Superb Combi1.8 tfsi naar JD voor meer red bull.

plaza

Forumguru
Onze S combi is onderhanden genomen door JD.
Aangezien ons model in combinatie met deze motorisering nog nooit
eerder op bezoek is geweest bij JD , was het voor de mannen van JD
ook even puzzelen om alles op de goeie plaats te krijgen.
Na een paar kleine kinderziektes, is het resultaat datgene wat ik er ook
van verwacht had. Natuurlijk ( helaas ) iets minder als bij de 2.0 Tfsi,
maar als de nieuwe auto helemaal is ingereden, is +/-285 tot 300 pk en 400 nm verwacht.
Wel merk je het nadelige grote verschil in oa. gewicht , massa en versnellingsbakverhoudingen t.ov. de octavia RS , waardoor het minder racey aanvoelt , maar meer als een snelle reislimo.

Toch moet de auto nog even terug, omdat we last hebben van een zeer
irritant niet schadelijk resonant turbulentie bijgeluid in de turbo.
Niet te verwarren met de normale turbogeluiden, die ik al meer dan 12 jaar
(her)ken.
Maar hier wordt een passende oplossing voor gezorgd door JD.
Wordt vervolgd.

MarcoO2

Forumguru
pfff.... dat klinkt goed! Je bent er dus qua racegevoel iets op achteruit gegaan, maar dat had je ingecalculeerd neem ik aan. En je krijgt er een heleboel voor terug!

ps eigenlijk had ik helemaal niet moeten weten dat dit mogelijk is met de 1.8TSI......

jaap

Lid
Klinkt allemaal goed. Ik neem aan dat je er meer aan gedaan dan een standaard chip want daar geven ze op hun website 210 pk en 340 Nm voor op. Veel plezier en iig mee.

___JC___

Forumguru
Ik ben ook erg benieuwd wat ze dan allemaal eraan gedaan hebben want alleen de chip aanpassen bij een 1.8TSI geeft 210 - 220pk.

Milltec uitlaat? Andere turbo of intercooler?

plaza

Forumguru
wat mot je met zoveel vermogen:ahum:
Wat dacht je van het in stand houden van de tuningsbranche in deze
moeilijke tijden ? :grin:

Of deze :

Ik heb slechte ogen, en moet dus altijd ruim zicht hebben, dus ik moet altijd voor aan staan.:24:

VEEJAY

Forumguru
Denk dat er minstens drie van die TT's in de kofferbak passen ;). Doe mij maar een racelimo veel praktischer en iedereen te kijken zetten omdat ze het niet verwachten is veel leuker.

plaza

Forumguru
Hey Arjan, had jij nou een DSG of een handbak? Gezien het koppel denk ik een handbak?

Hallo Marco, ja , ik heb inderdaad met handbak.
Graag had ik hem met DSG willen hebben i.c.m. de 2.0 tfsi, maar op dit moment blijft het maximale koppel een probleem.
Er is geloof ik 1 tuner ( Aalderen ?) die het wel kan, maar dat is niet direkt bij mij in de buurt, ken ik ook niet, en ik ben een echte JD klant.
Buiten dat ga ik geen ruim 4.000 € extra neertellen voor de 2.0tfsi die je
alleen i.c.m DSG kan krijgen.

jaap

Lid
Ik ben ook erg benieuwd wat ze dan allemaal eraan gedaan hebben

Modificatie aan turbo en uitlaatssysteem i.c.m. chip.
Het is wel een stuk moeilijker als bij de 2.0 tfsi, omdat de aansluitingen
allemaal anders/moeilijker zijn.

Ben wel nieuwsgierig wat ze aan de turbo hebben gemodificeerd of is er een grotere turbo ingekomen?

Wat hebben ze aan de uitlaat gedaan? de katalysator uit de downpipe gehaald/grotere downpipe en/of iets aan het spuitstuk?

Ik heb de kat. ook uit de downpipe laten halen. Dit heeft ook tot gevolg dat ik met name als de motor nog koud is je de turbo een wat "rauwer" geluid maakt. Ik weet niet of dit bij jou ook het geval is maar volgens Hans Sloot is dit normaal.

sitechris

Donateur
ik ben overigens ook benieuwd naar je topsnelheid. En hopelijk zitten je versnellingsbakverhoudingen je niet in de weg. Maar dat zul je vast wel gaan testen ;). Mooi trouwens, bijna 300 paardjes in een Superb :)

andrehj

Forumguru
ik ben overigens ook benieuwd naar je topsnelheid. En hopelijk zitten je versnellingsbakverhoudingen je niet in de weg.

Sitechris, ik heb net op het topsnelheid topic bij Off topic het een en ander gepost.

Maar ook daar geen koppel/toeren/vermogenskromme. Zou je die toch nog eens willen posten en tevens aan willen geven hoe tot dit hoge vermogen bent gekomen? Want hier is toch wel iets meer dan een softwareaanpassing gedaan?

plaza

Forumguru
? Want hier is toch wel iets meer dan een softwareaanpassing gedaan

In vorige posten sprak ik over modificaties aan turbo en uitlaatsysteem i.c.m. met een chip op maat.
Eigenlijk is het een variant op Stage 4 JD, maar omdat deze auto in combinatie met deze motorisering nog nooit is gedaan, en bij nader inzien de bestaande sport-uitlaatmerken incl. sportkat. nog niets op de planken
hadden liggen , en de bekende kn04 audi S3 turbo niet past, is er veel "geleend" en custom made passend gemaakt.
Koppel/ vermogen kromme komt nog , er stond nog maar 1800 km op de teller, dus eerst de auto goed inrijden, zodat, straks het vermogen ( hopelijk ) ietsje meer is dan nu het geval is.

Bovenaan Onderaan