wel een 4x4 proefgereden Plaza?

plaza

Forumguru
Ik ben het er uiteraard niet mee eens. :grin:
Heb je wel een 4x4 proefgereden Plaza?

JC, ik ben het met de door jouw opgenoemde voordelen helemaal
mee eens. :aangenaam: Was 4 x 4 een item in de optie lijst voor 750 € , had ik
hem gelijk er bij gezet.
Ik heb eigenlijk nooit echt tractie problemen gehad met de snelle auto's
die ik gehad heb. ( misschien rij ik niet genoeg tot het randje ? :winkie: )
Mijn overbuurman rijdt al jaren een A 4 quattro, waar ik zelf ook al menig
km in heb gereden, en ik persoonlijk koop liever luxe en pretpakket JD , dan dat ik dat uitgeef aan 4 x 4 en DSG bak.
Gelukkig denkt iedereen weer anders, zodat we niet allemaal in een zwarte
T- Ford rijden

skodaboy

Forumguru
eens van het 4X4 systeem geproefd,wil je er niet meer zonder...:smiley29: onder al omstandigheden altijd voldoende grip en noem maar op...
één ding weet ik zeker mijn opvolger van m'n 02 zal ook 4X4 moeten hebben,want dit staat bij mij als eerste op het lijstje...:winkie:

sitechris

Donateur
4X4 in vergelijking met FWD: zou ik ook voor de 4WD gaan. Zoals JC zegt, meer grip, minder onderstuur en je bent ook dat vervelende torque steer kwijt.

Als ik moet kiezen tussen 4WD en RWD, dan toch liever RWD. Met 4WD lever je in dat opzicht wel net wat rijplezier in. Mijn vorige BMW (330XD) kon je gewoon niet dwars krijgen.

Andere nadelen van 4WD: je auto wordt zwaarder, dus scheelt je paar tienden acceleratie en paar kilometertjes topsnelheid en je brandstofverbruik stijgt en wat plaza ook stelt, het mag wat kosten.

Voordelen natuurlijk wel bij slecht weer, dan is 4WD top!

___JC___

Forumguru
Ik rij inderdaad af en toe misschien iets teveel als een hooligan en heb dus wel 4x4 nodig. :grin:

Overigens heb je best FWD auto's met veel vermogen die het goed kwijt kunnen (Focus RS, Megane RS). Het 'probleem' is dan vaak wel dat je een spijkerhard onderstel krijgt om de voorwielen goed aan de grond te houden. En dan is al het comfort uit de auto. Of fabrikanten komen met dure oplossingen zoals een sperdifferentieel of limited slip differentieel. Doe mij dan maar gewoon Henkie Haldex.

Ik neem aan dat JD er wel rekening mee gehouden heeft bij het tunen? Dus in zn 1e en 2e versnelling bij lage toeren niet meteen vol het koppel erin?

skodaboy

Forumguru
Ik rij inderdaad af en toe misschien iets teveel als een hooligan en heb dus wel 4x4 nodig. :grin:

Overigens heb je best FWD auto's met veel vermogen die het goed kwijt kunnen (Focus RS, Megane RS). Het 'probleem' is dan vaak wel dat je een spijkerhard onderstel krijgt om de voorwielen goed aan de grond te houden. En dan is al het comfort uit de auto.

als je al het vermogen in één keer loslaat op de voorwielen,dan blijf je toch gewoon 'staan' aan de stoplichten en zeker als de weg nat is...
natuurlijk als je het vermogen doseerd zal je wel (beter) wegkomen,
destijds toen ik mijn 01 fwd 1.9 tdi (130pk) had en als ik deze in één keer aftrapte en doortrok had ik zelfs wielspin in de 1e en 2e versnellingen zowel bij droog als nat wegdek.. bij een 4wd gebeurd dit niet,ik heb al meermaals met m'n 02 volgas gegeven aan de lichten bij nat weer...niks wielspin..de auto vertrekt gewoon 'vlot'... :winkie:

Ralph

Lid
Wat heb je ervoor betaald plaza??
Ik ben zeer blij met mijn RS met chippie, maar de drang naar meer is redelijk verslavend...

___JC___

Forumguru
Als je voorzichtig wegrijdt kom je natuurlijk wel weg. Maar als je haast hebt wordt het al lastiger.

@Ralph je kan bij JD op de site wat meer info en prijzen vinden onder het tabje 'JD powerpack'.

Zal niet linken want dat is misschien wel reclame...

___JC___

Forumguru
Kan, maar dan ben ik weer al die leuke associaties met mn initialen kwijt!
:grin:

PS; Binnenkort weer ff naar Lochem met een Leon Cupra R van een vriend van me...

Ralph

Lid
Ja ik weet dat ik op de site informatie kan vinden, maar ben benieuwd wat plaza heeft betaald ;)

___JC___

Forumguru
Moet je m ff PMen. Ik had namelijk dezelfde vraag en heb m in een PM gezet (en antwoord gehad). Kan me voorstellen dat ie dat hier liever niet post.

Bovenaan Onderaan